Autististi sai kyvyilleen sopivan työpaikan hyllyttäjänä!
Teillä muillakin autisteilla on vielä toivoa saada työpaikka. Ei ihan Prismasta mutta jostain pienestä kaupasta.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010699701.html
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topi on ihana, motivoitunut ja hänellä on intohimoja. Työpaikka ja pitää itseään kunnossa myös urheilemalla. Laaja tieto asioista omalla sarallaan ja vaikka ei kaikkea käsitä, kuten ulkomaailma, niin silti kunnioittaa muita ja on kiinnostunut ihmisistä eikä tuomitse ketään 😊
Ihmisenä parempi kuin 90 prosenttia tästä kansasta.
Ihana Topi, voisin olla hänen tyttöystävä ja olisin hiton ylpeä <3
Vaikka Topi ei mikään komea mies ole niin kyllä hänelläkin jotkut vaatimukset on tyttöystävän ulkonäön suhteen.
Hän on hoikka.
Harvinaisuus läskeissä suomalaismiehissä.
Laiha. Paita roikkuu päällä kuin henkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topi on ihana, motivoitunut ja hänellä on intohimoja. Työpaikka ja pitää itseään kunnossa myös urheilemalla. Laaja tieto asioista omalla sarallaan ja vaikka ei kaikkea käsitä, kuten ulkomaailma, niin silti kunnioittaa muita ja on kiinnostunut ihmisistä eikä tuomitse ketään 😊
Vaikka Topi ei mikään komea mies ole niin kyllä hänelläkin jotkut vaatimukset on tyttöystävän ulkonäön suhteen.
Hän on hoikka.
Tuhannen kerran: tilastojen mukaan suurempi osa suomalaisista naisista on lihavia kuin miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla kyllä dissataan kaikkia tasapuolisesti, kukaan ei säästy siltä kiusaamiselta.
Kyllä täällä ihan huomattavasti on otettu autistit hampaisiin, ja
Joo, on aika pitkään odoteltu sitä Mustaa maijaa ovelle 🤣😆
Vierailija kirjoitti:
Autisteille pitäisi antaa lopetuspiikki.
Tapa ittes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa on tällainen, kohta joka todistaa että autistit ovat todella vammaisia:
Työnantaja saattaa miettiä, miten kohdata neuroepätyypillinen työntekijä. Siksi Aamulehti pyysi Topi Borgilta Topi Borgin käyttöohjeen työnantajaa varten.
1. Kohteliaisuus riittää huolehtimisen sijaan.
2. Tarkat ohjeet työpäivien kulusta ovat arvostettavia. Osaan oma-aloitteisesti kysyä, jos en ymmärrä.
3. Pyydän, että kertokaa, oletteko vegaaninen tai gluteeniton, koska tuon sinulle lahjaksi ruokaa.
4. Jos pyydän, toivon, että annat kerran vuodessa palkatonta lomaa, että pääsen käymään elokuvafestivaaleilla.
5. Pystyn käyttämään sekä lapsiystävällistä että mustaa huumoria. Sinä saat valita.<
Tuohan menee oikein. Jos pyydän ( jotain) niin toivon (että pyyntö toteutuu) Normaali ei tosiaan meinaa ikävä kyllä aina hyvää tajuamista. Ei vissiin autismikaan sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunsin kerran autistisen miehen. Hän suuttui todella helposti. Heti, jos joku oli hänen kanssaan eri mieltä, niin hän suuttui todella paljon ja alkoi huutamaan tälle ihmiselle. Samoin, jos asiat eivät menneet "oikein" eli juuri kuten hän halusi. Hän myös suhtautui todella pilkallisesti toisten ihmisten tunteisiin, toiveisiin ja mielipiteisiin. Sitten kun hänelle selitettiin, että monet ihmiset pelkäävät häntä kun hän suuttuu niin herkästi, niin hän vain nauroi ja sanoi, että "Menikö tunteisiin".
Ei ole enää autismista kyse. Minäkin osaan taitavasti loukata ja yhdellä lauseella saattaa kenet tahansa raivon partaalle. En sitä kuitenkaan tee koska ymmärrän tunteet. Mainitsemasi henkilö on ehkä autisti, mutta päällimmäisenä ihan vain mulkku. Se taas on luonnekysymys.
Tää maailma masentaa mua. Voi Topi, oot niin paljon parempi kun nää mulkut täällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunsin kerran autistisen miehen. Hän suuttui todella helposti. Heti, jos joku oli hänen kanssaan eri mieltä, niin hän suuttui todella paljon ja alkoi huutamaan tälle ihmiselle. Samoin, jos asiat eivät menneet "oikein" eli juuri kuten hän halusi. Hän myös suhtautui todella pilkallisesti toisten ihmisten tunteisiin, toiveisiin ja mielipiteisiin. Sitten kun hänelle selitettiin, että monet ihmiset pelkäävät häntä kun hän suuttuu niin herkästi, niin hän vain nauroi ja sanoi, että "Menikö tunteisiin".
Eli perus mies. Huonosti sosialistettuja koska eihän miestwn tartte olla sosiaalisia. Autismi ei itsessään tuollaista aiheuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin loistava hyllyttäjä. Autistinen erityislahjakkuuteni on järjestäminen. Pystyn esimerkiksi kertomaan silmämääräisesti/ilman kokeilua tai mittaamista millin tarkkuudella mahtuuko jokin laatikko nipinnapin hyllyyn, eli kykyni hahmottaa tilaa on epätavallisen hyvä. Tai sen miten monta esinettä kannattaa järjestää jotta ne mahtuvat annettuun tilaan, vähän niinkuin Tetristä pelaisi. Pystyn havainnoimaan esim. ruokapakkausten designia, painoa, materiaalia ja päättelemään miten ne on suunniteltu säilytettäväksi optimaalisesti jotta niihin ei kohdistu liikaa painetta tai kuluttavaa liikettä, riskiä pudota ja vahingoittua. Lisäksi minulla on valokuvamuisti, joten tiedän tarkalleen mistä löytyy mikäkin tuote tai jos se on loppu.
Näillä taidoilla sopisin varmasti moneen muuhunkin ammattiin, aina pakkaussuunnittelijasta logistiikka alalle. Mutta. Minua ei palkata edes hyllyttäjäksi, koska en pysty tekemään yhtäaikaa ja enimmäkseen kas
En halua dissata mutta tuon osaa kaikki. Lisäksi muuta. Riittävän hyvin, ei kaikesta kannata tehdä rakettitiedettä vaikka siihenkin kyvyt riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tää maailma masentaa mua. Voi Topi, oot niin paljon parempi kun nää mulkut täällä.
Puhutteko te autistit useinkin mielikuvitusystäville
Saako nyt oikeaa palkkaa työstä jota tekee. Ja mun mielestä nuo käyttöohjeet oli hyvät. Saisipa kaikista sellaiset
Vierailija kirjoitti:
Ap. on kehitysvammainen.
Tyhmä se vaan on. Ja se on yleensä täysin korjaamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on hoikka.
Tuhannen kerran: tilastojen mukaan suurempi osa suomalaisista naisista on lihavia kuin mie
Älä valehtele. Miehissä on enemmän lihavia kuin naisissa. Tämä tulee yleensä miehille yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te autistipaskiaiset nyt soitatte sitä suuta, mutta naamatusten ette saa yhtään mitään sanottua!
No niin näytät sinäkin soittavan suutasi, vtun sosiopaatti. Naamatustenkin toki olette ihan yhtä sairaita.
Hehe, et uskalla katsoa edes silmiin🤣👌🏼
Olen eri, mutta voit tulla tänne kokeilemaan ja todeta, että se olet sinä itse, joka ei uskalla. Ja häviät siinä suunsoitossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua dissata mutta tuon osaa kaikki. Lisäksi muuta. Riittävän hyvin, ei kaikesta kannata tehdä rakettitiedettä vaikka siihenkin kyvyt riittäisi.
Niinhän ne kaikki sanoo. Niin kauan kun itse oikeasti kokeilevat taitojaan siinä muiden lestissä. Ihmiset vaan nyt ovat lahjakkaita eri asioissa.