Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi tulee, mitä tehdä?

Vierailija
21.09.2024 |

Talven tuloa ei voi estää, mutta kuinka kestää mahdollinen jopa yli puolen vuoden pituinen lumi- ja pakkashelvetti? Talviulkoilu ja -urheilufanit toki ovat onnessaan, mutta entä te enemmänkin sisäkissat? Miten tapatte aikaanne ja nimenomaan kotioloissa? Mitä harrastatte, mitä puuhailette, mistä saatte ajankulua pitkän talven ajaksi? Itse lähinnä tylsistyn tv:n ääressä, joten todellakin kaipaan jotain muuta pitkiksi talvipäiviksi ja -illoiksi. Talvi tulee, en ole valmis. 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, muuta Venäjälle äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä kuten "talvi tulee, mitä tehdä?" Suomeen kuuluu talvi! Miten olet aikaisemmin sen viettänyt? Siis, miten tyhmiä suomalaisista on oikein tullut nykyään...

Vierailija
42/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista, että asuntosi lämmitys toimii. Tarkista, mahdutko vielä viime talven talvivaatteisiisi - jos et, niin osta uusia. Jos asut omakoti- tai rivitalossa, tarkista, ettei kukaan ole käynyt vohkimassa lumilapiota. Jos omistat auton, tarkista, että talvirenkaiden urasyvyys on riittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta kun kestää. Talvessa vituttaa eniten se kun kaikki on helvetin paljon työläämpää ja hankalampaa ja pitää olla varustautunut ja varautunut kaikkiin pakkasen, lumen, jään, loskan, ym. tuomiin ylläreihin. 

Mä asun puulämmitteisessä mökissä, johon tulee vain kylmä vesi. Peseydyn pihasaunassa jonne kantovesi. Lisäksi ulkohuussi. Sekä saunalle että huussiin siis tehtävä aina lumityöt. Tuntuuko oma arkesi nyt yhtään helpommalta? 😄

No joo, uskon että ei.

Vierailija
44/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pittää G mersuun jyrskäyttää talvikiekot alle. Ei kai sitä muuta tarvii . Sitten helmikuussa pariksi viikoksi Madeiralle . Näillä ohjeilla tulooo hyvä talavi.

Vierailija
45/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin että tammikuu ja helmikuu on ainoat kuukaudet jolloin voi oikeasti olla kylmää. Usein mennää sinne joulun tienoille loskapaskassa. 

T:eteläsuomi

Vierailija
46/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kattoo jotain telkkaria kun on keksitty parempiakin tapoja kuluttaa aikaa?

Vierailija
47/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, tietokoneella niinkuin aina.

Vierailija
48/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäinen aloitukseni tämä oli ja tein sen ehkä siksikin että saisin juttuseuraa kun tänään en voi ulkoilla. On myös mukava lukea miten muut sisällä kököttäjät saavat talven kulumaan ja niistä jotain vinkkiä saamaan. Toki keksin jotain itsekin ellen täysin apaattiseksi muutu, mutta eikös tämä ole keskustelupalsta?

Miksi muuttaisin Venäjälle? Oletko ihan täysipäinen?

Puulämmitteinen on minunkin majani, mutta luksustakin löytyy eli lämminvesivaraaja ja sisävessa. Ei ole aina löytynyt, sillä olen minäkin asunut mökkipahasessa jossa oli vain kantovesi kaivosta, ulkohuussi ja Kaisa kuninkaan aikuiset sähköt. Lumityöt on tuttua juttua, mutta terveydellisistä syistä lumikolan ja -lapion käyttöni on nykyisin vain minimiä eli tarvitsen vierasta apua.

Ap

Vierailija
49/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse just varasin etelänmatkan tammikuulle, auttaa jaksamaan paremmin talven. 

Vierailija
50/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta kun kestää. Talvessa vituttaa eniten se kun kaikki on helvetin paljon työläämpää ja hankalampaa ja pitää olla varustautunut ja varautunut kaikkiin pakkasen, lumen, jään, loskan, ym. tuomiin ylläreihin. 

Mä asun puulämmitteisessä mökissä, johon tulee vain kylmä vesi. Peseydyn pihasaunassa jonne kantovesi. Lisäksi ulkohuussi. Sekä saunalle että huussiin siis tehtävä aina lumityöt. Tuntuuko oma arkesi nyt yhtään helpommalta? 😄

No joo, uskon että ei.

Joo ja varmaan vielä hiihdät 20km töihin sieltä mökistäsi vai ihan autollako ajat? 

Vierailija
51/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täällä filippiineillä missä naiset näyttää naisilta eikä miehiltä kuten siellä ja lämpö 28-35 läpi vuoden

Vierailija
52/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä aloitetaan aina uusi harrastus tai jatketaan vanhaa. Kansalaisopistossa, urheiluseurassa tai muuten. Se mitä teet nyt nuorena, on vanhempana kovaa valuuttaa. 

Vierailija
53/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, uskon että ei.

Joo ja varmaan vielä hiihdät 20km töihin sieltä mökistäsi vai ihan autollako ajat? 

Luuletko tosiaan ettei kukaan asu kämpässä jossa ei kaikkia nykyajan toimintoja? Eri

Vierailija
54/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvessakin on oma viehätyksensä, varsinkin kevättalvessa.  Ulkoilen talvellakin.

Vierailija
55/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, uskon että ei.

Mä asun sähköttömässä ja vesiputkettomassa talossa kaikki ne kuukaudet kun järvi ei ole jäässä, sillä sieltä saan pesuveden. Mukana myös ulkovessa. 

Vierailija
56/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, uskon että ei.

Pääasiassa teen etätyötä, välillä käyn virastolla ja sen verran pitkä on matka, että autolla. Hiihtäminen on vapaa-ajan juttuja 😊

Vierailija
57/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä asun sähköttömässä ja vesiputkettomassa talossa kaikki ne kuukaudet kun järvi ei ole jäässä, sillä sieltä saan pesuveden. Mukana myös ulkovessa."

Mun työkaverini asuu noin ympäri vuoden. Peseytyy talvisin avannossa 😂 Ja kyllä, joskus jos viluttaa lähteä kovalla pakkasella huussiin niin ajattelen tuota. Ei tunnu hetikään niin kylmältä 😂 

Se jolla pihasauna kantovesineen ja huussi

Vierailija
58/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän avannon ja sen aukipidon karaistuneimmille, samoin polun tekemisen ulkovessalle jos lunta on enemmälti. Onneksi vielä on syksyä jäljellä, eikä kaupunkielämä ole ajankohtainen. 

Vierailija
59/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, uskon että ei.

Luuletko tosiaan ettei kukaan asu kämpässä jossa ei kaikkia nykyajan toimintoja? Eri

M i k s i ? Nykyään ei kenenkään ole pakko.

Vierailija
60/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojot aloittajalle keta ei provosoidu vaikka provosoidaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi