Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatteita sitten kannattaisi ostaa?

Vierailija
25.09.2024 |

Olen entinen kirppisten rakastaja. Lopputulos oli se, että asuntoni oli täynnä vähän väärän kokoisia, -mallisia ja huonolaatuisia vaatteita.

Nyt ajattelen, että loppujen lopuksi muutama, siisti ja hyvälaatuinen vaate riittää. Käytän sitten niitä samoja.

Vähän hyytää, että mihin sitten kannattaa panostaa. En haluaisi maksaa pelkästä merkistä.

Ensimmäisenä listalla ovat mustat, siistit farkut. Niitä tarvitsee aina. Olen ajatellut, että voisin maksaa niistä vaikka 150e, jos ne kestävät vuosia. Mikä olisi hyvä merkki?

Entä neule? Ei enää yhtään viidenkympin halpisneuletta, joka nuhjaantuu ensimmäisessä pesussa.

Talvitakki?

Alusvaatteet?

Kengät?

Toivon myös muita vinkkejä vaatteista jne., joita todella kannattaa ostaa.

<3 Kiitos, jos joku viitsii vastata!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo unohda ne haisevat ja loppuunkäytetyt joidenkin toisten perseille muokkaantuneet vaatteet.

Farkuista tuli mieleeni että miksi maksaa noin paljon edes merkkivaatteista sillä laatu ei ole entisen veroista monissakaan tuotteissa. Tarkkoja tietoja en osaa nykyajasta antaa tämän suhteen mutta samalla rahalla voisit saada jopa neljät edullisemmat farkut. Mitä useamman kappaleen omistat kutakin vaatetta, sitä pidempään ne kestävät kun kierrätät niitä käytössä ja lisäksi saat vaihtelua elämääsi.

Ostan itse vaatteita ihan kaikista kaupoista mistä huvittaa ostaa, ostan mieluisia ja omaan budjettiini sopivia tuotteita.

Vaatteiden kohdalla olen itse sitä mieltä että on mukavampi ostaa edullisempia enemmän kuin maksaa harvoin hirveitä summia yksittäiskappaleista. Olisi tylsää jos on vain muutamat vaatekappaleet.

Vierailija
22/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen, että käyt kuitenkin ensin ajatuksella läpi jo olemassaolevat vaatteet. Onko niissä jotain, josta saisi pienellä vaivalla kunnostettua sopivaa, tai vielä parempi tietysti jos olisikin valmiiksi hyvä? Ehkä hyvätkin kappaleet hukkuvat huonoon massaan ja näyttävät siksi nuhjuisilta.

Neuleissa kannattaa suosia luonnonmateriaaleja tai korkeintaan muutaman kuidun sekoitusta ja välttää etenkin elastaania. Villavaatteita ei kannata pestä, jos ei todella tarvi. Tuuletus, etenkin talvella pakkasessa, riittää hyvin puhdistukseksi useimmiten. Tarvittaessa sitten pesu joko käsin tai villa/käsinpesuohjelmalla. Mulla on kyllä kestänyt ihan kirpparilta ostettu Uniqlon merinoneule nukkaantumatta, vaikka pesen sitä melko paljonkin pyykkikoneessa ja perus 40 asteen pesussa (on mun n.s. arkineule mitä käytän melko jatkuvasti, on myös sen verran ihonmyötäinen että kainalot hiostuvat). Nukkaantuminen on myös jossain määrin villan ominaisuus,

Näit paljon vaivaa vastauksessa! Kiitos paljon hyvistä vinkeistä -siis myös muillekin! Avaan vähän nykyisten ajatusteni taustaa.. Mieheni osti minulle vuosia sitten "kunnon talvitakin". En olisi itse ikimaailmassa raaskinut maksaa sellaista hintaa. Kun sen pukee päälleen, on kuin jossain lämpökapselissa olisi. Vaikka olisi pakkasta -20. Ostin myös kerran todella kalliit lenkkarit. Käytin niitä vuosia joka päivä. Kenties vaatteen hintaa tulisi arvioida käyttökertojen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta new yorkkerista sukkia. Nukkaantu ekassa pesussa. Kauniin neon väriset. Ekan pesun jälkeen täynnä nukkapalleroita.

Tämä!!! Ihan järkyttävän huonoa laatua. Mustat nukkaantuvat samaan tapaan kuin nuo neonväriset.

Vierailija
24/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa Capsule Wardrobe

Levikseltä löytyy valtava valikoima farkkuja erilaisille kroppatyyleille. Itse olen tykännyt paljon myös Calvin Kleinin farkuista. 

Olen juuri noita Calvin Kleinin vaatteita miettinyt! Pidän todella paljon tuosta merkistä! Farkuista, neuleista, takeista.. En ole yhtään uskaltanut tilata, kun olen ollut epävarma juuri tuosta laadusta.

