Tässä maailmassa on lukemattomia ihmisiä jotka tienaavat miljoonia/kymmeniä miljoonia vuodessa. Miksi masennut parin kymppitonnin velasta?
Kyllä maailmassa rahaa riittää. Huvittavinta mitä olen kuullut on se että joku päättää päivänsä kun on ulosotossa joku 30k. Tässä maailmassa miljoonat ihmiset käyttävät tuon verran rahaa yhteen ravintolaillalliseen kalliiden vuosikertaviinien kera
Kommentit (4)
Palkansaaja tai köyhä työtön elävät ihan eri universumissa kuin joku valtionyhtiön tai ministeriön kassan kavaltanut venäläinen ex.virkamies. Siinä missä toinen käyttää huvijahtiin sata miljoonaa taskurahana, toiselle kymppitonnin velan poismaksussa voi mennä 10 vuotta.
Ei, ei sitä rahaa riitä hallintoalamaisille. Eikä tule ikinä riittämään. Sitä riittää vain niille suuromistajille liki rajattomasti. Muut saavat leivänmurusia pöydältä. Itse olen ihan hyväpalkkaisissa töissä ja saan autovelan maksettua pois vasta 7 vuoden kuluttua ja asunnon vasta 14 vuoden päästä. Työttömyys tarkoittaisi minulle säästöjen polttamisen jälkeen mätänemistä vuokrayksiössä
Jos jää vaikka sairauden takia työttömäksi, Suomessa on todennäköisempää polkea Jopolla kuuhun kuin saada 30 tonnia rahaa jostakin.
maailma on kastijärjestelmä, ei tavallinen töissäkäyvä tavis tule ikinä saamaan mitään muuta omaisuutta kuin tasan tarkkaan sen mitä itse tienaa tai sijoittaa salkkuun/seiniinsä vuosikymmenien kituuttelulla.
pl. noin 5% jotka saavat isohkoja perintöjä, mutta valtaosa heistäkään ei ole rikkaita ja perintöverot aiheuttavat heillekin ongelmia
tavikselle joku 50k voi olla ylitsepääsemätön este. eikä tavis juo elämänsä aikana jotain 50 euroa kalliimpaa viiniä missään