Ystävän puhelin soi, soi, soi yöllä, kun minua ahdistaa ja hän tietää sen. Silti hän ei vastaa. Mikä tekee ihmisestä lieron?
Hädän hetkellä ystävyys punnitaan. Oletko sinäkin silloin liero?
Kommentit (64)
Me lierot nukumme öisin, päivällä käymme töissä.
Miksi ystävän pitäisi olla snun terapeutti? Ammattilaiset on.
Olet jo monta vuotta tehnyt näitä aloituksia.
Olet siis jo monta vuotta soitellut ystävillesi öisin. Ja ihmettelet, kun pitävät puhelimen äänettömällä? Hah.
Puhelin on yöllä äänettömällä, ja bluetooth pois päältä, ettei kellokaan ilmoita mitään 😴
Soi ihan rauhassa. Kun on älä häiritse tila päällä niin puhelin ei edes näytä minulle onko joku kaivannut vaikka kesken yön heräisin ja katsoisin puhelinta
Jaa, senkun tietäisi.
Epärehellinen on jollakin tavoin, jos ei vastaa. Tai edes kommentoi miksi se soi
Oletkohan samanlainen kuin eräs sukulaiseni? Hän soitteli yöllä, kun ahdisti ja masensi. Vastasin hänen puheluihinsa ja autoin, minkä pystyin. Tämä päivystävänä puhelimena toimiminen kostautui minulle myöhemmin siten, että jollen heti vastannut hänen puheluunsa (oli yö tai päivä), hän ilmeisesti loukkaantui siinä määrin, että kun soitin takaisin vaikkapa puoli minuuttia myöhemmin, hän löi luurin korvaan. Tämä ilmiö toistui niin monet kerrat, että oli pakko myöntää, että kyse ei ollut enää vahingosta, vaan aivan tahallisesta ja tietoisesta toiminnasta.
Ai katsos, lieroa jankkaava psyko on taas palstalla.
Jos nukun niin en kuule puhelimen soimista.
Älä stna häiritse ihmisten yöunia! Liero olet itse!
Tunsin kerran tuollaisen tyypin. Mökötti hiljaisesti välillä viikkoja, jos en ollu ehtinyt terapeutiksi, tai tein sen "väärin" ja sitten räjähti heitellen henkilökohtaisuuksiin meneviä hermoja ja oli välissä panetellut minua muille kavereilleen.
Välit viilenivät vuosien saatossa itsestään, kun lopetin terapoimisen. Onneksi. Toksiset ihmiset ovat saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis jo monta vuotta soitellut ystävillesi öisin. Ja ihmettelet, kun pitävät puhelimen äänettömällä? Hah.
Ensimmäistä kertaa kirjoitan täällä. Että näin. Taisi osua?
AP
Hän tarvitsee unta, samoin sinä, toisille yöllä soittavan lierona.
Kirjoita murheistasi yöllä ja juttele niistä psykologillesi/psykiatrillesi. Päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan samanlainen kuin eräs sukulaiseni? Hän soitteli yöllä, kun ahdisti ja masensi. Vastasin hänen puheluihinsa ja autoin, minkä pystyin. Tämä päivystävänä puhelimena toimiminen kostautui minulle myöhemmin siten, että jollen heti vastannut hänen puheluunsa (oli yö tai päivä), hän ilmeisesti loukkaantui siinä määrin, että kun soitin takaisin vaikkapa puoli minuuttia myöhemmin, hän löi luurin korvaan. Tämä ilmiö toistui niin monet kerrat, että oli pakko myöntää, että kyse ei ollut enää vahingosta, vaan aivan tahallisesta ja tietoisesta toiminnasta.
Itselläni myös tuttava, joka oppi siihen, että olin aina saatavilla. Kun sitten olinkin lääkärissä, voi sitä raivon määrää. Silloin tajusin ottaa välimatkaa. Edelleen pidetään yhteyttä, mutta tosi vähän. Hän pyrkii edelleen määräämään tahtiani. Kyselee mitä ihmeellisimpiä asioita lainaan ja ne on saatava juuri sillä hetkellä. Jos ei saa, pistää linkkiä perään, miten voi kuolla/vammautua/tuhoutua, jos nyt vitamiinipilleri/pensasleikkuri/hammaslanka/jokumuu ei juuri sillä hänen määräämällään hetkellä ole hänelle tarjolla.
Mun puhelin on unitilassa öisin. Vain perheenjäsenet pääsevät läpi. Mä nukun yöllä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikset soita johonkin auttavaan puhelimeen tai ole chatissä? Miksi pitää kiusata ketään kaveria öisin?
Anna toisten olla.
Entä äitisi tai serkku. Entä mikä auttaisi jos sua ahdistaa. Pitääkö miettiä miten rauhan saavuttaisi. Onko alue vieras vai tuttu jolla asut.
Sori vaan, mutta mulla on Nukkumistila päällä puhelimessa öisin eli hiljentää kaikki puhelut, värinät myös. Olen valinnut, että päästää läpi vanhemmat ja veljen jos soittavat putkeen toisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikset soita johonkin auttavaan puhelimeen tai ole chatissä? Miksi pitää kiusata ketään kaveria öisin?
Anna toisten olla.
Auttava puhelin tuskin auttaa muitakaan, jos tietää mikä siellä päivystää. Ellei ole pätevä vaihdettu tilalle.
Ihmiset nukkuvat öisin.