Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi tulee, mitä tehdä?

Vierailija
21.09.2024 |

Talven tuloa ei voi estää, mutta kuinka kestää mahdollinen jopa yli puolen vuoden pituinen lumi- ja pakkashelvetti? Talviulkoilu ja -urheilufanit toki ovat onnessaan, mutta entä te enemmänkin sisäkissat? Miten tapatte aikaanne ja nimenomaan kotioloissa? Mitä harrastatte, mitä puuhailette, mistä saatte ajankulua pitkän talven ajaksi? Itse lähinnä tylsistyn tv:n ääressä, joten todellakin kaipaan jotain muuta pitkiksi talvipäiviksi ja -illoiksi. Talvi tulee, en ole valmis. 

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sudokuja, ratkon ristisanatehtäviä, väritän, kirjoitan runoja, katson töllöä, tuijotan nettiä, virkkaan patalappuja kun muuta en osaa, pyöritän hulavannetta, teen ruokaa koko perheelle eli itselleni, luen lehtiä, siivoan, olen lopun kyllästynyt. Näin kuluu minun talveni. Jipii 🙁

Vierailija
62/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ratkaisuni jo yli vuosikymmen sitten ja muutin suomesta pois. Asuinmaani talvet on leutoja, pientä yöpakkasta on joskus ja lunta ehkä parina päivänä vuodessa, tykkään. Jos sitten taas tahtoo nähdä lunta niin vuorillahan sitä riittää, ei kun auto alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kysymys. Minä kuuntelen musiikkia cd ja vinyyli-levyiltä ja netistä, luen kirjoja ja lehtiä (molempia vain paperimuodossa), selaan tuntikaupalla nettiä, katson tv-ohjelmia ja dvd ja bluray-levyjä, soitan kitaraa ja nukun.

Vierailija
64/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä nokkahuilu jota kansakoulun alaluokilla piti soittaa. Aloittaisinko musisoimaan? Muistaisinko vielä kuinka "koska meitä käsketään" soitetaan? Ehkä kapulat tai triangeli olisivat helpommat näin alkuun. Musiikin kuuntelu on todella vähäistä, vaikka onhan minulla radio. Täytyy petrata.

Ap

Miksi provosoitua? Saa luulla uusavuttomaksi tai vaikka miksi. Itse tiedän totuuden. 

Vierailija
65/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma, pitäs saada joku nainen jonka kans viettää kivoja hetkiä.

Mutta sinähän olet homo. Tule rohkeasti ulos kaapista.

Vierailija
66/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sudokuja, ratkon ristisanatehtäviä, väritän, kirjoitan runoja, katson töllöä, tuijotan nettiä, virkkaan patalappuja kun muuta en osaa, pyöritän hulavannetta, teen ruokaa koko perheelle eli itselleni, luen lehtiä, siivoan, olen lopun kyllästynyt. Näin kuluu minun talveni. Jipii 🙁

Sinullahan on vaikka kuinka paljon tekemistä. Lopeta valitus.

Vierailija
67/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on vaikka kuinka paljon tekemistä. Lopeta valitus.

Kyllästysin mäkin jos koko talvi vain tuota. 

Vierailija
68/70 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta kun kestää. Talvessa vituttaa eniten se kun kaikki on helvetin paljon työläämpää ja hankalampaa ja pitää olla varustautunut ja varautunut kaikkiin pakkasen, lumen, jään, loskan, ym. tuomiin ylläreihin. 

Mä asun puulämmitteisessä mökissä, johon tulee vain kylmä vesi. Peseydyn pihasaunassa jonne kantovesi. Lisäksi ulkohuussi. Sekä saunalle että huussiin siis tehtävä aina lumityöt. Tuntuuko oma arkesi nyt yhtään helpommalta? 😄

No joo, uskon että ei.

Joo ja varmaan vielä hiihdät 20km töihin sieltä mökistäsi vai ihan autollako ajat? 

Luuletko tosiaan ettei kukaan asu kämpässä jossa ei kaikkia nykyajan toimintoja? Eri

M i k s i ? Nykyään ei kenenkään ole pakko.

Mä taas ihmettelen miksi ei? Me asutaan ilman kaikkia mukavuuksia, koska niitä nyt vaan ei talossa ollut. Vedettiin kuitenkin kylmä vesi sisälle, se ja sähkö riittää mukavuuksiksi. Kyllä me saadaan vesi lämmitettyä ja vesi kannettua pihasaunalle. Eikä se ulkohuussikaan nyt niiiin kamala asia ole. Kun tähän muutettiin niin ajateltiin kyllä laittaa sisävessa mahdollisimman pian. Se nyt kuitenkin on jäänyt, koska ensinnäkään ei sitä tänne nätisti saisi, toisekseen sitä ei tarvita, ja kolmanneksi, se nyt vaan tuntuu tosi typerälle huuhdella omat jätöksensä puhtaalla vedellä.

Aloitukseen vielä, talvella on ihanaa keskittyä sisäjuttuihin. Vedet tulee meillä kannettua aina viikoksi kerrallaan, samoin puut. Talvisin voi siis, lenkkeilyn lisäksi, vaan relata. Olla yhteyksissä läheisiin, katsella sarjoja/leffoja, vaikka piirrellä tai maalata. Kunnostaa huonekaluja. Nyt opettelin myös virkkaamaan,siinäkin  on puuhaa talveksi.

Vierailija
69/70 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot kiinni, töpselit irti ja talvihorrokseen, katsellaan sitten keväämmällä uudelleen...

Vierailija
70/70 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jopa yli puolen vuoden pituinen lumi- ja pakkashelvetti"

Niin. Tuollaisiahan on normaalitalvina vain Lapissa. Itse asiassa tämän hetken ennusteiden perusteella näyttää siltä, että talvi on tuskin ihan heti vielä pohjoisimmassa Lapissakaan alkamassa, joten etelässä sitä saadaan ehkä odottaa jo kauemminkin. Puolen vuoden päästä tästä ollaan muuten jo maaliskuun loppupuolella, jolloin etelässä on usein jo melko keväistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan