Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex kuntoutuja työelämässä

Vierailija
20.09.2024 |

Siitä on jo monia, monia vuosia kun uuvuin totaalisesti työhön sekä työn ulkopuolelta tuleviin vaatimuksiin. Olin tunnollinen ja joustava työntekijä. Yritin miellyttää ja vapaapäivinäkin tein vapaaehtoistyötä tai auttelin sukulaisia. Lopulta olin kuoleman väsynyt. Muisti oli olemattoman huono ja minusta tuli säännöllinen terveydenhuollon asiakas. 

Nyt kun olen palannut monen vuoden jälkeen työelämään, on shokki huomata, millaisia joidenkin ihmisten asenteet ovat. Vaikka teen työni edelleen hyvin ja elämänhallintani on ollut aina kunnossa, niin saan epäilevää suhtautumista. Oikeastaan kukaan ei kannusta vaan saan epäasiallista kommentointia. Samat ihmiset jotka tekevät itsekin puolet ajasta etänä, virnuilevat kun itse olen etäpäivällä. Ne asiat missä olen hyvä ja osaava, on yritetty mitätöidä ja painaa alas. Kun olen lakisääteisellä lomapäivällä, puuskahdellaan ja huokaillaan. Onko muille käynyt samalla tavalla? 

Lisään vielä sen, että silloin kun olen tehnyt vuoroja muulle kuin omalle työnantajalle tässä välissä, ei asenne heillä ollut tuollainen. Heillä ei ollut tietoa kuntoutuja taustastani ja vuoroihin pyydettiin koko ajan. Oikeasti en vaan tiedä, kauanko jaksan tätä. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä sellaiseen työpaikkaan jossa on huono ilmapiiri. Varsinkaan tuollaisen kokemuksen jälkeen. Koeta olla sinä esimerkillinen ja osoita kiertoilmauksin miltä sinusta tuntuu. Ihmiset rutinoituvat arkeen eivätkä välttämättä tule ajatelleeksi, siitä syystä hyvä johtaminen on kaiken a ja o.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä sellaiseen työpaikkaan jossa on huono ilmapiiri. Varsinkaan tuollaisen kokemuksen jälkeen. Koeta olla sinä esimerkillinen ja osoita kiertoilmauksin miltä sinusta tuntuu. Ihmiset rutinoituvat arkeen eivätkä välttämättä tule ajatelleeksi, siitä syystä hyvä johtaminen on kaiken a ja o.

Hyvä johtaja ei ainostaan istu omassa kopissaan vaan käy ihan ruohonjuuritasoa myöden on perillä firman tapahtumista.

Vierailija
4/8 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko selvästi vajaaälyisiä? Puolella suomalaisista on 2-numeroinen ÄO.

Vierailija
5/8 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa työyhteisöissä rehottaa villi länsi, kateellisuus, pahansuopaisuus ja selkäänpuukotus. Siinä on kestämistä ja kaikki eivät kestä. Jos tarinasi on tosi eikä selittelyä, olen vilpittömästi iloinen puolestasi että kuntosi on siinä määrin eheytynyt että ylipäätään pystyt menemään töihin, se on mielestäni jo henkilökohtainen voitto ja sinuna kyllä laittaisin kapulan näiden paskiaisten suuhun, minulla on siitä kokemusta, hyviä vaiko huonoa, en viitsi avata tarinaa enempää, siitä tulee vain pitkä ja paskanen stoori.

Vierailija
6/8 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olis parempi työpaikka tiedossa niin vaihtaisin kyllä. Tässä taloustilanteessa vaan on riski lähteä menemään ja työ itsessään on muuten ihan ok. 

Ap

Vierailija
7/8 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa työyhteisöissä rehottaa villi länsi, kateellisuus, pahansuopaisuus ja selkäänpuukotus. Siinä on kestämistä ja kaikki eivät kestä. Jos tarinasi on tosi eikä selittelyä, olen vilpittömästi iloinen puolestasi että kuntosi on siinä määrin eheytynyt että ylipäätään pystyt menemään töihin, se on mielestäni jo henkilökohtainen voitto ja sinuna kyllä laittaisin kapulan näiden paskiaisten suuhun, minulla on siitä kokemusta, hyviä vaiko huonoa, en viitsi avata tarinaa enempää, siitä tulee vain pitkä ja paskanen stoori.

Näin se on! En tiedä onko syynä kateus, ylimielisyys, ilkeys vai mikä. Aina jos esim. tiedän jotakin sellaista mitä nämä lähityökaverit eivät ja hyödynnän sitä asiakastyössä, niin sanotaan jälkeenpäin miten tuo ei kuulu meidän työnkuvaan, on turhaa tehdä niin tai näin tai noin. Mulla on paljon koulutusta alalle ja tottakai haluan sitä hyödyntää. Lauseitani ei myöskään kuunnella loppuun, vaan tehdään oma oletus mitä olen sanomassa ja tokaistaan siihen jotakin, mikä antaa minusta ihan väärän kuvan. 

Ap

Vierailija
8/8 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikea kuningaslohi kaikille työnantajille