Osaako joku auttaa miksei saa yhteyttä puhelimeen vaikka ladattu nettiaikaa?
Minä en näistä mitään ymmärrä. Lapselle siis lataan liittymään nettiaikaa ja en saa hänelle viestiä perille. Mikähän tässä on?
Kommentit (57)
Täällä mammaliinit luulee, että ei voi soittaa sellaiseen puhelimeen, missä ei ole saldoa. Piti tämäkin päivä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten netti liittyy viestinlähetykseen? Lapsesi puhelin ei varmaan ole päällä, jos tekstari ei mene perille. Miksi joku tässä ketjussa ehdotti Whatsapp-viestin lähetystä?! Jos ajatus on saada lapsi tavoitettua, vietai menee varmimmin perille ihan tekstarina.
Voi pyhä yksinkertaisuus, kun jo otsikossa sanotaan, että latasi nettiaikaa. Puhelut ja tekstarit eivät mene nettiverkon kautta, paitsi WhatsApissa ja muussa vastaavissa sovelluksissa.
VAIKKA PUHELIMEEN LADATAAN NETTIAIKAA, NIIN JUMA)LAUTA KYLLÄ SIIHEN PUHELIMEEN SAA SILTI YHTEYDEN MYÖS SOITTAMALLA JA TEKSTARILLA! Ei tekstarin / puhelun VASTAANOTTAMINEN vaadi mitään, YHTÄÄN VIT))UN MITÄÄN.
MINÄ EN RUPEA MITÄÄN KIKKAILEMAAN PUHELUJEN JA TEKSTARIEN KANSSA. KYLLÄ SEN PITÄÄ TOIMIA KUN NETTIAIKAA ON LADATTU LISÄÄ! NETTI NETTI NETTI!!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten netti liittyy viestinlähetykseen? Lapsesi puhelin ei varmaan ole päällä, jos tekstari ei mene perille. Miksi joku tässä ketjussa ehdotti Whatsapp-viestin lähetystä?! Jos ajatus on saada lapsi tavoitettua, vietai menee varmimmin perille ihan tekstarina.
Voi pyhä yksinkertaisuus, kun jo otsikossa sanotaan, että latasi nettiaikaa. Puhelut ja tekstarit eivät mene nettiverkon kautta, paitsi WhatsApissa ja muussa vastaavissa sovelluksissa.
VAIKKA PUHELIMEEN LADATAAN NETTIAIKAA, NIIN JUMA)LAUTA KYLLÄ SIIHEN PUHELIMEEN SAA SILTI YHTEYDEN MYÖS SOITTAMALLA JA TEKSTARILLA! Ei tekstarin / puhelun VASTAANOTTAMINEN vaadi mitään, YHTÄÄN VIT))UN MITÄÄN.
Älä huuda, toiminnot ovat sulkeutuneet saldon loputtua.
Ei saldon loppuminen tarkoita, ettei puhelin enää OTA VASTAAN tekstareita/puheluja, vaan sitä ettei sillä puhelimella voi soittaa itse tai lähettää itse: voit kyllä vastaanottaa puheluja ja tekstareita joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ EN RUPEA MITÄÄN KIKKAILEMAAN PUHELUJEN JA TEKSTARIEN KANSSA. KYLLÄ SEN PITÄÄ T
ONNEKSI OLKOON SAA/TANAN IMBESlLLI
Lapsi laitanut ap:n estoon, enkä ihmttele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei sisällä. Voi ladata pelkkää netin käyttöaikaa 30 päivää."
Eli puheluihin ja tekstareihin on sitten toinen liittymä ja kenties puhelinkin? Ok.
Matkapuhelimissa on matkapuhelinverkossa toimivat puhelu- ja tekstiviestiominaisuus sekä netti ja langaton wifi. Wifi toimii jo pelkällä laitteella, mutta puhelut ja tekstarit sekä netti maksetaan jollekin operaattoreista, kuten Telia, DNA jne. Ja on ollemassa pelkkiä nettiliittymiä, joita käytetääm esim. tableteissa. On myös netti-prepaideja vailla puhelu+txt-toimintoja.
