Pääseekö hotelliin ilman luottokorttia?
Nehän kysyy luottokorttitietoja. Ilmeisesti tehdäkseen jonkun katevarauksen tms. No, itselläni kävi niin, että netissä olleen tietovuodon vuoksi joudun kuolettamaan luottokorttini ja tilaamaan tilalle uuden. Ja kaksi viikkoa kestää saada se uusi. Viikonloppuna on kuitenkin reissu tiedossa hotelliyöpymisellä.
Kommentit (46)
Ei varmaan kannata ottaa yhteyttä siihen hotelliin ja kysyä. trollauspisteet 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pysty tekemään paljon muutakaan.
Ai? On minulla käteistä ihan riittämiin. Ap
Et pysty edes julkisilla matkustamaan.
Miten niin? Harvoin matkustan julkisilla, mutta en ymmärrä miksi en pystyisi. Ap
Käteisellä ei nykyään lippuja ostella.
Kaikki pitkänmatkan liput voi ostaa verkkopankilla, ei tarvita korttia.
Ja HSL sovelluksessa Helsingin alueen matkoihin voi ostaa kertalipun puhelinlaskulle ei siinäkään ei tarvitse korttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata ottaa yhteyttä siihen hotelliin ja kysyä. trollauspisteet 0/5
Miksi täällä aina syytetään kaikkia trollaamisesta vaikka kysyisi mitä aihetta? En ole vielä varannut hotellia. En ole edes vielä päättänyt minkä hotellin otan. Kyseessä on iso kaupunki, jossa on hotelleissa paljon tilaa näin syksyllä, ei ole mitään syytä varata sitä liian aikaisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun valistit ettei ilman luottokorttia pysty tekemään paljon mitään. Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia, ja on työ, oma asunto, puoliso ja maksettu auto. Mutta nyt tiedän etten voi ilman luottokorttia tehdä paljon mitään. Aina oppii uutta.
Pääsee kyllä. Käyn usein hotelleissa ja ilman luottokorttia. Kahdesti taidettu pyytää käteisenä vakuutta baarikaappia varten. Mutta ei ole ollut este ikinä. Edes kämpissä ei kysytty luottokorttia. Varaan hotellit aina booking.com kautta.
S-pankin kortti toimii huonosti ulkomailla
Minulla on varalla erillinen luottokortti, mutta en ole käyttänyt sitä yhtään mihinkään enkä yhtään missään kymmeneen vuoteen. Ja itse asiassa moni ei edes saa luottokorttia. Silti ihmiset ihan elää ja matkustelee. Ei luottokorttia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee kyllä. Käyn usein hotelleissa ja ilman luottokorttia. Kahdesti taidettu pyytää käteisenä vakuutta baarikaappia varten. Mutta ei ole ollut este ikinä. Edes kämpissä ei kysytty luottokorttia. Varaan hotellit aina booking.com kautta.
Lisäyksenä vielä, että maksan huoneen aina heti saapuessani hotellille. Joskus etukäteen bookingin kautta. Ei tarvi sitten senkään takia kysellä eikä tehdä mitään katevarauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Harvoin matkustan julkisilla, mutta en ymmärrä miksi en pystyisi. Ap
Ai, kyllä vaan meidän kaupungissa onnistuu ostaa bussilippu käteisellä. Se tosin maksaa enemmän kuin korttimaksu tai mobiili.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varalla erillinen luottokortti, mutta en ole käyttänyt sitä yhtään mihinkään enkä yhtään missään kymmeneen vuoteen. Ja itse asiassa moni ei edes saa luottokorttia. Silti ihmiset ihan elää ja matkustelee. Ei luottokorttia tarvitse.
Juu ei todellakaan välttämättömyys. Ulkomailla reissatessakin hoitunut auton vuokrat sun muut ihan ilmankin. Jenkeissä tosi ei taida onnistua. Luottokortin pääasiallinen tarkoitus on olla hätäväara, että kun massit on loppu niin voi höylätä maksuaikaa ostoksille.
Nykyisin on niin paljon rosmoja, että ei milellään oteta käteistä paitsi mihin on pakko, kuten ruokakauppaan.
Kävin autoliikkeessä ostamassa pariston avaimeen, kun olin sienireissulla, niin ei ollut kortti mukana. Antoivat velaksi. Toivottavasti ei ole korkeakorkoinen laina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä en tiedä, mutta täällä saa kyllä maksaa bussissa käteisellä ja VR:n lippuja myydään R-kioskeilla joissa voi maksaa käteisellä. -eri
Voi Helsingissäkin ostaa lipun vaikka R-kiskalta, ihan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Muista mantereista en tiedä mutta Euroopassa, ja olen paljon käynyt, toimii. Ainoa että visa ei kerran vaihtanut ruotsin kruunuiksi, mutta syy oli visassa ei s-pankissa. Depitillä toimii yhtä hyvin kuin creditillä. Aloittaja ei kerro onko hänellä depit korttia. Jos kortissa on 16 numeroa siinä on depit. Luotto eli credit on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista mantereista en tiedä mutta Euroopassa, ja olen paljon käynyt, toimii. Ainoa että visa ei kerran vaihtanut ruotsin kruunuiksi, mutta syy oli visassa ei s-pankissa. Depitillä toimii yhtä hyvin kuin creditillä. Aloittaja ei kerro onko hänellä depit korttia. Jos kortissa on 16 numeroa siinä on depit. Luotto eli credit on eri asia.
Debit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit.
Kyseessä oli yhdistelmäkortti. Eli kun luottokortin tiedot vuoti netissä, niin samalla myös debit-puoli kuoletettiin. Ikävä kyllä, pankin mukaan näin on pakko toimia yhdistelmäkorteissa. Ap
Just varasin hotellin ulkomailla ja piti antaa luottokortin numero, mutta mitään maksua ei kuitenkaan veloiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, että maksan huoneen aina heti saapuessani hotellille. Joskus etukäteen bookingin kautta. Ei tarvi sitten senkään takia kysellä eikä tehdä mitään katevarauksia.
Miten ihmeessä pystytte maksamaan hotellivaraukset bookingin kautta ilman luottokorttia?
Minulla debit-kortti, eikä sivusto kyllä todellakaan huoli varausta sen kortin numerolla. Olen tämän vuoden puolella yrittänyt jo kolmesti, eri hotelleihin Suomessa, mutta ei auta, ei onnistu. Matkakaverin on sitten pitänyt tehdä varaus ja syöttää oma luottokortin numero että on onnistunut.
Ja rahaa tililläni kyllä on, eikä mulla ikinä ollut mitään maksuhäiriömerkintöjä.
Nyt olenkin tilaamassa luottokorttia, ihan vaan siksi, että saisin joskus minäkin majoituksen netin kautta varattua, prkl.
Suosittelen kahden eri pankin asiakkuutta luottokortteineen, antaa turvaa ulkomaillakin. S-pankin luottokortti vuosimaksuton.
Helsingistä en tiedä, mutta täällä saa kyllä maksaa bussissa käteisellä ja VR:n lippuja myydään R-kioskeilla joissa voi maksaa käteisellä. -eri