Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän puhelin soi, soi, soi yöllä, kun minua ahdistaa ja hän tietää sen. Silti hän ei vastaa. Mikä tekee ihmisestä lieron?

Vierailija
21.09.2024 |

Hädän hetkellä ystävyys punnitaan. Oletko sinäkin silloin liero?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo monta vuotta tehnyt näitä aloituksia.

Olet siis jo monta vuotta soitellut ystävillesi öisin. Ja ihmettelet, kun pitävät puhelimen äänettömällä? Hah.

Ensimmäistä kertaa kirjoitan täällä. Että näin. Taisi osua?

AP

Älä puhu paskaa.

Vierailija
42/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen se ystävä, joka vastasi yöllä puhelimeen ja kuunteli murheet. Sen jälkeen minua puukotettiin samalta taholta niin pahasti selkään, että en enää ikinä ryhdy moiseen.

Uhria syyllistät, kun et osannut itse auttaa.

AP

Uhri on sinun tapauksessasi se ystävä jonka ei anneta nukkua. Sinä olet liero ja itsekäs uniterroristi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minua miten ahdistaisi, niin en soittaisi ystäville keskellä yötä.  Miksi pilaisin heidänkin  yöunensa omalla pahalla olollani?!

Tollo. Et tiedä minun hätäni laatua.

AP

No, kerro.

Vierailija
44/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eipä aikaakaan,kun olet hänen entinen "ystävänsä", se takertuva ressukka, joka ei osaa etsiä apua sieltä mistä pitäisi, eli ammattilaiselta.

Vierailija
45/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on typerä trolli. Turha vastata hänelle.

Vierailija
46/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Se *ystäväsi* todella tarvii ne "kauneusunensa", jotta jaksaisi kuunnella sinua päivällä. Ehkäpä häntäkin ahdistavat varsinkin sinun juttusi ja vaatimukset olla käytettävissä ympäri vuorokauden.

Aloituksen perusteella ystäväsi kengissä ottaisin kyllä etäisyyttä päivisinkin.

- Minulla oli kerran ystävä, jolla vaikeassa elämäntilanteessa oli lupa soittaa milloin tahansa. Istuin erinäiset tunnit yöpäivystyksissä hänen kuuntelevana korvanaan.

Kun sitten minulle tuli vaikea aika elämässä, tämä ei toiminut toisin päin, edes päivällä - en mitään yövastaanottoa edes toivonut.

Niin katosi se ystävyys.

Vierailija
47/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttäjiä nuo yöllä soittelijat. Kiviriipppoja oikein. Ei pidä suostua jatkuvasti olkapäänsä olemaan, vaan ohjata ne hoitoon. 

Vierailija
48/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan ystävien nukkua yönsä. Hän tarvitsee unensa että jaksaa sitten päivällä kuunnella sinua. Yöllä voit soittaa kriisipuhelimeen. Siellä päivystetään koko yö.

Vierailija
49/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan se mt-ongelma tekee ihmisestä lieron ja sitten se liero alkaa yöllä häiriköimään tavallisia ihmisiä

Vierailija
50/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee ihmisestä keskellä yötä ystäviään ahdistelevan lieron?

Vierailija
51/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin tuollaisen häirikön kokonaan estoon. Siinäpä sitten kokeilisi soitella tai viestitellä. Tuohan on jo häirintää, ja pitää olla häiriintynyt jos ei ihmisille anna edes yörauhaa. 

Vierailija
52/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse liero ja kasa p*skaa jos elät siinä harhassa että ystävän velvollisuus on olla 24/7 sinulle terapeutti uhraten oman elämänsä ja hyvinvointinsa sinun ulinoillesi. Mene itkemään ammattiauttajille. 

Vierailija
53/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa häiriköimästä ystäviäsi, jos sinulla sellaisia enää onkaan.

https://mieli.fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin/

Vierailija
54/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoslaki 1a

Vierailija
55/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan samanlainen kuin eräs sukulaiseni? Hän soitteli yöllä, kun ahdisti ja masensi. Vastasin hänen puheluihinsa ja autoin, minkä pystyin. Tämä päivystävänä puhelimena toimiminen kostautui minulle myöhemmin siten, että jollen heti vastannut hänen puheluunsa (oli yö tai päivä), hän ilmeisesti loukkaantui siinä määrin, että kun soitin takaisin vaikkapa puoli minuuttia myöhemmin, hän löi luurin korvaan. Tämä ilmiö toistui niin monet kerrat, että oli pakko myöntää, että kyse ei ollut enää vahingosta, vaan aivan tahallisesta ja tietoisesta toiminnasta.

Itselläni myös tuttava, joka oppi siihen, että olin aina saatavilla. Kun sitten olinkin lääkärissä, voi sitä raivon määrää. Silloin tajusin ottaa välimatkaa. Edelleen pidetään yhteyttä, mutta tosi vähän. Hän pyrkii edelleen määräämään tahtiani. Kyselee mitä ihmeellisimpiä asioita lainaan ja ne on s

Tämä. Nuo toiset ei rajoja aseta, itse täytyy olla tiukempi.

Vierailija
56/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minua miten ahdistaisi, niin en soittaisi ystäville keskellä yötä.  Miksi pilaisin heidänkin  yöunensa omalla pahalla olollani?!

Tollo. Et tiedä minun hätäni laatua.

AP

eikä kiinnostakaan. varsinkaan yöllä ei kiinnosta, kun yritän nukkua.

Vierailija
57/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ahdistaa varmaan 80-90 prosenttia koko ajasta ja tämä on lisääntynyt vuosien kuluessa todella paljon, mutta tämän kanssa pitää nyt vaan jotenkin pärjätä kun ei ole ketään, jolle puhua, eikä mitään apua ole saatavilla. Olen yrittänyt hakea apua. Tätä on kestänyt jo vuosia, joten olen ainakin tottunut jo tähän ja kroonistunutta toki jo on. Tiedän syyt tähän, enkä tätä aiheuttavia olosuhteita pysty yksin muuttamaan ja kun en mitään apua saa niin on vaan kestettävä, vaikka tilanne vaikeutuu koko ajan.

Vierailija
58/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhteen aikaan tämä ongelma siskon kanssa. Jännä että aina nimenomaan yöllä alkoi ahdistamaan niin paljon että juuri slloin piti soittaa. Lopetin lopulta vastaamisen ja pidin aina puhelimen öisin äänettömällä. Aamulla puhelimessa odotti lukuisia "Vastaa idiootti!!" tekstiviestejä. Joo kylläpä teki mieli jatkossakin vastata..

Vierailija
59/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hän tosiaan tietää sen ja siksi ei vastaakaan.

Vierailija
60/64 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse tehnyt hänestä lieron tuolla jatkuvalla yöhäiriköinnilläsi. Hän ei ole mikään terapeuttisi jonka niskaan voit kaataa aina omat jätteesi.