Ystävän puhelin soi, soi, soi yöllä, kun minua ahdistaa ja hän tietää sen. Silti hän ei vastaa. Mikä tekee ihmisestä lieron?
Hädän hetkellä ystävyys punnitaan. Oletko sinäkin silloin liero?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minua miten ahdistaisi, niin en soittaisi ystäville keskellä yötä. Miksi pilaisin heidänkin yöunensa omalla pahalla olollani?!
Tollo. Et tiedä minun hätäni laatua.
AP
Puhelimeni on älä häiritse-tilassa enkä edes pidä sitä makuuhuooneessani.
Ota ne lääkkeet kun yöllä ahdistaa äläkä pidä ystävääsi yöllisen pahan olon kaatopaikkana. Toivottavasti ystäväsi ymmärtää estää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo monta vuotta tehnyt näitä aloituksia.
Olet siis jo monta vuotta soitellut ystävillesi öisin. Ja ihmettelet, kun pitävät puhelimen äänettömällä? Hah.
Ensimmäistä kertaa kirjoitan täällä. Että näin. Taisi osua?
AP
Tämä on avoin palsta ja useat aiheet toistuvat. Tämä Miksi ystävä ei vastaa puhelimeen kun soitan keskellä yötä on yksi niistä.
*
Joten tuskinpa osui
No kerrohan ongelmasi, niin ratkaistaan asia nyt päiväsaikaan. Ei tarvitse sitten yöllä toisia häiriköidä.
Ystäväsi on ehkä käynyt terapiassa ja oppinut terveiden rajojen asettamisen ihmissuhteissa. Pitäisikö sun tehdä sama? Ehkä hoidattaisit samalla sitä ahdistustakin.
Ahdistukseen on saatavilla hyviä lääkkeitä. Myös unettomuuteen on saatavilla hyviä lääkkeitä.
Olet huomiohu ra ja toksinen ihminen. Ei kenenkään kuulu ottaa toisten tunnetiloja kantaakseen. Tunteisiin ei kuole.
Soita auttavaan puhelimeen älä häiritse työssäkäyviä ihmisiä jotka nukkuu.
Soita kriisipuhelimeen. Se on 24/7 auki.
Sairastahan tuo sun puhelupommitus on. Mene myös lääkärissä käymään.
Yöllä - ja tämä on ihan tiedettä - aivojen kemia muuttuu niin, että ahdistus nousee pintaan. Joillain enemmän, toisilla vähemmän. Se ei ole mikään syy alkaa terrorisoida tuttavapiirin unta.
Ihan oikeasti. Jos pystyt hengittämään, pysyt hengissä aamuun. Katsotaan sitä ahdistusta sitten ja mielellään ammattihenkilön kanssa. Hanki lääkkeet ahdistukseesi, samoin unettomuuteen.
Mieti, kuka tässä tilanteessa on liero. Sinä energiasyöppö, vai ystäväsi, jolla voi elämä järjestyksessä, työpaikka jossa häntä tarvitaan, perhe, joka on ykkössijalla. Minun mieheni, joka on suunnattoman lempeä ja ymmärtäväinen, voisi alkaa hänkin osoittaa ärtymyksen merkkejä, jos kaltaisesi ihmisen puhelut pitäisivät meitä valveilla monena yönä viikossa.
PS. jos aiot päättää päiväsi, älä häiritse sillä muita. Jos taas et aio, hanki ammattiapua.
Jos yöllä ahdistaa niin mene päivystykseen!
Koettelee jo ystävyyden rajoja jos toisen pitää per""le väsyneenä keskellä yötä kuunnella,kun oksennat pahaa oloasi.
Olin ennen se ystävä, joka vastasi yöllä puhelimeen ja kuunteli murheet. Sen jälkeen minua puukotettiin samalta taholta niin pahasti selkään, että en enää ikinä ryhdy moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen se ystävä, joka vastasi yöllä puhelimeen ja kuunteli murheet. Sen jälkeen minua puukotettiin samalta taholta niin pahasti selkään, että en enää ikinä ryhdy moiseen.
Uhria syyllistät, kun et osannut itse auttaa.
AP
Ap on liero, joka terrorisoi ystävänsä yöunta ja terveyttä. Aiheuttaa varmasti kovaa ahdistusta tässä ystävässä syyllistämisellään ja yöunien pilaamisella.
Onneksi en tunne tuollaisia sekopäisiä lieroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minua miten ahdistaisi, niin en soittaisi ystäville keskellä yötä. Miksi pilaisin heidänkin yöunensa omalla pahalla olollani?!
Tollo. Et tiedä minun hätäni laatua.
AP
Sinä tässä olet suurin tollo ja liero. Yksikään ystävä ei voi auttaa sinua yöllä hädässäsi. Anna ihmisten nukkua. Muuten jäät yksin, ellet ole jo. Hae ammattiapua ja lopeta läheistesi kiusaaminen.
Eikä ystävän tarvitsekaan osata auttaa, sitä varten on ammattilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria syyllistät, kun et osannut itse auttaa.
AP
Mitä uhria? Ihmiset nukkuvat öisin. Jos sinulla on hätä, soita hätäkeskukseen.
Ap on varmaan entinen kaverini joka soitti joka yö kun ahdistaa ja haluaa tap paa itsensä. Mikä kuuntelin uupuneena,aamuviideltä soi kello ja lähdin silmät ristissä töihin kun kaveri työttömänä nukkui tyytyväisenä. Pari kertaa myös ajoin keskellä yötä luokseen kaupungin toiselle puolelle todetekseni,ettei hänellä ollut hätää.
Lopulta mitta tuli täyteen ja kun taas uhkaili itsensä tap pamisella sanoin,että ta pa. Hengissä on vielä 5 vuotta myöhemminkin.