Miksi hyviä ihmisiä on enää todella, todella harvassa?
Miksi meistä tuli äärimmäisen itsekkäitä, ilkeitä ja pahansuopia perkeleitä?
Kommentit (14)
Tämä seonnut laji tuhoaa enemmin itsensä ja kaiken muun, kuin yrittäisi pyrkiä paremmaksi.
Ihmiskunnalla ei ole mitään toivoa.
Sitten vielä tapatte meitä hyviä täällä palstallakin oikein sankoin joukoin. Ei ihme että näyttävät niin naamat kuin perseetkin rumilta.
Koska hyvyydellä ei tunnu saavan mitään aikaiseksi. Ihminen on ikään kuin palannut vähän vanhaan muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä seonnut laji tuhoaa enemmin itsensä ja kaiken muun, kuin yrittäisi pyrkiä paremmaksi.
Ihmiskunnalla ei ole mitään toivoa.
Tuolla mentaliteetilla ei nyt ainakaan. Kokeile vaikka itse kerrankin tehdä jotakin hyvää, saatat yllättyä positiivisesti jossakin kohdassa. Ei kannata heti luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska hyvyydellä ei tunnu saavan mitään aikaiseksi. Ihminen on ikään kuin palannut vähän vanhaan muottiin.
Minä olen vain tehnyt töitä koko ikäni, aika paljon olen saanut aikaiseksi. Rukoilu ei nyt vain auta.
Kyllä suurin osa on edelleen hyviä ihmisiä, ne mulkkerot vaan pitää kovempaa meteliä itsestään niin vaikuttaa kuin niitä olisi paljon, mutta kun tuntee ihmisiä, niin onneksi erittäin harva on mitään ilkeitä tai muuten tympeitä.
Some-ajan ongelma on että jos tekee hyvän teon ja kertoo siitä, se teko lakkaa olemasta hyvä.
Koska sinun näkökulmasi on syystä tai toisesta kapea ja synkkä, ap. Minun maailmassani suuri valtaenemmistö ihmisistä on hyviä.
Suurin osa on edelleen hyviä ihmisiä. Eivät tee siitä numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä tapatte meitä hyviä täällä palstallakin oikein sankoin joukoin. Ei ihme että näyttävät niin naamat kuin perseetkin rumilta.
Hah. Joku taitaa pitää tätä vauvapalstaa elämänään. Mene hyvä ihminen vaikka kävelemään.
Minä, perheeni ja lähipiiri ollaan kaikki ihan hyviä ihmisiä.
Tätähän on tutkittu paljonkin ja todettu, että ihmiset eivät oikeasti ole mitään saarelle päätyneitä kärpästen herroja.
Sen sijaan ihminen on pohjimmiltaan ja myös käytännössä muita kohtaan hyvä, vaikka ääritilanteet ja ääritapaukset toista puhuvatkin. Ne ovat silti poikkeus, eivät sääntö. Hitlereitä oli vain yksi.
Ihmiskunta olisi sammunut alkuunsa, jos olisimme pahoja. Olisimme tappaneet toisemme jo ajat sitten.
No siksi koska halusitte olla tuollaisia. Siksi meitä hyviä ihmisiä on vähemmän. Onneksi olemme hyviä, voimme paremmin sisäisestikin.