Vaatiiko TE toimisto että pitää tehdä linkedin profiili?
tai joku muu netti esittely itsestä jos on työnhakijana?
Kommentit (44)
Miten ne valvoo että on tehnyt 4 hakemusta/kk. Työhakijan pitää lähettää tekemänsä hakemus TE-toimistoon joka pistokokein on yhteydessä tahoon minne työtön sanoo tehneensä hakemuksen?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii, LinkedIn ei kuulu tehdä. Kanava on lähinnä työnvaihtajialle.
Linkedinissä näkyy paljon vihreitä rinkuloita ihmisten profiileissa (open to work) ja verkostoitumis haasteita, osa porukasta hakee epätoivoisesti töitä .... avoimia paikkoja on vähän.
Voi tehdä pistokkeen, toisaalta firmat ei saa tietoja antaa henkilötietosuojaan nähden, kuka ja ketkä hakenut. Tuskin edes muistavat nimeltä onko jonkun hakemus tullut.
Riittää kun antaa tinder linkkinsä
Työnhakuun riittää kun kysyy töitä soittamalla työpaikkoihin.
Yritykset ei tiedä ketkä kaikki ovat työpaikkaa hakeneet. Rekrytointi yritys suodattaa ensin sopivat hakijat.
Linkedinn on ulkomainen yritys kuten muugkin some jutut.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne valvoo että on tehnyt 4 hakemusta/kk. Työhakijan pitää lähettää tekemänsä hakemus TE-toimistoon joka pistokokein on yhteydessä tahoon minne työtön sanoo tehneensä hakemuksen?
Mitenpä luulet jonkun firman reakoivan jos työkkäri kyselisi onko se Mauri antero hakenut sinne jos sinne on tullut muutama sata hakemusta.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun antaa tinder linkkinsä
Itse annan grinderin
Vierailija kirjoitti:
Pitää vain työkkärin sivuille kirjoittaa, että mihin yritykseen on hakenut ja milloin. Näitä ei tarkisteta jos työllisyysohjaajalla ei ole syytä uskoa, että ei olekaan oikeasti hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuntakokeilussa ja paikallinen virkailija vaatii kirjalliset hakemukset joiden kopiot on toimitettava ennen kuin tuki myönnetään
Vierailija kirjoitti:
Parempi laittaa sähköpostia niin on ainakin todiste työn hausta jos työkkärissä aletaan kitisemään.
Ei vaadi. Te-toimisto ei voi pakottaa edes laittamaan puhelinnumeroa työhakemukseen.
Mikä? En ole kuullutkaan. Minua ne velvoittaa hakemaan yhtä työpaikkaa kuukaudessa. Se on helppo keksiä jostain kun ensin olen kysynyt tutut työpaikat eli helposti menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenpä luulet jonkun firman reakoivan jos työkkäri kyselisi onko se Mauri antero hakenut sinne jos sinne on tullut muutama sata hakemusta.
Niin. Ei TE-toimistolla ole mitään oikeaa keinoa seurata onko joku hakenut paikkaa jostain. Työnantajat/rekrytoijat eivät kai edes saa kertoa jos vaikka se Mauri olisikin hakenut jotain työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuntakokeilussa ja paikallinen virkailija vaatii kirjalliset hakemukset joiden kopiot on toimitettava ennen kuin tuki myönnetään
Höpö höpö, jos ei aikuisen ihmisen sanaan luoteta niin on virkailija melkoinen nilkki
Vierailija kirjoitti:
Hyllyttäjälle mumistu onko töitä meni läpi kuntakokeilun raportissani.
Ennen saamaani työpaikkaa, toimitin s-postiin tulleet viestit että hakemus on saapunut. Virkailija ilmoitti ettei niitä tarvitse lähettää, kaikki firmat ei edes ilmoita saapuneesta hakemuksesta.
Ei tarvii, LinkedIn ei kuulu tehdä. Kanava on lähinnä työnvaihtajialle.