Kuinka usein leivot karjalanpiirakoita?
Kommentit (28)
Itärajalla voikin kiikaroida tai kaukoputkeilla kohti svetogorskia ja ihailla Suomesta ryöstettyä tehdasta ,koulua ja kirkkoja. Suomen kielinen alue on miehityksestä muuttunut vieraan kieliseksi. Terveisin YLE venäläinen Novosti.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi 20v sitten, sähköuuni lakkasi toimimasta, ajoin 150 km raa'at piiraat pellillä takapenkillä siskon luo paistamaan...
Torvi mikä torvi, olisit lyönyt ne pakkaseen...
Hienoa että riisin viljelijät saa kauttanne rahanne. Me on ostettu vain peruna ja lanttu piirakoita kannatuksen takia. Suuntaamme rahaa suomessa toimivaan viljelijään. Omenamehussa on yhtä paljon c vitamiinia kuin appelsiinissa, joten sekin me ostetaan suomalaisten omenan tuottajien tekemänä. Emme osta ulkomaan omenamehuja kuten Sokos myy. Suomessa asuvien on saatava toimeentulonsa täältä Suomesta.
Jouluksi ja monesti silloin kun tytär tulee vierailulle, juhlapyhiksi, joskus muuten vaan. Jouluksi teen aina suuremman määrän, noin 150kpl. Osan niistä saatan raakapakastaa.
En koskaan, ostan paistopisteeltä tai paistovalmiita riisipiirakoita.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Varmaan viimeksi äidin kanssa lapsena tehnyt. Asun ulkomailla.
Minäkin asun ulkomailla. Mutta juuri sen takia, että täältä ei mistään saa valmiita piirakoita, olen jo 35 vuotta tehnyt ne itse, noin kerran kuussa. Koko puolisuomalainen perheeni on hulluna piirakoihin.
Ostan aina kaupasta, eilen sai hyvän vinkin vege piirakoista, valmiiksi paistetut pakaste tuote. Olen järkkää synttäreitä jonne tulee vege- ja seka syöjiä.
Suomen kielinen VIIPURI olikin Suomen kauppa satama ja Hansa kaupunki. Sinne tuotiin laivoilla mausteita ja kankaita myyntiin eri puolilta maapalloa. Myös riisi on sen ajan kauppiaiden myyntituote. Vanhan ajan satamaa ja kauppoja näkyy vanhoissa kuvissa. Ruotsalaisten rakentama läänin päärakennus viaborg ( kautta kulku lääni ) linna on museona, tosin miehitettynä. Kasakat on aina olleet kovia suunsoittajia.