Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 800€/kk ei riitä?

Vierailija
27.09.2024 |

Sillä pitää ostaa ruoka, joskus vaatteita ja lääkkeisiin menee n 100€/kk. Miksi ei meinaa riittää?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asuminen ja sähkö on jo maksettu ja tuon verran jää käteen? Kyllä sillä pärjää, kun elää varovaisesti.

Vierailija
2/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asuminen ja sähkö on jo maksettu ja tuon verran jää käteen? Kyllä sillä pärjää, kun elää varovaisesti.

On maksettu. Tuolla ostan ruoat kolmelle henkilölle, lääkkeet ja joskus vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuhlaamista?

Vierailija
4/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee ruokaan, kahviloihin ja ravintoloihin pelkästään yhden hengen taloudessa yli 600 e/kk.

Vierailija
5/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää 3 hengelle 500. Et jo on ihme jos ei 800 pärjää.

Vierailija
6/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulot 889 euroa ja riittää. Jos lääkkeitä pitäisi ostaa niin en ostaisi.

Vierailija
7/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään raha ei riitä, jos ei mieti, mitä on ostamassa. Tutulla on rahat aina loppu ja asunto täynnä Tiger-kamaa, koska "mä tykkään askarrella".

Vierailija
8/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään raha ei riitä, jos ei mieti, mitä on ostamassa. Tutulla on rahat aina loppu ja asunto täynnä Tiger-kamaa, koska "mä tykkään askarrella".

En minä osta mitään turhaa. Silti vaan tuntuu ettei rahat riitä. Niin tuosta rahasta menee vielä teinille 20 euroa per viikko viikkorahaa.

Vierailija
9/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä osta mitään turhaa. Silti vaan tuntuu ettei rahat riitä. Niin tuosta rahasta menee vielä teinille 20 euroa per viikko viikkorahaa.

Miksi opetat lapsen elämään yli varojensa?

Vierailija
10/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä nyt pitää vähän pohtia mitä ostaa. 

Ensin ostaa kuukauden lääkkeet, sitten ruokaa ( harkiten ja hintoja seuraten)

Ja sitten ostaa tarpeelliset vaatteet. Vaatteita ostaessa on hyvä ottaa huomioon käytössä oleva raha. Tehdä päätös mistä ostaa.  Kirppikseltä? Prismasta? Vai merkkiliikkeestä.

Ei ole mitään merkitystä kuinka kestävä merkkivaate on, jos sulla ei ole sitä varaa ostaa ja tarve on heti. 

Vierailija
11/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvalle riittää hyvin jos ei autoa. Vuokra 400€ niin jää vielä puolet elämiseen.

Vierailija
12/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku maksaa täällä näköjään porukoiden asumiset. Kun asumismenoja ei mitenkään makseta ainakaan Helsingissä 800 eurolla. Tai siis nippanappa halvan kaksion saa 800 eurolla/kk. Mutta sitten syödäänkin päälle ilmaa.

Vierailija
13/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku maksaa täällä näköjään porukoiden asumiset. Kun asumismenoja ei mitenkään makseta ainakaan Helsingissä 800 eurolla. Tai siis nippanappa halvan kaksion saa 800 eurolla/kk. Mutta sitten syödäänkin päälle ilmaa.

Mies maksaa asumiskulut.

Vierailija
14/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä yrittäjiltä, omistajilta ja sijoittajilta että riittääkö minimaalinen tulos millä joutuu priorisoimaan että ostaako ruokaa vai ostaako lääkkeitä vai maksaako laskut kun vain yhteen riittä rahat niin saat takuulla vastauksia että eihän tuo summa riitä alkuunkaan kun tuo summa riittää maksimissaan bonuksiin normaalin palkan päälle

Vierailija
15/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi opetat lapsen elämään yli varojensa?

Onko 80 euroa kuukaudessa liian iso kuukausiraha 16 vuotiaalle?

Vierailija
16/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa asumiskulut.

No sitten on turha röyhistellä ja väittää pärjäävänsä 800 eurolla. Koska todellisuudessa ei pärjäisi ilmaan miehen holhousta. 

Vierailija
17/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa asumiskulut.

No sitten on turha röyhistellä ja väittää pärjäävänsä 800 eurolla. Koska todellisuudessa ei pärjäisi ilmaan miehen holhousta. 

No ei kai kukaan pärjää 800e/kk jos asuminen pitää tuosta summasta maksaa... pölö..

Vierailija
18/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa asumiskulut.

No ei kai kukaan pärjää 800e/kk jos asuminen pitää tuosta summasta maksaa... pölö..

Itsellesi sama. Miten ihmeessä asumismenot jotenkin  eivät sisältyisi menoihin? Tervetuloa aikuisuuteen ja todellisuuteen.

Vierailija
19/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on käteen jäävä "karkki vai kepponen" eli ilmaista käyttörahaa, niin ihmettelen minne saa menemään 200 e/ vko!!!!! 

Vierailija
20/42 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on käteen jäävä "karkki vai kepponen" eli ilmaista käyttörahaa, niin ihmettelen minne saa menemään 200 e/ vko!!!!! 

Siitä maksetaan perheen ruokaostokset, lääkkeet. Välillä pitää ostaa teinille vaatetta, sitten on tuo kuukausiraha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme