Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita tosi kranttuja ja pieniruokaisia

Vierailija
12.02.2007 |

viisivuotiaita? tulen hulluksi....

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian 3 v. todellinen luuviuli ja mikään ei kelpaa

Vierailija
2/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömisessä? olen todella raivoissani ja huolestunut. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä käyrillä ok,mutta ruokapöydässä on vaikeaa............ap

Vierailija
4/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on syönyt huonosti, nyt on 4,5 v.

Olen johdonmukaisesti pitänyt jo parin vuoden ajan kiinni jälkiruoasta. Jos syö vähintään sen, mitä minä määrään, saa jälkiruoan. Muuten ei saa. Jotkut ovat tätä konstia vastaan, mutta minusta se on toimiva. Asun keski-euroopassa ja lapset kasvatetaan täällä aina näin.

Vierailija
5/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällähetkellä taistelen 4 vuotiaan kanssa,

mikään ei ole hyvää ja syöminen kestää ja kestää...

6 vuotias on alkanut nyt pikkuhiljaa tajuta että vaikka olisi hänen mielestään pahaa ruokaa, se on silti syötävä.

eli hänen kanssaan en enää pahemmin taistele! =)

toivon vaan että pian tuo 4 vuotiaskin sen tajuaisi...

Vierailija
6/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuisi................ap

Vierailija
7/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: koska jos ei " pakota" lasta syömään ruoka-aikana, niin sitten tunnin päästä hän valittaa, että on nälkä. Ja sitten pitää ostaa jotain välipalaa. Isompi lapsi jo tajuaa, ettei ruokaa tule, mutta kun on pieni ja kuihtumaisillaan oleva lapsi, niin pakkohan hänelle on se välipala sitten ostaa.

11

Vierailija
8/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas

Vierailija
9/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa kaikkia aisteihin liittyviä häiriöitä. Joillakin on makuaisti ylikuormittunut ja ruoka tuntuu ällöltä suusta. Siihen taitaa liittyä muutakin ongelmakäyttäytymistä.

Vierailija
10/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissakaan ei syö,maistaa kyllä ja kaikki on pahaa. tykkää kalasta ja niistä kaikista roskaruuista;makkara,ranskikset,kalapuikot. keitosta syö liemen ja spagetti pitää olla ilman soosia...syö myös riisiä ja leipää. mikään ei saa olla " Sekaisin" .

Vierailija
11/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hänen ongelmansa on täysin vanhempien aiheuttama. Antoivat 4-kuiselle perunaa ja tämä tietysti työnsi kaiken pois niinkuin vauvat tekevät. Päättelivät siitä, että lapsi ei tykkää perunasta, ei anneta sitä enää ja sama homma on jatkunut näihin päiviin. Välipaloja annetaan koko ajan ja täysin lapsen ehdoilla eli keksiä, pullaa, kakkua, kaakaota, kun ei poika " tykkää" muusta. Poika ei siis syö mitään kunnon ruokaa. Meidän 2-vuotias keskikokoinen tyttö saa pojan ihan just kiinni kasvussa!

Vierailija
12/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö vaikka " pieniä kiviä" ja meillä palan näkkäriä........ap

Vierailija
13/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pitäen on ollut sellainen, kaikkea on kyllä tarjottu, mutta vain tietyt maistuu. On vähän sellainen perusruuan ystävä, kaikki pizzat, hampparit ym. ei hänelle kelpaa. Ketsuppikin on pannassa. Kaikki vähänkin epämääräisen näköinen ei mene suuhun. Leivän päälle vain voita, ei juustoa, ei makkaraa, ei kurkkua, ei mitään.

Toisaalta mä en näe ongelmaa kun poika kuitenkin syö ja kasvaa hyvin. Ja kerkeehän niitä hampurilaisia myöhemmälläkin iällä maistelemaan. Se on vaan niin huvittavaa toisaalta kun joskus vietetään pizzapäivä, me muut nautitaan pizzasta ja poika vetelee vieressä kalakeittoa :)

Vierailija
14/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut koko ikäni se joka ei syö mitään. Äitini on joutunut kaikenmaailman temput tekemään, että saa minut syömään ja minä en syönyt, enkä syö edelleenkään kuin sellaisia " linnun" annoksia. Hengissä olen, laiha kylläkin, mutta lääkärit, ruokaterapeutit yms, yms ovat joka kerta tulleet siihen tulokseen, että sinä nyt sitten olet vaan niin huono syömään. Piste. Muuten olen ihan normaali, esim kuukautiseni eivät ole ikinä jääneet pois.

Itselläni on nyt kaksi lasta ja he ovat kumpikin todella huonoja syömään. Nyt tiedän miltä äidistäni on tuntunut... Mutta älkää pakottako, itselleni ainakin on jäänyt kauhea kammo syömisestä esim. kylässä, kun siellä on pakko syödä... Ruoka ei enää vaan mene alas ja ahdistaa ajatuskin syömisestä.

Lapsi kyllä syö, ellei anna kaikenmaailman herkkuja välipaloiksi. Toki jos ei todellakaan syö YHTÄÄN mitään niin suosittelen käyntiä lääkärissä.

Vierailija
15/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hermo menee. käy välillä antamassa suukkoja ja pissalla. ja kakalla ja pesemässä käsiä ja teis mitä kunhan vaa ei tarvitse mitään syödä.

Välillä tuntuu että eläisi teellä ja porkkanoilla ;)

Ja jos kysyy mitä syötäisiin niin vastaus on lihakeitto.. ei hemmetti kukaan jaksa lihakeittoakaan aina syödä... kuuluu kaiketi ikään tuo.

Vierailija
16/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vain näe sitä ongelmana. Meillä on ihan tavallista kotiruokaa tarjolla, jos ei syö, niin ei syö. En pakota, enkä soimaa, en kiinnitä sen kummemmin huomiota (negatiivisesti). Eiköhän tämä vaihe ohi mene. Samat säännöt on kaikilla ruokailijoilla, ja mitään erikoisherkkuja ei tule syömättömille.

Vierailija
17/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-27-

Vierailija
18/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa saattaa syödä vähän, tai makaronia mutta kastikkeita jos joutuu lautaselle vähänkin niin ruoka on pilalla. Keitettyjä vihanneksia syö, ja kurkkua. Minä olen sitten antanut olla syömättä, ja ruokaa saa vasta seuraavana ruoka-aikana. En ole kokenut tuota suureksi ongelmaksi, jos sen nälkä tulee niin kyllähän se alkaa syödä. Itse olin lapsena samanlainen ja laiha olen ollut aina, mutta terve.

Vierailija
19/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle maistuisi ruoka..................ap

Vierailija
20/25 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsista superlaiha ja tosi huono syömään. Tai syö kyllä paljon vihanneksia ja kasviksia, hedelmiä, mutta muu ruoka ei maistu....

Neuvolalääkäri passitti keliakiatestiin! Sanoi, että voi olla imeytymishäiriö ja että keliakian ainut oire voi joskus olla vaan alipainoisuus.

No, meillä ei lapsella onneksi ollut keliakiaa.

Ravitsemusterapeutilla olemme käyneet muutamia kertoja vinkkejä hakemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi