Minne6kk vauva hoitoon kun aloitan työt?
Ottaako päiväkoti noin pieniä vai kotiin yksityinen hoitaja?
Kommentit (18)
tai tietenkin kotiin, jos vain varat antavat periksi. Saisi olla tutussa paikassa ja vanhemmillakin olisi helpompaa, kun ei tarviis raahdata lasta eestaas.
vaikka kai sen tarhaankin saa viedä
Minä menen töihin parin kuukauden päästä heti vanh.vapaan jälkeen ja jänskättää kyllä. Perhepäivähoitopaikkaa on pojalle haettu.
mutta kun kerran kysyt niin mieluummin yksi pysyvä hoitaja kotiin tai hyvälle perhepäivähoitajalle. Oletko yh vai miksi et(te) pysty pitämään edes vanhempainvapaita loppuun?
Ehkä hoitaja sit kotiin tai mies vanhempainvapaalle. Tai jos työnanatja antaisi mun olla hetken kotona..
ja tätini meni töihin, kun hänen lapsensa 2kk. Siis 70-luvulla se oli aivan normaalia!!!!!
päivähoito ei ota noin pieniä. hoitopaikkamahdollista saada vasta kun vanhempianrahakausi on loppu.
niin sitten isä kotiin muutamaksi kuukaudeksi. Se vauva ei ole mikään nukke, joka heitetään sitten koriin kun ei enää huvita leikkiä. Ja sitä hoitoa riittää kuule vielä aika pitkäksi aikaa... entäs kun se tenava sairastelee? Ei muuta kuin hoitaja vaan kotiin, kun äiskällä ja iskällä on NIIN tärkeä työ, ettei paria päivääkään voi olla pois.
yksityinen hoitaja kotiin tai sitten yksityinen perhepäivähoitaja, jos isä ei jää vanhempainvapaalle. Mutta suosittelen todella sitä, että isä jää hoitamaan lasta. Meillä isä piti 1. lapsen kohdalla 2 kk ja toisen lapsen kohdalla 4 kk vanhempainvapaata, ja se oli todella hyvä kokemus kaikin puolin.
Joillakin on elämää lapsienkin kanssa...Hauskaa kun tasa-arvoisessa Suomessa nainen ei saa tehdä töitä :) ennen vanhaan ja muualla Euroopassa äitiysloma on keskimäärin 2-3 kuukautta nääs
Kummasti ne yrittäjä-äiditkin äitiyslomansa pitää.
ja tällä hetkellä en voisi mitenkään jäädä ä-lomalle tai firma kaatuisi saman tien
kiintymys-suhteen kehittymisen kannalta.
Miten voit aloittaa työt, vaikket edes tiedä mihin tyrkkäisit vauvasi?
Hoitajan palkkaaminen kotiin ei ole mitään halpaa puuhaa, mutta ei taida paljoa jäädä vaihtoehtoja. Onkos isovanhempia eläkkeellä? Meillä hoitui niin.
jos ura ja firma on tärkeämpi kuin oma vauva???
En voisi kuvitellakaan vieväni tuon ikäistä hoitoon vaikka saisin miten hyvän työpaikan!
pitää kaksi äitiyslomaa ja jopa hoitovapaita. Ja olen yrittäjä.
Vanhempainvapaatahan pitäisi vielä olla jäljellä, niin isä hoitamaan kun itse menet töihin.
Vaihtoehtoisesti joku hoitaja kotiin.