Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karuja uutisia Eduskuntatalon kunnosta: Aine imeytyi pylväiden osiin, julkisivun väri uhattuna

Vierailija
26.09.2024 |

Väriaine on imeytynyt etenkin graniittisten pylväiden saumaosiin ja haasteena voi olla puhdistaminen niin, että julkisivun yhtenäinen väritys säilyy. Museoviraston mukaan väri ei lähde täysin vesipesulla, sillä väriainehiukkaset ovat jääneet seinien ja pilareiden huokoisiin kohtiin sekä elastisiin saumoihin. Väriä on myös metalliovissa, jotka tulee puhdistaa niin, ettei vahingoiteta ovien patinaa, eduskunta tiedottaa.

Kommentit (270)

Vierailija
141/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaan toki vertailla. Aloitetaanko  konkreettisesta luonnonsuojelusta? Olen suojellut 8 ha runsaslahopuustoista lehto- ja kangasmetsää rajaamalla sen kaiken hyötykäytön ulkopuolelle. Kuinka paljon sinä?

Yli 2000 ha. Lisäksi olen lahjoittanut viisi miljoonaa euroa luonnonsuojeluun. Siis kun nyt alettiin tuhannen ja yhden yön tarinoita kertoilemaan. 😂 

Vierailija
142/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko menee puhdasta juomavettä pesemiseen ja myrkkyjä pesuaineista luontoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko nuo wannabe-hipit jo heittää telkien taakse?

Suurin ympäristöteko olisi elokapinoitsijoiden välitön teloitttaminen. Ainoa tehokas keino ihmisen aiheuttamien ympäristötuhojen hillintään on ihmisten vähentäminen, aloitetaan siis anarkisteista.

Huomaathan, että noi sun puheet on itessään anarkiaa. Eiköhän tää jo todista, että anarkia on ainoa oikea järjestelmä

Vierailija
144/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Näin saadaan ilmastotyöstä vähän sellaista noloa touhua, jota kukaan normaali ihminen ei kohta kehtaa tunnustaa harrastavansa jottei leimaantuisi ekoterroristiksi.

Vierailija
145/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa ei kohta ole kaupungeissa kiveä kiven päällä ja täällä parutaan siitä, että muutama pylväs punertaa.

Katson tempauksen suurimman hyödyn olevan siinä, että suhteettomuudentajuttomat pöyristyjät erottuvat joukosta ja voin pitää näihin itsensä ilmi antaneisiin riittävän etäisyyden.

Minäkin voin varmaan potkia sun auton paskaksi, koska ihan suhteetontahan se olisi jostain autosta ulista?

Voit toki, mutta pelkään että et voisi potkia edes mielenosoittajaa makaronijaloillasi ilman että tulisi pipiä jalkaan.

Kun lähdetään potkimaan, niin pitää olla kova ja sinä olet se toinen. Se kovan vastakohta. Olet makaronijalka Sam.

Vierailija
146/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä on pylväistä?

Jos katson Eduskuntatalon pylväitä, niin ne saattavat tuoda mieleesi vaikkapa kreikkalaisen temppelin.

Eikös ne olleet juuri punamaalilla maalattuja?

Punamulta tulee olemaan loppuaikojen hallitus.

Vierailija
147/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ympäristöteko olisi elokapinoitsijoiden välitön teloitttaminen. Ainoa tehokas keino ihmisen aiheuttamien ympäristötuhojen hillintään on ihmisten vähentäminen, aloitetaan siis anarkisteista.

Huomaathan, että noi sun puheet on itessään anarkiaa. Eiköhän tää jo todista, että anarkia on ainoa oikea järjestelmä

Joo, kyllä anonyymi kommentti vauvapalstalla tosiaan nyt todisti tuon! 😂

Vierailija
148/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia siis, sillä paskalaitoksella on nyt niin paljon verta käsillä että puhtoinen julkisivu olisi makaaberi vale.

Vierailija
149/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko hökkeli voisi purkaa ja lopettaa koko eduskunta. Se on vain Suomen suurin kehitysvammaisten avotyöpaikka.

Ja mitäpä ehdotat tilalle, Einstein? Anarkiaako? 

Noh, satun olemaan aika pitkä ja lihaksikas kaveri, joten en pitäisi sitä ihan huonona vaihtoehtona - eri

Onnittelut, sillä sitähän se sitten olisi: kaikkien sotaa kaikkka vastaan. Vain voimakkaimmat, älykkäimmät ja karismaattisimmat pärjäisivät. Onnea taistoon, kapinalliset.

Tykkäisin kyllä kovasti siitä. Tiedän yhen pikkumiehen jonka heittäisin silloin huitin kuuseen, ja painaisin tän naista. Valitettavasti tässä yhteiskunnassa ei vielä onnistu, ja pitää mennä pidemmän kaavan kautta

Vierailija
150/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa näille ekokommari-teineille sata tuttia. Imeminen auttaa varmasti ilmastoahdistukseen kuten vauvoilla!

