Kotiäidit! Ottakaa lapset päiväkodista, edes joku!
Mulla alkaa pian työt ja kaikki paikat täynnä. Miten tämä on edes laillista laittaa lapset päiväkotiin, kun oma äiti kotona. Ikuisuusaihe kai, mutta normaalit lapset kuuluvat kotiin, jos mahdollista. Lapsi vieraantuu vauvastakin. Mä tarviin oikeasti sitä paikkaa!
Kommentit (45)
Näyttää olevan kuntakohtaista kuinka asiat hoidetaan, turha syyllistää naisia.
Oletteko ajatelleet yksityistähoitoa? Maksaa vähän enemmän, mutta me olemme ainakin saaneet rahallemme vastinetta.
Kuvailemassasi tapauksessa päivähoito isommille lienee ihan tarpeen äidin jaksamisen takia, jos kerran on kalpea kuin lakana, jne...
Vierailija:
Just tossa naapurissa, äit kalpee ku lakana ja aina väsyneen näköinen, sit piti tehdä vielä kolmas. Nyt 2 isointa tyttöö menee joka pv tarhaan, oiskohan about 4v ja 2v. Itse en vieny kun olin kotona esikoista, mut olipa paikat kiven alla kun niitä tarvittiin. Asiassa siis monta muttaa:/ Toivottavasti saat paikan, soittele johtajalle.
hoitopaikkojen järjestäjät soittavat itkukurkussa kotiin, että onko se hoidontarve ihan välttämätön..
Vierailija:
en tiedä missä sä asut, mutta meillä päin ei ole päiväkodit laitoksia. T: töissä käyvä äiti
Olen kyllä tutkijan työssäni tutustunut niin monen paikkakunnan päivähoitosysteemiin, että voin hyvällä omatunnolla yleistää kaikki päiväkodit laitoksiksi. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö se voisi olla ihan hyvä hoitopaikka esimerkiksi 4-6-vuotiaalle (riippuu kyllä päiväkodista).
Vierailija:
Vierailija:
en tiedä missä sä asut, mutta meillä päin ei ole päiväkodit laitoksia. T: töissä käyvä äitiOlen kyllä tutkijan työssäni tutustunut niin monen paikkakunnan päivähoitosysteemiin, että voin hyvällä omatunnolla yleistää kaikki päiväkodit laitoksiksi. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö se voisi olla ihan hyvä hoitopaikka esimerkiksi 4-6-vuotiaalle (riippuu kyllä päiväkodista).
Aika outoa että akateeminen ihminen harrastaa yleistämistä...
Parempi lapsille jos äiti ei jaksa et on ainakin joku paikka missä jaksetaan. Mua silti ärsyttää toi tapaus, suuresti. Ikinä ei ole ollu lasten kanssa ulkona leikkimässä, ei ainakaan meidän pihalla. Rööki palaa huulessa aina.
meidän kunnassa ainakin tupataaan sitä väkisin joillekin ihan vaan sillä perusteella että kun on monta lasta, niin tupataan väkisin vaikka et sitä haluaisi. Joten ehkäpä sitä saisi sellainenkin joka sitä oikeasti haluaisi?
Vierailija:
Aika outoa että akateeminen ihminen harrastaa yleistämistä...
Nyt ei ollakaan missään akateemisessa piirissä, vaan ihan puhekielisessä keskustelussa, jossa esiinnytään omilla mielipiteillä. Tein vähän väärin kun tällaisessa nettikeskustelussa argumentoin työlläni, mutta kokemuksena kyseinen projekti oli erittäin valoisa.
Oma keskustelunsa varmaan olisi, onko
laitos
automaattisesti paikkana huono. Sisältääkö sana
laitos
aina negatiivisen kaiun? Yleisesti ottaen laitosten tarpeellisuutta ei kiellä kukaan? Ei myöskään päiväkoti-laitosten?
33 oli siis 22, allekirjoitus unohtui.
ketä hittoa kiinnostaisi maksaa tieteen tekijöille siitä, että nämä keräävät yksittäistapauksia jos ei niiden perusteella voida sanoa mitään merkittävää ja yleistä? Ei ainakaan yhtään lääketehdasta eikä Suomen Akatemiaa eikä muuten ketään toista tutkijaakaan.
