Parhaat nikotiinipussimerkit, mitä käytätte?
Minusta Karu-pussit ovat parhaita. Nyt on K-kaupoissa uusi maku, Tropical. Tosi hyvää.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytätte voimakasta myrkkyä joka aiheuttaa koviin huumeisiin verrattavan riippuvuuden ja tuhoaa aivoja?
Ime sinä munaa kovien huumeides kanssa.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka/nikotiini, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi.
Munan imeminen aiheuttaa riippuvuutta ja leukaluuvaurioita.
Tuli paskahätä pakko mennä morjens
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytätte voimakasta myrkkyä joka aiheuttaa koviin huumeisiin verrattavan riippuvuuden ja tuhoaa aivoja?
Olen tykästynyt nikotiiniin ja nautin siitä, mutta en halua polttaa.
Ymmärrät kuitenkin sen, että nikotiini on erittäin voimakas myrkky joka tuhoaa aivoja ja elimistöä?
Ei nikotiini mitenkään erityisesti tuhoa aivoja. Itse asiassa tutkimuksissa on havaittu, että se päin vastoin on parantunut aivojen kognitiivisuutta ja ehkäissyt paljon Parkinnsonin tautui Alzheimeria! https://www.duodecimlehti.fi/duo95611
Kannabis ja Alzheimer
Uusissa Kalifornian yliopiston tutkimuksissa kannabiksen sisältämän THC:n havaittiin puhdistavan aivoista amyloidi-proteiinin muodostamia myrkyllisiä möykkyjä, jotka ovat yhdistettävissä Alzheimerin taudin syntymiseen.
Yhdysvaltalaistutkimus on linjassa aiemmin saatuihin tuloksiin, jotka kertovat kannabinoidien suojaavasta vaikutuksesta ihmisillä, joilla on neurorappeutumista aiheuttava sairaus.
https://www.nature.com/articles/npjamd201612
Nikotiini on piristävä ja elimistöä monella tapaa kiihdyttävä aine, joka rasittaa etenkin sydäntä ja verenkiertoelimistöä: Nikotiini supistaa verisuonia, nostaa verenpainetta ja tihentää sydämen sykettä. Tästä seuraa se, että nikotiinituotteiden käyttäjää vaanii myös aivoverenkiertohäiriön riski.
Nikotiinia on kokeiltu laastarimuodossa ja suoneen annettuna Alzheimerin taudin hoidossa sekä yksinään että muiden lääkkeiden kanssa. Vaikka nikotiinin vaikutus sairaisiin hiiriin on ollut merkittävä (Yildiz 2004), tulokset ihmisillä eivät ole olleet lainkaan lupaavia. Satunnaistettuja sokkotutkimuksia aiheesta on vain vähän.
Nikotiinin on raportoitu parantavan uuden oppimista ja huomiokykyä (Wilson ym. 1995), mutta se ei paranna muistitoimintoja. Kahdessa tutkimuksessa nikotiinista ei ollut merkitsevää hyötyä (Engeland ym. 2002, Knott ym. 2002), eikä pitkäaikaista hyötyä ole myöskään osoitettu. Nikotiinin haittavaikutukset saattavat olla iäkkäillä henkilöillä huomattavia. Alzheimerin taudin hoidossa on käytössä kolme koliiniesteraasin estäjää, joista galantamiini muokkaa myös nikotiinireseptoreiden vastetta asetyylikoliiniin.
Nikotiini vaikuttaa aivokemiaan samalla tavoin kuin monet muut kemialliset, riippuvuutta aiheuttavat aineet. Tutkimuksissa on havaittu, että nikotiini on koukuttavuudeltaan heroiinin veroinen aine. Nikotiiniriippuvuus syntyy aivoissa siten, että nikotiini lisää monien välittäjäaineiden vapautumista; näistä välittäjäaineista tärkein on dopamiini. Kun dopamiinia vapautuu nikotiinin vuoksi enemmän kuin normaalisti, tietyt aivoalueet kokevat sen lisääntyneen aivopitoisuuden mielihyvänä. Riippuvuus nikotiiniin on toisin sanoen riippuvuutta viime kädessä mielihyvään.
Ilmeisesti keskimääräistä tyhmempiä ihmisiä, jotka tuota myrkkyä itseensä haluavat.
