Kuinka nopeasti muuttanut lapsi vie tavaransa?
Kun aikuinen lapsi muuttaa muualle asumaan, niin kuinka nopeasti hän vie kaikki tavaransa mukanaan? Kokemuksia? Tai jos ei ihan kaikkea, niin edes lähes kaikki, niin että esim. huone saadaan otettua uuteen käyttöön.
Alkaa itsellä kohta usko loppua ja tekee mieli heittää loput vaikka roskiin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
26 vuotta ja huone on edelleen käytössä kun tulee käymään kotona.
Kyllä huonetta saa käyttää kotiin tullessaan, mutta kaapit voisi tyhjentää. Nyt niissä on rikkinäisistä leluista yläasteella käytössä olleisiin vaatteisiin. Kaikki kunnollinen on tietenkin lähtenyt omaan kotiin.
Ap
Ja et tajua heittää niitä pois? Olet kuin äitini joka kyselee aionko vielä kerrata lukion hänen säästämistään oppikirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
26 vuotta ja huone on edelleen käytössä kun tulee käymään kotona.
Kyllä huonetta saa käyttää kotiin tullessaan, mutta kaapit voisi tyhjentää. Nyt niissä on rikkinäisistä leluista yläasteella käytössä olleisiin vaatteisiin. Kaikki kunnollinen on tietenkin lähtenyt omaan kotiin.
Ap
Ja et tajua heittää niitä pois? Olet kuin äitini joka kyselee aionko vielä kerrata lukion hänen säästämistään oppikirjoista.
Jos lapsi erityisesti kieltää koskemasta kaappiensa sisältöön, niin mielelläni en koskisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerää tavarat laatikoihin ja pyydä käymään katsomassa läpi kohtuullisessa ajassa. Mikäli ei halua mitään mukaan niin viet tavarat pois.
Näin pitää tehdä. Tänäänkin käväisi, mutta taas oli niin kiire, että ei ehtinyt tehdä mitään kaappiensa eteen.
Ap
Mitä ootte yhdessä sopineet huoneen tyhjäyksestä? Ei oo olemassa mitään sääntöä.
Oon muuttanu yli 20 v sittrn, mutta mulla on viä oma huone vanhempien luona, eivät oo sitä muuhun käyttöön tarvinneet (käyn noin kerran kahdessa kuukaudessa siä viikonlopun kylässä).
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun sinä kuolet ja hän joutuu tyhjentämään asuntosi, hän ihmettelee, miksi olet säästänyt sen kaiken.
Tääkin voi olla mahdollisuus. Siksi kysyn: miksi keskustelu asiasta on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun sinä kuolet ja hän joutuu tyhjentämään asuntosi, hän ihmettelee, miksi olet säästänyt sen kaiken.
Näin se menee. Lapsi ei edes muista tavaroita, joita ap hilloaa kaapeissaan.
Harva se viikko pyydän lasta tyhjentämään kaappinsa, eli katsomaan mikä kaikki menee kierrätykseen tai roskiin. Olen tarjoutunut itse tekemään tämän, mutta hänen tavaroihinsa ei saa koskea.
Ap
Pakkaa laatikoihin ja sano, että käy ne läpi siinä tai ottaa mukaansa.
No, minulla on edelleen tavaroita lapsuuden kodissani. Samoin puolisollani. Olemme nyt päältä 50v. Eli voi kestää aika kauankin.
Kerro hänelle, että ne tavarat ovat sinun kaapeissasi, ja tarvitset kaapit muuhun käyttöön.
Tai sano, että harkitset pienempään asuntoon muuttamista.