Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaudun syömishäiriöstäni

Vierailija
26.09.2024 |

Olen aivan poikki. Täytän kohta 30, haluaisin päästä kuntoon ja alkaa syödä normaalisti. Minulla on tällä hetkellä 10kg ylipainoa josta saa vaan haaveilla pääsevänsä eroon.

Olen lapsesta asti syönyt miten sattuu; eineksiä, herkkuja ja karkkia milloin vaan haluan. Olen myös tunnesyöjä ja usein syön henkiseen pahaan oloon. Ja totta puhuen aika usein minulla on henkisesti paha olo. Liikaa taakkaa muista ihmisistä, menneisyydestä ja elämästä joka saa väsyneeksi.

En vain saa kiinni miten saisin muutettua elämäntapani. Viimeksi jaksoin 2 viikkoa olla ilman herkkuja ja sitten retkahdin ja nykyään syön joka päivä herkkuja ja mietin vain ruokaa. Päivä ilman herkkuja ja pelkästään tavallista ruokaa kuulostaa masentavalta. Ja tiedän kuinka naurettavalta tuo kuulostaa mutta käyttäydyn kuin addikti ruoan suhteen: häpeän kun ostan herkkuja, syön ja ahmin yksin, tulen hetkellisesti onnelliseksi syömisen jälkeen mutta koen morkkista jälkikäteen. Rahaa kuluu myös syömiseen aivan liikaa. 

Haluaisin siis muuttaa tapojani mutta en tiedä mistä aloittaa, ongelmat tuntuu tulevan jostain syvemmältä kuin vain ongelmasta itsehillinnän kanssa. En tiedä pitääkö ryhtyä karppaamaan, vegaaniksi vai karnivoriksi. En haluaisi pilata terveyttäni sen enempää kuin nyt olen onnistunut pilaamaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippaa kasviksia (kurkku, porkkana, paprika tai mistä nyt tykkäät) samaan sipsidippiin. Popcornit myös kevyempiä. Marjoja naposteluun.

Suosittelen myös puhumaan jollekkin ammattilaiselle ongelmista. Selkeästi henkinen puoli pitäisi saada ensin kuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi