Lapset pelastivat minut alkoholismilta
Huh. En uskalla ajatellakaan, mitä elämäni olisi, jos minulla ei olisi lapsia. Minulla on alkoholistivanhemmat, ja siksi isovanhempani ovat kasvattaneet minut.
Join joka viikko kunnon kännit. Harvoin tissuttelin. Elämässä vain työt sujuivat sillä en normaalisti arkisin juonut kuin max. saunajuoman. Opinnoista kyllä skippailin päiviä jos olin ollut juomassa. Vaan pakko oli saada perjantaina tai lauantaina, viikollakin jos vapaata ja melkein aina tuli juotua todella kova pöhnä. Kaikkea tuli sekoiltua useampi vuosi, varmaan lähemmäs 10 vuotta. Seurustelin, ja suhde oli todella kärsinyt alkoholista ja tekemisistäni. Tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Ekat viikot tuli satunnaisesti hinku juoda, mutta en ole juonut tippaakaan raskausaikana. Kun lapseni oli n. 1,5v aloin käymään n. kerran kuussa ulkona baareissa ja juhlissa, ja taas meni homma lapasesta ja kännit oli pakko vetää joka ikinen kerta. Tulin raskaaksi (toivoimme toista lasta) ja siitä asti olen ollut raitis, eli muutamia vuosia nyt.
Nyt minulla on kaksi lasta, enkä juo käytännössä ollenkaan. Eli tuossa kesällä taisin juoda yhteensä pari-kolme kertaa saunasiiderin.
Mietin kyllä joskus, mitä minulle käy kun lapset ovat isoja enkä mielelläni juo edes yhtä, ettei tule himoja. Jääkö ikuisesti rappioelämä ja kännäystaipumus taustalle, vai katoaako asia ajan kanssa, jos on vuosia juomatta? No joka tapauksessa nyt minulla menee hyvin ja lapseni saavat onnellisen ja raittiin lapsuuden.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Jollet lopeta juomista vain ja ainoastaan itsesi takia, niin tällaisissa tapauksissa käy tyypillisesti niin että alkoholisti retkahtaa lopulta uudelleen juomaan sitten joskus 20+ vuoden päästä kun lapset (tms ulkoinen tekijä) ovat kaikonneet maailmalle.
No tämä juuri minua mietityttää. Edes parisuhteen vaarantuminen ei saanut minua lopettamaan. Tilanne oli todella vakava. En ennen ymmärtänyt alkkiksia, nyt ymmärrän paremmin miten pakottava vimma se on. Itsestäni ja terveydestäni en löydä tarpeeksi syytä.
t. Ap
Minkä ikäisiä lapsia? Jos kovin pieniä niin ei voi kailottaa että ne olis ihan pelastanut
Sama täällä. Mutta eron jälkeen olen taas ratkeillut lapsivapailla viikolla. M43
Muista kiittää heitä joka päivä henkilökohtaisina pelastajinasi ja korostaa heidän erityisyyttään niin edistät heidän narsismia. Ja muista aina uhkailla että ratkeat taas ryyppäämään jos eivät ole aina ja kaikkialla tukenasi.
Minusta tämä on erittäin hyvä, että olet itse herännyt asiaan. Tulevaisuuden suhteen en osaa neuvoa, kyllä sä tiedät itsekin.
Tuota ihmettelen, miksi ihmeessä et löydä lapsestasi tarpeeksi syitä olla selvinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollet lopeta juomista vain ja ainoastaan itsesi takia, niin tällaisissa tapauksissa käy tyypillisesti niin että alkoholisti retkahtaa lopulta uudelleen juomaan sitten joskus 20+ vuoden päästä kun lapset (tms ulkoinen tekijä) ovat kaikonneet maailmalle.
No tämä juuri minua mietityttää. Edes parisuhteen vaarantuminen ei saanut minua lopettamaan. Tilanne oli todella vakava. En ennen ymmärtänyt alkkiksia, nyt ymmärrän paremmin miten pakottava vimma se on. Itsestäni ja terveydestäni en löydä tarpeeksi syytä.
t. Ap
Ainakin tiedostat asian. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
No ei, ellei ole todella vahva alkoholistitaipumus. Itse ajattelin, että onneksi voin taas juoda kaksin käsin, kun lapset ovat isoja/aikuisia, mutta ei se 5-kymppisenä enää nappaakaan. Ja join kyllä paljon ja humalahakuisesti 3-kymppiseksi asti, kunnes aloin odottaa esikoista. Iän myötä vain useimmilla tulee elämään muita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on erittäin hyvä, että olet itse herännyt asiaan. Tulevaisuuden suhteen en osaa neuvoa, kyllä sä tiedät itsekin.
Tuota ihmettelen, miksi ihmeessä et löydä lapsestasi tarpeeksi syitä olla selvinpäin?
Nyt olen siis nimenomaan lasten takia selvinpäin, koska haluan olla hyvä vanhempi ja rakastan lapsiani äärettömästi. Haluan heille hyvän, turvallisen ja tasapainoisen elämän. Tulevaisuudessa pelottaa siis se, jos vaikka lasten ollessa isoja ja itsenäisiä yms. en enää löydä syytä olla juomatta.
t. Ap
Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.
Ehkä ihmisillä on liikaa ollut paineita ja vaatimuksia, jos jokin ajaa juomaan vai traumaa. Myös sietokyky kasvanut kenties. Pitäisi silloin levätä tarpeeksi ja eheyttää itseään, etsiä eri polkua. Ihmisten pitää voida olla ilman alkoholismia, vaikkei olisi lapsia. Jokainen tarvitsee hyvän ystävän tai sukulaisen tukea jossain, kaikilla ei ole. Sossu ei ole myös kaikille ratkaisu, siellä on manipulaatio.
Naiset tekee lapsia juoppojen jännämiesten kanssa. Sen takia suomi on kusessa. Ei kelpaa kiltti raitis mies naiselle jonka kanssa tekisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekee lapsia juoppojen jännämiesten kanssa. Sen takia suomi on kusessa. Ei kelpaa kiltti raitis mies naiselle jonka kanssa tekisi lapsia.
Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.
Väestön ÄO on laskenut jo vuosikymmeniä.