Siihen puhelimeen voi silti soittaa.
Sinähän et soita mihinkään puhelimeen vaan verkkoon joka yhdistää puhelimeen. Puhelin voi laittaa tilan päälle joka estää soitot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä WhatsAppia, se käyttää nettiä. Tekstarit ja puhelut eivät.
Onko olemassa prepaid-liittymää, johon kuuluu ainoastaan netti? Eivätkö nuo kaikki sisällä netin lisäksi myös puhelut ja tekstarit?
Ei sisällä. Voi ladata pelkkää netin käyttöaikaa 30 päivää.
TEKSTIVIESTI JA PUHELU MENEVÄT SILTI PERILLE!
Ei mene. Tekstiviestit ja puhelit eivät mene tähän puhelimeen. Ne menevät verkkoon joka ydistää ne eteenpäin. Verkko = dna, telia, elisa, moi, jne. Niiden saapuminen voidaan estää puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huuda, toiminnot ovat sulkeutun
Ne voidaan estää puhelimesta. Et saa soittoja, et saa viestejä.
Lapsi joko esittää, ettei tarvitse koskaan vastata, tai on estänyt hullun äitinsä.
Jos mobiilidata palkki ei ole päällä. Se ei ole käytössä. Jos käyttää kotona wifiä. Saattaa unohtaa poislähtiessä kytkeä mobiilidatan päälle.
Opeta lukemaan normi tekstareita. Ne menee perille jos netti ei toimi.
Telialla on tuollainen palvelu jolla voi estää puhelut ja tekstiviestit:
https://yhteiso.telia.fi/puhelinliittymaet-7/mistae-saan-puhelun-eston-…
Menipä nyt osalla tunteisiin. Vastaisitteko noin ikävästi ihmiselle, joka tulisi ja myöntäisi ettei ymmärrä näitä juttuja ja kysyy apua. Aikamoista.
Mä tosiaan en pysty hankkimaan muuta kuin prepaidin ja siihen lataan nettiaikaa kuukaudeksi kerrallaan. Lapsi vasta alkanut itsekseen kulkemaan ja uskoin voivani luottaa siihen, että hänet kiinni saan ja hän tarvittaessa minut. Mobiilidata tosiaan oli päällä, kun sen heti tarkistin. Olen niin tottunut whatsappia käyttämään, mutta se ei nyt toiminut ja ehdin hätääntyä hieman. Anteeksi ja olen kyllä typerys näissä jutuissa.
Whatsapp ei aina toimi mutta sen huomaa siitä että jää vain yksi väkänen kun on lähettänyt. Puhelua suosin siinä vaiheessa tai ihan tavallista tekstaria
Vierailija kirjoitti:
Telialla on tuollainen palvelu jolla voi estää puhelut ja tekstiviestit:
https://yhteiso.telia.fi/puhelinliittymaet-7/mistae-saan-puhelun-eston-…
Kuulostaa juuri sellaiselta, jonka hankkisin lapselleni. Sitten vosiin itkeä netissä, kun lasta ei saa kiinni kun kaikki on pelkän nettiyhteyden varaan laskettu.
Vierailija kirjoitti:
Menipä nyt osalla tunteisiin. Vastaisitteko noin ikävästi ihmiselle, joka tulisi ja myöntäisi ettei ymmärrä näitä juttuja ja kysyy apua. Aikamoista.
Mä tosiaan en pysty hankkimaan muuta kuin prepaidin ja siihen lataan nettiaikaa kuukaudeksi kerrallaan. Lapsi vasta alkanut itsekseen kulkemaan ja uskoin voivani luottaa siihen, että hänet kiinni saan ja hän tarvittaessa minut. Mobiilidata tosiaan oli päällä, kun sen heti tarkistin. Olen niin tottunut whatsappia käyttämään, mutta se ei nyt toiminut ja ehdin hätääntyä hieman. Anteeksi ja olen kyllä typerys näissä jutuissa.
Eli et halua tavoittaa lastasi koskaan soittamalla?
Älä huuda, toiminnot ovat sulkeutuneet saldon loputtua.