Lähdin eilen aamulla töihin vahingossa ja mies on nyt koko viikonlopun jankannut, ettei se ole normaalia.
Eli perjantaita vietettiin normista ja illalla kyllä muistin, että on vapaa. Ei laitettu edes kelloja soimaa, minä heräsin sattumalta klo 6 ajattelin, että huh heijaa olipa hyvä, että heräsin, kun olin näköjään kellonkin unohtanut. Lähdin alas keitin kahvit ja hoidin aamutoimet. Sen jälkeen lähdin miestä herättämättä töihin autollamme.
Työpaikan pihassa ihmettelin ja rynkytin ovea. Soitin jopa vartiointi firmaa, että minun päästävä työpaikalle ja ihmettelin missä kaikki muut. Totuus tietty valkeni ja lähdin kotiin hämilläni.
Mies oli herännyt ja ihmetteli, että missä oikein kävin. Sanoin, että olin kaupassa, no mies ihmetteli, että eihän sulla oo ostoksia. No oli pakko kertoa totuus.
Nyt mies on jankuttanut koko viikonlopun olevan huolissaan minusta. Joo mulla ei ole koskaan viikonloppu töitä, mutta muistin aamulla, että on arkipäivä.
Ikää 61 v. Pitäisikö minun mennä tutkituttamaan pääni?
Kommentit (29)
Heräsin joskus aamuyöstä kolmelta, pistin pikavauhtia vaatteet päälle + peseytyminen yms. kun kuvittelin että olen jo myöhässä ja olin jo menossa ovesta ulos kun lopulta tajusin että kello on jotain kolme aamusta eikä töissä tarvitse olla ennen kahdeksaa.
Joskus noita tapahtuu, muttei onneksi usein eli omalla kohdalla toista kertaa.
Ihan ensiksi miettisin, miksi haluan niin kovasti työpaikalle.
Ärsyttääkö mies niin, että haluat paeta sitä töihin?
Onko sulla joku projekti menossa? Saatko töissä arvostusta, jos et kotona saa? Pitäisikö sinun pestä ikkunat tai sauna tms kotityö, jossa haluat vältellä viimeiseen asti?
Miksi oli niin vaikeaa kyseenalaistaa oma käsitys ajasta? Miksi luulit olevasi oikeassa?
Olen minäkin joskus vapaa-aamuna sännännyt aamutoimet tekemään mutta sitten herännyt, ai joo, ei tänään työpäivä olekaan. Mutta tarina meni överiksi vartiointiliikkeelle soittamisessa, jos ei siinä pisteessä rynkyttäessä tajua on huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi miettisin, miksi haluan niin kovasti työpaikalle.
Ärsyttääkö mies niin, että haluat paeta sitä töihin?
Onko sulla joku projekti menossa? Saatko töissä arvostusta, jos et kotona saa? Pitäisikö sinun pestä ikkunat tai sauna tms kotityö, jossa haluat vältellä viimeiseen asti?
Miksi oli niin vaikeaa kyseenalaistaa oma käsitys ajasta? Miksi luulit olevasi oikeassa?
noni! Ensimmäinen ehdotus, että miehen vika tämänkin😳
Ei helv..ti näitä juttuja
Muistiongelmainen ja heikkolahjainen jankkaaja, ilmeisen hyvä pari.
Kyllä näitä sattuu niin lapsille kuin aikuisillekin. Ei mitään nähtävää, hajaantukaa.
Minun parhaan kaverin mielestä ei ollut normaalia, kun en kylällä kävellessäni aluksi muistanut, että kulkureitti tiettyyn paikkaan oli muuttunut uuden tien takia. Melkein joka kerta käännyin vahingossa siihen suuntaan, johon olin tottunut menemään, ja sitten vasta vähän ajan päästä muistin, että eihän tätä reittiä pitkin enää pääsekään sinne mihin olen menossa. Tämä oli kaverin mielestä ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ap. Sä olet joko provo tai dementikko. Ei nämä sun jutut normaaleja ole. Unohdit silloin sen patakintaan uuniin ja meinasi talo palaa. Unohtelet koko ajan . Sulla on dementia.
Mitä oikein höpötät. Ei koskaan ole sattunut mitään tuollaista.
Ap
Sä et vaan muista, kyllä tuo on tapahtunut.
nään useina öinä painajaisia että joudun töihin.