Tarjoilu rippijuliin itse tehtynä ja mahdollisimman helpolla / puolivalmiita / valmiina ostettavissa.
Pitopalvelua en enää saa, joten on pakko kääräistä itse hihat. Ehdota menukokonaisuuksia. Vieraita noin 30.
Kommentit (48)
Lihapasteijoita, munapasteijoita valmiiksi paistettuina paistopisteeltä. Dallaspullaa ja toffeekampoja. Pakastekakkuja.
Haiskahtaa provolta mutta ehkä joku oikeasti voisi kysyäkin. Ei aloituksessa selkeästi sanottu että onko juhlat parin päivän tai viikon kuluttua. Itse laitoin sekä ristiäis- että rippijuhlakutsuun että tarjoilu on kahvit plus suolaista ja makeaa. En tykkää itse mistään kiusaus/pataruokasetistä juhlissa, kauhea homma ja vähän landetouhua, sori siitä. Ristiäisissä oli seurakunnan juhlatila, rippijuhlat kotona kun oli yksi huone enemmän.
Sitten ne tarjoilut, meillä oli vieraita vauvasta vaariin, alle 20. Ristiäisiin teimme voileipiä, korvapuusteja kaupan pakkasesta, keksejä, karkkia, sipsejä ja täytekakku leipomosta. Mehua ja kahvia. Rippijuhlissa suolaisia pasteijoita, samat korvapuustit, keksit ja karkit, pillimehut ja kahvit. Molemmissa juhlissa kauniit servetit, kynttilät ja ristiäisissä taisi ainakin olla serpentiiniä. Kaupan pullia tuunasin kananmunalla ja raesokerilla.
Molemmissa juhlissa oli tyytyväiset vieraat ja pakkasimme lapsille vielä herkkupussit mukaan kotimatkalle. Nuori tykkäsi rippijuhlista kovasti, sanoi että ihan hänen näköiset juhlat :)
Tilaa maan kuulua makaronilaatikkoa 150g/henkilö.
Raikkaat voileivät ovat myös aina paikallaan
Olen ostanut marketista valmiina limekakkua, käpykakkua ja sitruunakakkua esim. Nämä lime- ja sitruunakakut on neliskanttisia. Niitä on tosi helppo leikata annospaloiksi valmiiksi lautasille. Lautasiksi käy jämäkät kertakäyttöisetkin.
Tulee tarjolle tavallaan kakkukimara, kun on monenlaisia kakkupaloja tarjolla.
Ja ne voileipäkakuthan on suosittuja. Niitäkin myydään marketeissa.
Boolia ja laitat tikkuihin jotain pientä.
Viinin ä ja juustoja viinirypäleillä
Hae kaupasta iso satsi kiinalaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Boolia ja laitat tikkuihin jotain pientä.
Viinin ä ja juustoja viinirypäleillä
Hae kaupasta iso satsi kiinalaista ruokaa.
Mitä boolia suosittelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko menukokonaisuudella lämmintä ateriaa?
Pidin rippijuhlat lapsille kahvittelutilaisuutena. Vieraat olivat kaikki lähietäisyydeltä maks. 20 km säteeltä. Noin muodoin ei tullut mieleenkään järjestää lämminruokia tarjolle. Varsinaisesti päivällis- ja illalliskutsuthan ne eivät ole.
Hienoa sulle. Meille taas ei tullut mieleenkään pelkkä kahvikekkerit, vieraita oli yli 200 km päästä. Lämminruoka oli tarjolla, vaikka eivät mitkään päivälliskutsut olleetkaan. Jokainen tyylillään ja taidoillaan, eikö niin:)
No näin. Vaatii todellista taitoa kutsua ihmisiä kauempaa, eikö niin ;)
On se taito laji kun osa sukulaisista asuu muualla;) Eikä edes meidän päät
No jokainen toki fleksaa millä haluaa, mutta tämä on yksi oudoimmista mitä olen kuullut
Meetkö muualle purkaan pahaa oloasi ja haukkumista muita. Jos ei asiallisesti pysty ketjun aiheeseen vastaamaan vaan aina pitää vit* uilla ni on kyllä oikeutettua pitämään se nassu kiinni.