IS: Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat.
Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat
Kiinalaiset verkkokaupat asettavat suomalaiset kaupat epäreiluun asemaan, Kaupan liitto arvostelee.
Kaupan liitto osti toukokuussa kokeeksi 14 eri tuotetta suositusta kiinalaisesta Temu-verkkokaupasta. Yksikään tuote ei olisi täyttänyt eurooppalaiselle myyjälle asetettuja vaatimuksia.
Liitto osti kodin käyttötavaroita, kosmetiikkaa, leluja ja muotia. Yleisimmin ongelmia oli pakkaus- ja tuotemerkinnöissä sekä puutteellisissa hoito- ja käyttöohjeissa. Kuuden ostoksen testituloksissa vaarallisten aineiden raja-arvot ylittyivät, ja yksi tuote, kauko-ohjattava leluauto, oli jo valmiiksi käyttökelvoton.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lukulasit täältä - ihania tuotteita ja kehyksiä, ilman Suomen riistohintoja!
Eikö sinulle riitä yhdet lukulasit? Mihin ihmeeseen tarvitset useampia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on voi voi, ei meillä ole enää varaa kotimaisiin yrittäjiin kun meidän työpaikat lähetettiin kiinaan, me hommattiin halvemmat ja tehokkaammat yrittäjät kiinasta.
Itehän te pällit tätä halusitte.
Meillä taas on edelleenkin varaa aivan mainiosti. Meillä ei edes harkita temupaskan tilailua.
No ihan tun hienoo sulle, niin kauan kun meillä muilla ei ole varaa enää elää Suomessa me ei edes harkita Suomalaisten tukemksta, tahalteen, tommosia ylimielisiä pettureita on Suomalaiset yrittäjät, nauraa omien ahdingolle ja sen oireille ylimielisestä.
Minä en kusis sun päälle vaikka oisit tulessa.
:'DDDDD
Kerros ap, menikö vaikutuskampanja nyt niin kun piti, onko tulokset toivotunlaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tyhmää, että tuossa ei lainkaan mainita että mistä tuotteista on kyse.
Myös ihmettelen tätä, että TEMU on mukamas niin paha ja kaikkea, mutta miksi EU ei kiellä sitten kyseistä kauppaa?
Haluatko kertoa, miten EU voi kieltää sellaisen yrityksen, joka ei toimi EU-markkinoilla? Ongelma nimenomaan syntyy siitä, että EU-sääntely ei ulotu Temuun. EU voi asettaa vaatimuksia ainoastaan EU-markkinoilla myytäville tuotteille.
Ihan oikeasti ihmiset, aivoilla on tehtävä. Käyttäkää niitä.
EU voi lopettaa ihan hyvin kaikki lähetykset tuosta kaupasta EU:n sisälle jos se tahtoo.
Voihan sitä kieltää vaikka mitä. Eri asia sitten on, miten kieltoa pystytään valvomaan. Paketit päätyvät Eurooppaan eri toimituspalveluiden kautta. Mikä on se viranomainen ja millä valtuudella estetään kansainvälinen toimitusliikenne? Tulli voi tarkastaa osan lähetyksistä ja kiellettyjä aineita, mutta miten luulet että joka ikisen lähetyksen tutkiminen ja yksittäisen toimijan pakettien estäminen onnistuu?
Eikä ongelma suinkaan rajoitu Temuun, vaikka se näkyvin toimija onkin. Samaa p*skaa Sheinit ja muut. Mutta eihän suomalainen temuttaja välitä, kuinka pienellä palkalla ja minkälaisissa olosuhteissa hänelle edullinen tuote on tehty. Tai miten se vaarantaa tekijänsä tai käyttäjänsä terveyden. Pääasia, että halvalla saa.
Se on sitten kiva, kun Suomesta tulee halpatyöpaja vaikka tulevaisuuden afrikkalaisille, ja pääset nälkäpalkalla tekemään niille krääsää. Eikä siellä päässä kiinnosta yhtään sinun 18-tuntinen työpäiväsi tai 20 sentin päiväpalkkasi.
Sitä saa, mitä tilaa. Kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko, että suurin osa ei täyttänyt vaatimuksia, koska käyttö- ja hoito-ohjeet puuttuvat. Tällä perusteella sitten sanotaan, että Temusta ei pitäisi tilata. Vinkkinä: minä ainakin osaan käyttää nahkaista käsilaukkua ihan ilman ohjeitakin. Laukku on aitoa nahkaa (tarkistettu) ja hintaa oli huimat 30€.
Kannattaa käyttää käsineitä sen laukun kanssa. Noista Temun halpisnahkatuotteista löytynyt suuria pitoisuuksia mm. lyijyä ym raskasmetalleja, muiden nmyrkkyjen lisäksi.
