Sisältöä päiviin kuntoutustuella?
Olen kuntoutustuella MT-ongelmien vuoksi ja pää alkaa taas hajoamaan kotona möllöttämiseen. Mitä järkeviä vaihtoehtoja on? Ei ole voimavaroja täysiaikatyöhön. Ja vaikka olisi voimavarat 50% työhön (mikä on kysymysmerkki), niin ei ole kovin realistista että onnistuisin tällä väsyneellä hapan-naamalla markkinoimaan itseni sisään mihinkään.
Vapaaehtoistyö ei nappaa. Jos haen eläkelaitoksen kautta työkokeiluun, niin saako sen paikan itse valita (tai ainakin alan)? En ole todellakaan menossa mihinkään pesulaan tai päiväkotiin. Ja jos pystyn olemaan jossain löntystelemässä (ilman oikean työntekijän stressiä) tuon puolipäivän, niin katsooko eläkelaitos että olen täysin terve ja potkii minut TE-toimistoon peruspäivärahalle?
Kommentit (6)
Ole kiitollinen että olet päässyt kuntoutustuelle, moni ei pääse vaikka olisi aihettakin. Eikö sulla ole mitään muuta sisältöä elämässäsi kun työnteko? Kerää nyt voimia että voit palata töihin kun kuntoutustuki loppuu.
Kohta et enää saa kuntoutustukea, joten ala keksiä jotain tuottavaa sisältöä
No tee vaikka onlyfansia, jos et itsenäisesti osaa keksiä mielekästä tekemistä.
Jos pystyt olemaan sen verran aktiivinen, että haet itse työkokeilupaikkaa niin sen saat tehdä eikä sua laiteta väkisin minnekään pilipalihommaan! Lupa työkokeiluun pitää tietenkin ensin saada, mutta kyllä ne yleensä sen sallii.
Olen itse tehnyt kaksi työkokeilua maatiloilla eläintenhoitajana. Sain juuri sitä mitä hainkin - kokemusta ja mielekästä sisältöä päiviin. Itseluottamukseni kasvoi ja uskalsin hakea "oikeisiin töihin". Työkokeilussa on se hyvä puoli, että päivät on lyhyempiä eikä kukaan oleta, että olet valmis työntekijä.
Kaikkea hyvää sulle! Olen itse noussut melkoisesta suosta, joten tiedän, että kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kohta et enää saa kuntoutustukea, joten ala keksiä jotain tuottavaa sisältöä
Ei tarvi sitten hakea / käydä kuntoutustuki työpaikossa, ollaan kotona.
Joko Purra keksi poistaa myös 9€ kulukorvauksen.
down