Vierailija
151/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan toki vertailla. Aloitetaanko  konkreettisesta luonnonsuojelusta? Olen suojellut 8 ha runsaslahopuustoista lehto- ja kangasmetsää rajaamalla sen kaiken hyötykäytön ulkopuolelle. Kuinka paljon sinä?

Yli 2000 ha. Lisäksi olen lahjoittanut viisi miljoonaa euroa luonnonsuojeluun. Siis kun nyt alettiin tuhannen ja yhden yön tarinoita kertoilemaan. 😂 

Itse halusit vertailla, etkä sitten kestänytkään totuutta. Olen myös ollut puolustamassa metsiä hakkuita vastaan sekä lahjoittanut luonnonsuojeluun, mm. Luonnonperintösäätiölle nelinumeroisen summan rahaa. Tiedän, ettei se ole tarpeeksi, mutta onpahan jotakin. Kaikki luonnonsuojelijat eivät tosiaankaan ole kortistossa notkuvia, tuen varassa sinnitteleviä elämäntaiteilijoita.

Vierailija
152/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt lisääntymättä.

Vierailija
153/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa ei kohta ole kaupungeissa kiveä kiven päällä ja täällä parutaan siitä, että muutama pylväs punertaa.

Katson tempauksen suurimman hyödyn olevan siinä, että suhteettomuudentajuttomat pöyristyjät erottuvat joukosta ja voin pitää näihin itsensä ilmi antaneisiin riittävän etäisyyden.

Minäkin voin varmaan potkia sun auton paskaksi, koska ihan suhteetontahan se olisi jostain autosta ulista?

Voit toki, mutta pelkään että et voisi potkia edes mielenosoittajaa makaronijaloillasi ilman että tulisi pipiä jalkaan.

Kun lähdetään potkimaan, niin pitää olla kova ja sinä olet se toinen. Se kovan vastakohta. Olet makaronijalka Sam.

Mikäs wanna-be väkivaltarikollinen siellä uhoaa vauvapalstalla? 😂🤣

Vierailija
154/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua nuo ekopällot ärsyttää, mutta sinä olet pelottava ja vaarallinen, haaveilet lasten ja nuorten tappamisesta yhden väkivallattoman mielenosoituksen vuoksi josta syntyi esteettistä haittaa? Sinulla ei ole mitään varaa arvostella ketään muuta.

Vierailija
155/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokapina valehteli aineen vesiliukoisuudesta. Kaikki puolustajat yhteen ääneen toisti, vesiliukoista on.

Nyt kun ei ole, niin sekin on ihan ok. Olisi ollut ok varmaan pahoinpidellä pari kansanedustajaakin siinä samalla.

Vesiliukoinen ei tarkoita, ettei punainen väriaine eli pigmentti imeydy juuri laastisaumojen huokosiin. Valtaosa maaleista on jo pitkään olleet vesiliukoisia, jotta vltetään liuottimien haihtuminen ilmaan. Mutta kyllä ne silti pysyy alustassaan ihan mainiosti.

Vierailija
156/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse halusit vertailla, etkä sitten kestänytkään totuutta. Olen myös ollut puolustamassa metsiä hakkuita vastaan sekä lahjoittanut luonnonsuojeluun, mm. Luonnonperintösäätiölle nelinumeroisen summan rahaa. Tiedän, ettei se ole tarpeeksi, mutta onpahan jotakin. Kaikki luonnonsuojelijat eivät tosiaankaan ole kortistossa notkuvia, tuen varassa sinnitteleviä elämäntaiteilijoita.

Et ole. Sen sijaan olet kyllä kova valehtelemaan, joten laskettakoon se sinulle eduksi.

Vierailija
157/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa seurata vähä-älyisten konservatiivien parkuraivareita. Haen popparit, jatkakaa! 🤣

Ihanaa seurata vassarivajakkien kannatuksen tuhoutumista. Tämänpäivänen vasennusehdotus, että stadi tarjoaa ilmaiset töhrimiset, oli kyllä nextin levelin pohjanoteeraus😃

Mikäs se persujen kannatus olikaan ja kuinka paljon se on hallituskauden aikana pudonnut? Eli ei ehkä kannata huudella vasemmiston kannatuksen tuhoutumisesta...

Vierailija
158/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yhteensattuma että presidentti ajaa samaan aikaa israel palestiinaan kahden valtion mallia ja vetää Kirousta maan ylle. Suomi ei ole kertaakaan äänestänyt YK:ssa  israelin puolesta vaan tyhjää tai vastaan. 

Vierailija
159/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan hellyttävää kun puolustetaan demokratiaa vääriltä mielipiteiltä ja ajatuksilta

Vierailija
160/270 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa tuohua tuollainen. Mikset ole mielummin käynyt töhrimässä jotain suojeltua rakennusta?