En nauti nikotiinipussien käytöstä. Itse asiassa en tunne saavani niistä yhtään mitään, mutta käytän niitä laihdutuksen vuoksi. Päätin kokeilla että sen sijaan että käyn jääkaapilla hakemassa herkkuja, laitan nikotiinipussin huulen alle. Ylensyöminen loppui saman tien, ja paino alkoi pudota 2 kg viikossa tahtia heti kun aloin nikotiinipusseja käyttämään. En syö enää huvikseni, vaan ainoastaan nälkään, ja olen todella yllättynyt kuinka vähällä syömisellä ihminen selviää ilman että tarvitsee nähdä nälkää. Nyt paino on pudonnut jo 40 kg ja olen normaalipainoinen. En tiedä kumpi on terveyden kannalta pahempaa, nikotiinipussit vai ylipaino, mutta ainakin näytän nyt paljon paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
En nauti nikotiinipussien käytöstä.
No miksi et sitten lopeta käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska silloin alkaisi ne herkut taas maistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tiedät kun et ole edes kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
En nauti nikotiinipussien käytöstä. Itse asiassa en tunne saavani niistä yhtään mitään, mutta käytän niitä laihdutuksen vuoksi. Päätin kokeilla että sen sijaan että käyn jääkaapilla hakemassa herkkuja, laitan nikotiinipussin huulen alle. Ylensyöminen loppui saman tien, ja paino alkoi pudota 2 kg viikossa tahtia heti kun aloin nikotiinipusseja käyttämään. En syö enää huvikseni, vaan ainoastaan nälkään, ja olen todella yllättynyt kuinka vähällä syömisellä ihminen selviää ilman että tarvitsee nähdä nälkää. Nyt paino on pudonnut jo 40 kg ja olen normaalipainoinen. En tiedä kumpi on terveyden kannalta pahempaa, nikotiinipussit vai ylipaino, mutta ainakin näytän nyt paljon paremmalta.
Veikkaan että ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisinkin jossain vaiheessa tuota kokeilla. Vie kuitenkin aikansa totutella tähän uuteen elämäntyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisinkin jossain vaiheessa tuota kokeilla. Vie kuitenkin aikansa totutella tähän uuteen elämäntyyliin.
Todennäköisesti et kykene lopettamaan nikotiinin käyttöä vaikka kuinka yrittäisit.
Käytin nikotiinipusseja vajaan puolen vuoden ajan, lopetin ja nyt olen ollut yli puoli vuotta ilman. Vaikka ainakin toistaiseksi tämä lopettaminen on ollut ihan menestyksekäs tie, mieliteot piinaavat edelleen minua. Toisinaan tulee todella kova hinku käyttää taas, ja se häiritsee edelleen.
Eli en voi suositella kokeilemista, tää riippuvuus ei ole sen arvoista, vaikka sillä onnistuisikin laihtumaan normaalipainoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän ja ostan aina vaan Ice Frostia, koska en tiedä oikein muutakaan. Koko nikotiinipussien ostaminen on ihan karmea prosessi. Niitä ei näy missään, et yhtään tiedä mitä siellä kassan salaisuuksien kammiossa oikein on, ja sitten pyydät hätäpäissäsi sitä yhtä ainoaa minkä tunnet nimeltä. Ja joka kerta myyjä näyttää yhtä ahdistuneelta plärätessään niitä purkkeja jostain vihoviimeisestä kaapista kassan alla. Jono kasvaa takana, hiki valuu selässä ja tekee mieli pyydellä anteeksi kaikilta. Aina on sellainen tunne, kuin pyytäisit jotain heroiinia tai jotain muuta yhtä paheksuttavaa.
No huhhuh, on sullaki ongelmat :D aika avuttoman kuulosta toi sun käytös, kyllä multa aina nikotiinipussien osto onnistunut tosi hyvin, jos en merkkiä tiedä jo valmiiksi tai sattuu olemaan vaikka loppu niin silloin katson listalta jonkun toisen... tosi vaikeeta!
Löytyykö tieteellistä näyttöä, että nimenomaan nikotiinipussit tuhoavat ikeniä? Voiko johtua aiemmasta nuuskan käytöstä, tai sekakäytöstä (käyttää nikotiinipusseja/nuuskaa)?
Ei nikotiini mitenkään erityisesti tuhoa aivoja. Itse asiassa tutkimuksissa on havaittu, että se päin vastoin on parantunut aivojen kognitiivisuutta ja ehkäissyt paljon Parkinnsonin tautui Alzheimeria! https://www.duodecimlehti.fi/duo95611