On, ja niiden sisällä on ollut myös DEMONEITA, ja kerran oli varppina itse perkele piilossa taskussa ja sit taivas tipahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko, että suurin osa ei täyttänyt vaatimuksia, koska käyttö- ja hoito-ohjeet puuttuvat. Tällä perusteella sitten sanotaan, että Temusta ei pitäisi tilata. Vinkkinä: minä ainakin osaan käyttää nahkaista käsilaukkua ihan ilman ohjeitakin. Laukku on aitoa nahkaa (tarkistettu) ja hintaa oli huimat 30€.
Kannattaa käyttää käsineitä sen laukun kanssa. Noista Temun halpisnahkatuotteista löytynyt suuria pitoisuuksia mm. lyijyä ym raskasmetalleja, muiden nmyrkkyjen lisäksi.
Varmaan tosi eettistä myös. Jotainm elävältä nyljettyä koirannahkaa tms :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja niiden sisällä on ollut myös DEMONEITA, ja kerran oli varppina itse perkele piilossa taskussa ja sit taivas tipahti.
En tiedä teidän hihhuleiden demoneista, pitäyden itse vain sellaisissa tosiasioissa jotka voi labrassa vahvistaa. Kuten vaikka tuo lyijypitoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lukulasit täältä - ihania tuotteita ja kehyksiä, ilman Suomen riistohintoja!
Ei riitä. Tykkään erilaisista eri asusteisiin ja asuihin. Mene sinä mummosi vanhoilla, jeesusteipatuilla kakkuloilla koska myrkyt. Minä en suomalaista sadistipyrkyriä tue, vaan temutan ihania ja monet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tilaisin Kiinasta? Ei ole tullut mieleenikään.
Ja sen sijaan annat "suomalaisen" kaupan tilata sen sama tuotteen Kiinasta ja lisää siihen päälle omat kustannuksensa ja sinä sitten iloisesti maksat tuotteesta 3-4 kertaisen hinnan. Voihan sen noinkin tehdä.
Porukka ei ole vielä tätä ymmärtänyt. Niissä länsimaisissa verkkokaupoissa olevat tuotteet on samaa "made in china" -kamaa. Ei se laatu siitä muutu, vaikka se myydään yhden lisävälikäden kautta. Itse hyväksyn myös sen riskin, että joku tavara onkin epäkuranttia. Ennemmin maksan sen euron ja heitän sit roskiin, josmei ole hyvä, kuin se että maksan 20 euroa ja käytän aikaa ja vaivaa reklamointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä. Tykkään erilaisista eri asusteisiin ja asuihin. Mene sinä mummosi vanhoilla, jeesusteipatuilla kakkuloilla koska myrkyt. Minä en suomalaista sadistipyrkyriä tue, vaan temutan ihania ja monet!
Turha valittaa kun saat oireita nikkelistä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoria on teoriaa, mutta käytäntö on ihan eri asia. Minäkin myyn kirppiksellä väärällä nimellä jo ihan verotuksen takia :)
Ilmoitettu eteenpäin.
Mitä ja kenelle sinä ajattelit ilmoittaa ja mihin ihmeeseen kuvittelet sen johtavan?
Ilmoitin verottajan vihjejärjestelmään.
https://www.vero.fi anna-vihje-verovilpista
Tällä vihjetietolomakkeella voit kertoa havaitsemastasi verovilppiepäilystä. Voit lähettää vihjeesi nimettömästi ilman, että lähettäjän ...
Kaikeinlaista sontaa ne jotkut sinne ilmoittavatkin. Kuvitteletko nyt ihan tosissasi, että joku nimetön keskustelupalstan mihinkään yksittäiseen kirppikseenkään kohdistumaton heitto johtaa johonkin toimeen? Mitenkähän ajattelit verottajan tuon selvittävän? Nyt vähän järkeä käteen. Verovillppivihje on hyvä toiminto, mutta ei sitä kannata ihan silkalla roskalla tukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovikehyksistä?
Nyt on kyllä niin törkeetä ja ylimielistä paskaa tässä ketjussa meidän yrittäjien toimesta et minäpä käyn tilaamassa elämäni ekaa kertaa jotain temusta, työkalusarjan mitä olen tarvinu pitkään, aika kalliskin vielä.
Ihan kamalaa paskaa tämmöinen narsistinen häpäisy temppuilu, ihan karmea look suomen yrittäjät, häpeäisitte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tyhmää, että tuossa ei lainkaan mainita että mistä tuotteista on kyse.
Myös ihmettelen tätä, että TEMU on mukamas niin paha ja kaikkea, mutta miksi EU ei kiellä sitten kyseistä kauppaa?
Haluatko kertoa, miten EU voi kieltää sellaisen yrityksen, joka ei toimi EU-markkinoilla? Ongelma nimenomaan syntyy siitä, että EU-sääntely ei ulotu Temuun. EU voi asettaa vaatimuksia ainoastaan EU-markkinoilla myytäville tuotteille.
Ihan oikeasti ihmiset, aivoilla on tehtävä. Käyttäkää niitä.
EU voi lopettaa ihan hyvin kaikki lähetykset tuosta kaupasta EU:n sisälle jos se tahtoo.
Voihan sitä kieltää vaikka mitä. Eri asia sitten on, miten kieltoa pystytään valvomaan. Paketit päätyvät Eurooppaan
Miten siitä tavarasta tulee eettisempää silloin, jos romutrokari tilaa sen kiinasta ja myy sinulle 1000% katteella. Ymmärrätkö että se erotus menee kauppiaalle, eikä sen valmistaneelle työntekijälle? Eikö eettisempää ole ostaa suoraan valmistajalta, kuin tukea trokaria, joka repii voitot välistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovikehyksistä?
Juu. Nämä temusta oireilevat ovat samoja tyyppejä jotka kuolevat koronarokotteisiin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä kieltää vaikka mitä. Eri asia sitten on, miten kieltoa pystytään valvomaan. Paketit päätyvät Eurooppaan eri toimituspalveluiden kautta. Mikä on se viranomainen ja millä valtuudella estetään kansainvälinen toimitusliikenne? Tulli voi tarkastaa osan lähetyksistä ja kiellettyjä aineita, mutta miten luulet että joka ikisen lähetyksen tutkiminen ja yksittäisen toimijan pakettien estäminen onnistuu?
Eikä ongelma suinkaan rajoitu Temuun, vaikka se näkyvin toimija onkin. Samaa p*skaa Sheinit ja muut. Mutta eihän suomalainen temuttaja välitä, kuinka pienellä palkalla ja minkälaisissa olosuhteissa hänelle edullinen tuote on tehty. Tai miten se vaarantaa tekijänsä tai käyttäjänsä terveyden. Pääasia, että halvalla saa.
Se on sitten kiva, kun Suomesta tulee halpatyöpaja vaikka tulevaisuuden afrikkalaisille, ja pääset nälkäpalkalla tekemään niille krääsää. Eikä siellä päässä kiinnosta yhtään sinun 18-tuntinen työpäiväsi tai 20 sentin päiväpalkkasi.
Sitä saa, mitä tilaa. Kirjaimellisesti.
Siis.EU voi kieltää tuon Temukaupan markkinoinnin esim Googlen kautta EU:n sisällä. Samalla tavalla EU on sanonut kieltävänsä twitterin käytön jos Twitter ei noudata heidän sääntöjä. Kyllä EU voi tehdä moniakin asioita, mutta siihen taitaa olla aika iso syy miksi eivät näin tee. Olisikohan se siinä, että Temussa myyvien tehtailta kuitenkini tilaa myös kaupatkin.
Jos Suomessa on pieni palkka, niin pienipalkkaisella suomalaisella ei ole varaa Suomen hintoihin. Siksi tilataan muualta.
Tuo sun viimenen teksti nyt kertoo vähän miten ylidramaattinen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä teidän hihhuleiden demoneista, pitäyden itse vain sellaisissa tosiasioissa jotka voi labrassa vahvistaa. Kuten v
Noh, herra arvostettu ja kunnioitettu tieteilymies, näytäs nyt ne labratestit nahkakäsineiden lyijypitoisuuksista, ois aika noloamjos teeskentelisit ja valehtelisit tämmöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä teidän hihhuleiden demoneista, pitäyden itse vain sellaisiss
Myös muovikehyksistä irtoava nikkeli kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
6/14 sisälsi vaarallisia aineita yli sallittujen määrien. Siis lähes joka toinen. Käyttöohjeiden puutteista höpöttäminen on ihan sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tilaisin Kiinasta? Ei ole tullut mieleenikään.
Ja sen sijaan annat "suomalaisen" kaupan tilata sen sama tuotteen Kiinasta ja lisää siihen päälle omat kustannuksensa ja sinä sitten iloisesti maksat tuotteesta 3-4 kertaisen hinnan. Voihan sen noinkin tehdä.
Porukka ei ole vielä tätä ymmärtänyt. Niissä länsimaisissa verkkokaupoissa olevat tuotteet on samaa "made in china" -kamaa. Ei se laatu siitä muutu, vaikka se myydään yhden lisävälikäden kautta. Itse hyväksyn myös sen riskin, että joku tavara onkin epäkuranttia. Ennemmin maksan sen euron ja heitän sit roskiin, josmei ole hyvä, kuin se että maksan 20 euroa ja käytän aikaa ja vaivaa reklamointiin.
Lol. Kuulostat ihan liiteri uskovaiselta. Liiteri on paras ja halvin. 😂 Totuus on että Temu on täynnä tuoteväärennöksiä jotta hinta saadaan alas niin materiaaliksi kelpaa jopa säteilevä metalli ja lyijy.
Nahkan kyllä tunnistaa, jos osaa katsoa. Eikä ole edes vaikeaa.