ERi asia on tietysti että MISTÄ yleistetään ja MITÄ yleistetään, mutta yleistäminen ei oikeille tutkijoille ole mikään vältettävä phaha vaan päinvastoin päämäärä johon pyritään...
Katso ketä äänestät. Sellaista joka ajaa lapsiperheiden asiaa vai sellaista, joka ei aja! Päättäjistä ja heidän priorisoinneistaan se niukkuus johtuu, ei tapella keskenämme.
terveisin kotiäiti
Jos olet niin tyhmä, että et osaa itse ennakoida töihinlähtöäsi ja hakea ajoissa hoitopaikkaa, niin älä sitten syytä muita tyhmyydestäsi.
Tosin en oo kotiäiti, mutta kun jään kohta vauvalomalle, vapvautuu kolme paikkaa meidän p-kodista.
Eriasia on jos jokin sairaus takana että kuntoutumismielessä sinne laitetaan ja jossa terapiat on.
kavereiden takia päiväkotiin, kun muuten ei ole kavereita. Mulla on kotihoidossa 2,5-vuotias ja 4,5-vuotias ja ei kyllä puistoissa yms. todellakaan ole heille kavereita. Yleensä lapset ovat leikkipuistoissa 0 - 2 -vuotiaita. Ja juu, kierrän koko Hesan puistoja ja sama tilanne näyttää olevan joka puolella, ei vain minun omassa pikkulähipuistossani.
37
ei ole äitien oikeus vaan lasten oikeus. Se on osa sosiaalisia ja sivistyksellisiä oikeuksia.
Kyllä, juttu on kaksipiippuinen. Mutta kaivamme maata omien jalkojemme alta jos rupeamme tällä tavoin räkyttämään toisille äideille heidän ratkaisuistaan. Ehkä kunnassanne ei ole järjestetty kunnollista kerhotoimintaa kotiäitien lapsille, joten ehkä valituksesi aihe ei olekaan oikeasti ne äidit vaan kunnan päättäjät.
hän on aina rööki huulessa. Saa ihan totta jotain muuta ajateltavaa.
Onneksi 4v saa käydä (edes) kahdesti viikossa kerhossa, muuten olisi ikätoverit harvassa. Oikeasti tuo kaipaisi seuraa joka päivä.
Jos en olisi syksyllä menossa muutenkin töihin niin laittaisin silti tuon 4v:n päiväkotiin. 2v ei sitä vielä kaipaa.
Vierailija:
kavereiden takia päiväkotiin, kun muuten ei ole kavereita. Mulla on kotihoidossa 2,5-vuotias ja 4,5-vuotias ja ei kyllä puistoissa yms. todellakaan ole heille kavereita. Yleensä lapset ovat leikkipuistoissa 0 - 2 -vuotiaita. Ja juu, kierrän koko Hesan puistoja ja sama tilanne näyttää olevan joka puolella, ei vain minun omassa pikkulähipuistossani.37
tylyä ja turvattomuutta aihetuttavaa sekin että repisi lapsen eroon kavereistaan. Toki lapsi voisi saada uusia kavereita kerhoista mts, mutta olemassaolevat kaverisuhteet katkeaisivat (ei, niiden kaverien kanssa EI voi leikkiä enää iltaisin päiväkotiajan jälkeen, sillä silloinhan heidän VANHEMPANSA haluavat rauhoittua heidän kanssaan!) ja ihmissuhteiden katkeaminen on huono asia, lapsillekin.
Me liian helposti oletamme, että lapset unohtavat toiset kaverinsa, mutta nekin voivat olla hyvin kipeitä kokemuksia joiden jäljet tuntuvat pitkään.
Just tossa naapurissa, äit kalpee ku lakana ja aina väsyneen näköinen, sit piti tehdä vielä kolmas. Nyt 2 isointa tyttöö menee joka pv tarhaan, oiskohan about 4v ja 2v. Itse en vieny kun olin kotona esikoista, mut olipa paikat kiven alla kun niitä tarvittiin. Asiassa siis monta muttaa:/ Toivottavasti saat paikan, soittele johtajalle.