Vierailija
25/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin sitä miesten ideaa millä tavalla luoda itselle hyvät vaatevalikoimat.

esimi miehet ostaa neljä eri pukuväriä ja paitaa ja saa siitä jotain 40 eri vaateyhdistelmää.

Samalla tavalla nainen voi esimerkiksi yhdistää housujen ja villatakin värit. Esim. yhdet mustat housut ja musta villatakki, yhdet tummanpunaiset farkut ja villatakki, yhdet harmaat farkut ja villatakit. Ja viimeisenä vaikka yhdet tummansiniset farkut ja villatakki.
https://www.youtube.com/shorts/WISSuKKTB-U

Tuossa on video siitä ideasta. Sitten niitä voi yhdistellä.

Vierailija
26/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä halpiksia ja mulla kestäneet todella hyvin, merkki ei ole todellakaan mikään hyvän laadun tae. Olen työskennellyt eri vaateliikkeissä ja kokemusta on.

Itselläni on vaatteita  NY, H&M, Zara, Topshop, Ganni, Levi's ym. Materiaalit merkitsee enemmän, kuin merkki.

Vierailija
27/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ostanut väärän kokoisia vaatteita?

Ei kun ne ovat kutistuneet kaapissa.

Vierailija
28/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mä käyttäisin sitä miesten ideaa millä tavalla luoda itselle hyvät vaatevalikoimat. esimi miehet ostaa neljä eri pukuväriä ja paitaa ja saa siitä jotain 40 eri vaateyhdistelmää. Samalla tavalla nainen voi esimerkiksi yhdistää housujen ja villatakin värit. Esim. yhdet mustat housut ja musta villatakki, yhdet tummanpunaiset farkut ja villatakki, yhdet harmaat farkut ja villatakit. Ja viimeisenä vaikka yhdet tummansiniset farkut ja villatakki. https://www.youtube.com/shorts/WISSuKKTB-U Tuossa on video siitä ideasta. Sitten niitä voi yhdistellä.

Hyi, en edes voinut katsoa, kun oli niin yököttävä tuo ukko,

Vierailija
29/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa Capsule Wardrobe

Levikseltä löytyy valtava valikoima farkkuja erilaisille kroppatyyleille. Itse olen tykännyt paljon myös Calvin Kleinin farkuista. 

Olen juuri noita Calvin Kleinin vaatteita miettinyt! Pidän todella paljon tuosta merkistä! Farkuista, neuleista, takeista.. En ole yhtään uskaltanut tilata, kun olen ollut epävarma juuri tuosta laadusta.

Itsellä on lähes kaikki Calvin Kleinin vaatteet kestäneet tosi kauan eivätkä nukkaannu pesussa. Mä olen tosin ostanut noita lähinnä Jenkeistä kun siellä on puolet halvempaa. Noi farkut etenkin tuntuu sopivan mun kropalle hyvin (leveämmät reidet/lantio, kapeampi vyötärö)

Vierailija
30/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mä käyttäisin sitä miesten ideaa millä tavalla luoda itselle hyvät vaatevalikoimat. esimi miehet ostaa neljä eri pukuväriä ja paitaa ja saa siitä jotain 40 eri vaateyhdistelmää. Samalla tavalla nainen voi esimerkiksi yhdistää housujen ja villatakin värit. Esim. yhdet mustat housut ja musta villatakki, yhdet tummanpunaiset farkut ja villatakki, yhdet harmaat farkut ja villatakit. Ja viimeisenä vaikka yhdet tummansiniset farkut ja villatakki. https://www.youtube.com/shorts/WISSuKKTB-U Tuossa on video siitä ideasta. Sitten niitä voi yhdistellä.

Hyi, en edes voinut katsoa, kun oli niin yököttävä tuo ukko,

Siis mitä ihmettä? Asiallisesti pukeutunut siistin oloinen mies. Joo on pitkä parta, mutta sekin erittäin siististi huoliteltu.

Vierailija
31/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuleet vain puuvillaa tai villaa, 100 %.

Vaikeaa löytää nykyään.

Housuista samaa mieltä. Kaikki mustat farkut haalistuvat ja olen ostanut hyviä jopa Lidlistä. 

Joo nykyään melkein kaikki neuleet ovat jotain akryylipaskaa, joka nukkaantuu jo ensimmäisessä käytössä. Käyttöikä tällaisilla neuleilla ei ole hyvin pidettynäkään kuin vuoden, hyvällä tuurilla kaksi. Kirppareilta löytää joskus ihania vintageneuleita jotka on tehty hyvästä materiaalista. Ainut käytön jälki on haalistunut kokolappu, vaikka ovat oletettavasti olleet jo vuosia käytössä. Näiden lisäksi olen alkanut bongailemaan myös itse tehtyjä villaneuleita, uusia ja vanhempia.

Vierailija
32/32 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ois satanen käyttää farkkuihin, ostaisin Levikset. Ei vaan ole nyt niin menen Lindexin faekuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi