Minkälaine ihminen voitelee näkkileivän väärältä puolelta?
Olen jo pidempään seurannut että varsinkin huoltoasemien lounaspöydissä tätä tapahtuu jatkuvasti.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Jossain näin tutkimuksen, että näkkärin reikäiselle puolelle menee 25 prosenttia enemmän levitettä kuin sileälle puolelle levitettä levittäessä.
Senpä takia se maistuukin paremmalta. Eikä sitten tarvitse laittaa muita päällisiä paljon mitään.
sellainen joka laittaa juuston ja leikkeenkin väärin
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisilla ei tätä ongelmaa kun eivät syö näkkileipää.
Ruotsalaiset syövät sitä moninkerroin enemmän kuin suomalaiset ja Ruotsi on ulkomaa. Mistä hatusta vetäisit tuon väitteesi?
Erittäin vakava tyylirike, jota ei pitäisi tehdä edes yksin pimeässä. Jos voitelee sileän puolen, niin se vaikutta hippokampukseen ja ihminen alkaa laittaa vessapaperinkin roikkumaan holtittomasti, eikä siveästi seinää vasten, kuten sen tulee olla etiketin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jossain näin tutkimuksen, että näkkärin reikäiselle puolelle menee 25 prosenttia enemmän levitettä kuin sileälle puolelle levitettä levittäessä.
Mitä sitten?
Ap todistakoon, mikä on "väärä" puoli näkkärissä. Semmoisia vääriä puolia kun ei ole kuin omien korvien välissä, siis omissa tottumuksissa. Ruispuikulankin saa voidella vaikka siltä kuperalta puolelta, jos tahtoo, eikä se ole mitenkään väärin, vaan ainoastaan oman maun mukaan voideltu. Jos haluaa, voi voidella känttysestään vaikka pelkät reunat, eikä sekään ole väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ap todistakoon, mikä on "väärä" puoli näkkärissä. Semmoisia vääriä puolia kun ei ole kuin omien korvien välissä, siis omissa tottumuksissa. Ruispuikulankin saa voidella vaikka siltä kuperalta puolelta, jos tahtoo, eikä se ole mitenkään väärin, vaan ainoastaan oman maun mukaan voideltu. Jos haluaa, voi voidella känttysestään vaikka pelkät reunat, eikä sekään ole väärin.
Mielipiteesi on väärä.
Söin kolme kinkkunäkkäriä iltapalaksi. Voitelu reikäpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Reikäinen puoli, eli yläpuoli on se oikea puoli.
Miksi ne reiät pitäisi voidella ? Parempi just toisella puolen, kun ei tule liikaa voita
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vakava tyylirike, jota ei pitäisi tehdä edes yksin pimeässä. Jos voitelee sileän puolen, niin se vaikutta hippokampukseen ja ihminen alkaa laittaa vessapaperinkin roikkumaan holtittomasti, eikä siveästi seinää vasten, kuten sen tulee olla etiketin mukaan.
Minä olen just tuollainen, vessapaperirullakin on vieressä patterin päällä, eikä hienosti pidekkeessä oikeiden ohjeiden mukaan aseteltu.
Mitä väliä, kun siihen kumminkin vetää puolen sentin kerroksen rasvaa
Meillä maalla jo mummot opetti että koulunäkkärit asetetaan tasainen, jauhoinen puoli esille ja se tämä puoli myös voidellaan. Menee vähemmän voita. Hämmästyttiin kun joku sukulainen voiteli reikäpuolen. Minulle ihan sama. Voitelen edelleenkin tottumuksesta tasaisen puolen. Rasvan määrällä ei ole väliä mutta jauhoa irtoaa vähemmän lautaselle reikäpuolelta joten tasainen puoli ylöspäin. Suutuntumakin on mukavampi kun on kovempi reikäinen puoli huulen ja kielen päällä eikä se karhea jauhoinen. Intissä myös suosittelivat samoin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, kun siihen kumminkin vetää puolen sentin kerroksen rasvaa
Ethän sä housujakaan pue väärinpäin.
Onko näkkileivässä kaksi erilaista puolta? Olen syönyt näkkileipää luultavasti 35 vuotta sitten, enkä enää muista kyseistä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on siis hyvä asia!
Haastetta etsivä voitelee sivut ja päädyt.
Vierailija kirjoitti:
Voitelen reikäisen puolen ja olen aina laittanut vessapaperikin roikkumaan holtittomasti. Nimittäin siveästi seinää vasten rullasta on paha nyhjäistä.
Hippokampukseni toimintahäiriö on diagnosoitu korkeimman hallinto-oikeuden päätöksellä 1977/ 183.
Voiteleeko kukaan molemmat puolet?
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/7300400114776