Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kallistunut, elämä kurjistunut

Vierailija
18.09.2024 |

Olemme mieheni kanssa reilu 40-vuotiaita, akateemiset koulutukset ja 3 lasta. 

Tulomme on keskivertoon nähden ihan ok, mutta MITÄÄN ei jää sukanvarteen. Kaikki on kallistunut: lasten harrastukset, ruoka, bussit, sähkö, asuminen, Kaikki..  

Koko ajan pitää ostaa jotain kallista läppäriä, pesukonetta, pyörää, auto huollattaa, harrastusmaksut maksaa. Jos käy lomalla niin se syö loputkin. 

Voimia pienituloisille. Me ei enää tän vuoden jälkeen voida lomailla missään kodin ulkopuolella, en ymmärrä mistä esim yh:t repii elannon perheelle. 

Todella masentava meno Suomessa nyt jotenkin. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Köyhää on lapsiperheissä. Olen myynyt tänä vuonna pois oman polkupyöräni, ompelukoneeni, parvekekalusteet, häälahjaksi saadut astiat, mummon perintökorut jotta saan laskut maksettua. :(

Vierailija
2/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistohallituksen aikaan jäi enemmän sukanvarteen, koska mihinkään ei saanut mennä eikä rahaa päässyt käyttämään. Äänestäkää vasemmisto taas valtaan niin saadaan ehkä lisää rajoituksia eikä lasten harrastuksiin mene enää rahaa, koska harrastukset lopetetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaiden hyysäämiseen rahat menevät...

Vierailija
4/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten talous ja ostovoima tuhoutuivat 2020-2023 Marin ex viisikko hallinnon aikana kun kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat ja katteet nousivat kymmeniä ja satoja prosentteja ja tämän valehdeltiin johtuvan 8% inflaatiosta minkä jokainen tajuaa olleen valtavan valheen... ja esimerkkinä sähköyhtiöiden annettiin nostaa sähkösopimusten hintoja 2022 5c/kwh tasolta jopa 50c/kwh tasolle ja tämähän oli suorastaan rikollista toimintaa (tämä vastaa 1000% inflaatiota mitä käytetään ainoastaan banaanivaltioissa ja sellainen Suomestakin tuli 2022)... ja hallinto kaiken lisäksi rakensi vielä sähkön tukimallin rikkaalle eliitille suurella alarajalla ja suurella ylärajalla jotta tuki ei auttaisi tavallisia ihmisiä lainkaan... ja keskusliikkeiden kartellit tekivät aivan vastaavaa rahastusta ilman mitään rajoituksia ja tuotteiden hinnat nousivat 20% -100%... ja polttoaineen hinnan annettiin nousta 2020 1.28 eur/l hinnasta 2022 2.60 eur/l tasolle.

Kolme kartellia hallitsee nyt Suomea edellä mainittujen asioiden johdosta: sähköyhtiöt, keskusliikkeet, polttoaineen jakelijat. 

Vierailija
5/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuolisivat pois niin kaikki olisi paremmin 🙄

Vierailija
6/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. En tiedä mistä saadaan työpaikkoja työttömille, kun rahaa kulutukseen ei ole. Pieniä yrityksiä kippaa nurin harva se päivä, eikä ihme. Juuri tänään harkitsin ensimmäistä kertaa kaupassa, että ostanko kolmen euron karkkipussia vai en. Tapana on ollut kerran viikossa ostaa, mutta vaikka olen keskituloinen, on säästettävä jostain. Kaikki muu on jo karsittu. 

Vierailija
7/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuolisivat pois niin kaikki olisi paremmin 🙄

Tai mieluummin maksaisivat itse terveydenhuoltokustannuksensa.

Vierailija
8/8 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee rahaa koko ajan lisää. Elämä on helppoa ja kulutan vähän ja rahaa on säästössä 20 vuodeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän