Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikävin yllätys joka sinulle on tullut uudessa kodissa muuton jälkeen vastaan?

Vierailija
16.09.2024 |

Itselle se että uuni luukku ei auennut,se lapsilukko namikka oli risana ja huoltomies vielä viisi päivää myöhemmin saapuessaan viimein irvaili,etten vain osaa avata uunia..

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa röökiä parvekkeella polttava työtön naapuri, ja miksi kerron että työtön, on siksi, että ymmärrätte hänellä olleen aikaa istua röökaamassa melkein 24/7

Eli olet itse myös työtön koska pystyt kyyläämään mitä tekee 24/7?

Vierailija
42/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaiset ja sokeritoukat, mitään niistä ei mainittu kun taloa olimme ostamassa. Ei tullut mieleen kyllä erikseen kysyäkkään kun oli eka talo jota olimme ostamassa joten kai tavallaan oma vikamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisevat saunanlauteet, en voi käyttää koko saunaa, eikä vuokranantaja halua tehdä asialle mitään.

Kaikki kuuluu naapurista ja naapuriin, taitaa olla kaikkialla sama ongelma.

Eikö saunan pesu auta?

Vierailija
44/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut leikkuulautaa ollenkaan! Siis tiedättekö kun siinä aterinlaatikon yläpuolella yleensä pitäisi olla 1-2 leikkuulautaa niin eihei, täällä ei ole yhtäkään. Olin todella yllättynyt siitä mutta toki nyt usean vuoden asumisen jälkeen jo tottunut.

Teetin keittiörempan 15v sitten ja jo silloin keittiösuunnittelija sanoi että niitä ei nykyään enää laiteta kun muruset karisee alempana olevaan laatikkoon.

Järkyttävän epähygieenisiä vuokra-asunnoissa. Ties mitä leikattu, eikä kunnolla pesty.

Käytäntönä useimmiten lie uusia ne aina asukkaan vaihtuessa 

Vierailija
45/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa röökiä parvekkeella polttava työtön naapuri, ja miksi kerron että työtön, on siksi, että ymmärrätte hänellä olleen aikaa istua röökaamassa melkein 24/7

Eli olet itse myös työtön koska pystyt kyyläämään mitä tekee 24/7?

En ole kyseinen henkilö mutta mä teen etätöitä kotoa käsin joka päivä. 

Vierailija
46/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön lamppupaikka on vähän epäloogisessa paikassa, kun olen tottunut että pöydän päälle voi laittaa roikkuvan valaisimen. Nyt ei voi käyttää roikkuvaa valaisinta, kun lampun paikka on niin lähellä keittiön työtasoa. No, tähänkin olen jo tottunut.

No laita pitempi johto, koukku kattoon siihen kohtaan mihin haluat sen lampun.

Mutta kun kattoon poraaminen on kielletty.  

Vierailija
47/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sokeritoukka invaasio kylppärissä

- Haaleat patterit vaikka miten  koetettiin säätää

- Ikkunoista  veti niin että hiukset heilui

- Kroonisesta nuhasta kärsivä kantapää-astuja yläpuolella

Selvisi,miksi  asunto oli niin edullinen :( Teimme kaupat kesäkuussa kun kantapää-astuja oli  matkoilla ja sokeritoukat piilossa.

Haaleat patterit on jotain niin raivostuttavaa! Vasta kun muutin seuraavaan tajusin kuinka olin palellut.

Kannattaa googlata miten patterit toimii. Sen jälkeen kannattaa mitata huoneiden todelliset lämpötilat. Sen jälkeen voi vaikka itsekseen mietiskellä, tarvitseeko talvella edes pärjätä sisällä t-paidassa.

Vierailija
48/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen asukas oli kussut kiukaalle. Kiva pikku ylläri kun ekaa kertaa saunottiin.

Vierailija
49/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois muuttaessani havaitsin, että saunan ovi ja karmit olivat vain saranapuolelta täysin yhdensuuntaiset.

Oli siellä toisessa makuuhuoneessa parkettilattiassa kovertunut kolo noin metri-puolitoista kauempana toisesta seinästä, kuin toisesta. Pariskunnan poika kuulemma aamuisin tuli herättämään hyppimällä sängyn keskellä. Minulla kesti kaksi sekuntia keksiä toinenkin mahdollinen selitys. 🤣

Vierailija
50/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sokeritoukka invaasio kylppärissä

- Haaleat patterit vaikka miten  koetettiin säätää

- Ikkunoista  veti niin että hiukset heilui

- Kroonisesta nuhasta kärsivä kantapää-astuja yläpuolella

Selvisi,miksi  asunto oli niin edullinen :( Teimme kaupat kesäkuussa kun kantapää-astuja oli  matkoilla ja sokeritoukat piilossa.

Haaleat patterit on jotain niin raivostuttavaa! Vasta kun muutin seuraavaan tajusin kuinka olin palellut.

Ilmasitko patterit?

Vierailija
51/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieniä juttuja lopulta. Lattialaminaatit on asennettu huonosti ja yhdessä kohtaa rakoilee ja toisessa kohoilee. Sähkösaunan kiuas on turhan iso saunan kokoon nähden.

Keittiöön ei saanutkaan laitettua kattovalaisinta järkevästi paneloinnin takia, mutta onneksi saatiin asennettua tehokkaat työvalot tasojen  ylle ja ruokailunurkan kattovalaisin laitettiin niin, että valaisee myös keittiötä. 

Yhden vessan seinät olikin tarkemmin katsottuna maalattu melko suttuisesti jollain kaakelimaalilla. 

Alunperin ruskeaa terassia oli yritetty öljytä harmaaksi sävytetyllä öljyllä, ja siitä olit tullut vain epämääräisen ja suttuisen värinen. 

Vierailija
52/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaapit vilisi ötököitä kun kämppisten mielestä kaappien sisältä ei tarvitse siivota kun sinne ei kukaan näe ja eikä tarvitse pitää ruoka-aineita suljetuissa astioissa.

Vierailija
53/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuttomassa kerrostalossa tupakoidaan

Vierailija
54/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut leikkuulautaa ollenkaan! Siis tiedättekö kun siinä aterinlaatikon yläpuolella yleensä pitäisi olla 1-2 leikkuulautaa niin eihei, täällä ei ole yhtäkään. Olin todella yllättynyt siitä mutta toki nyt usean vuoden asumisen jälkeen jo tottunut.

Minun kohdalle on aina osunut ihan järkyttävän huonossa kunnossa olevia leikkuulautoja, haisevia, tahraisia. Ikinä en voisi kuvitella niiden päällä mitään leikkaavani. Mielummin ottaisin niiden tilalle aina yhden laatikon lisää. Käytän omaa irrallista leikkuulautaa jonka uusin aika usein.

Vierailija
55/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisevat saunanlauteet, en voi käyttää koko saunaa, eikä vuokranantaja halua tehdä asialle mitään.

Kaikki kuuluu naapurista ja naapuriin, taitaa olla kaikkialla sama ongelma.

Eikö saunan pesu auta?

Ei auttanut saunan pesu.

Vierailija
56/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaiset ja niiden toukat. Mä en vieläkään ole laittanut mattoa lattialle tai verhoja ikkunoihin. Täällä on käynyt myrkyttäjä jo kolme kertaa, silti aina niitä paskiaisia ilmestyy! Mä en jaksa enää ja olen ihan paranoidi ja tarkistelen kaikki mustat pölypallot ja roskat, ettei vaan ole taas kuoriainen. Haluaisin muuttaa pois, muttei ole vielä varaa siihen ja pelottaa josko noi kuoriaiset tulee mun tavaroissa sitten mukana toiseen asuntoon.

kaikenlisäksi paljastui miten törkyinen asunto oikeasti oli! Ruokaa ja roiskeita oli ympäriinsä, tahrat niin pinttyneitä, ettei niitä saa hinkkaamallakaan irti. Ruskeita roiskeita on seiniä pitkin. Ei niitä nähnyt pimeällä kun kävi asuntonäytössä. Mua oksettaa tää kämppä niin paljon. Haaveilen vain poismuutosta koko ajan. 

Myös parveke on niin meluisa liikenteen vuoksi, ettei siellä viitsi olla. Ikkunat pesin muutettua ja samantien ovat sumeat katupölystä. 

Vierailija
57/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa/uudehkoissa keittiöissä harvoin on, se on jäänne jostain ysäriltä

Vierailija
58/92 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioeron vuoksi omakotitalosta kerrostaloon muutto. Hirveä alku, tuntui, kun olisin ollut vankilassa. Ennen oli oma puutarha, kukkapenkkejä ja omenapuita. Nyt vain joku parvekeluukku. Vieläkin sopeutuminen kesken. En usko, että koskaan kotiudun. Tämä on vain kämppä, ei koti. Keväät varsinkin ovat vaikeita, kun luonto herää ja tekisi mieli istutella kukkia ja ihailla luonnon kauneutta, istuen  omalla pihalla, kaikessa rauhassa.

Sama täällä. Tulen hulluksi kerrostalossa. Koen olevani vankilassa.

Vierailija
59/92 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilossa oleva silmä 👁 9

Mitä tarkoittaa piilossa oleva silmä?

Vierailija
60/92 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa ketjupolttaja, yläkerrassa vimmainen kantapäätömistelijä ja juoksevat lapset, ei tuuletusikkunoita eikä peilikaappia.