Kävin Itä Suomessa järkytyin
Kuinka kaikki loppuu ja kuihtuu. Olisko tärkeämpi kuin ukrainan avustukset ja tunnin junat auttaa näin suurta aluetta?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy sitten siellä Hesoissa.
Missä on Hesoi?
Oisko niinku Hanoi? En tosiaan tiedä🤷
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kesällä Imatralla ja hyvin huomasi, että Venäjän vastaista raja-aluetta on kehitetty nimenomaan venäläiset turistit ja päiväshoppailijat mielessä. Nyt kun raja on kiinni, niin jättikokoiset marketit kumisee tyhjyyttään ja kylpylähotellit samaten. Juhannuksen myyntipiikin jälkeen tuli hiljaisuus. Surullista, niin kaunista luontoa ja isot mahdollisuudet, mutta ei maksajia.
Eihän se niiden yrittäjien vika ole, että Venäjä ei sitten ollutkaan demokratiaan pyrkivä rauhallinen maa, kuten melkein kaikki itselleen uskotteli.
Mutta aika paljon sinne rakennettiin uutta venäläisiä turisteja varten vielä sen jälkeenkin kun Venäjä hyökkäsi Krimille, joten jotain jäi tajuamatta. Kuten se, että ei noin väkivaltainen maa osaa muuttaa tapojaan, kun on tehnyt tuota vuosisatoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Hesalaiset ovat aina aukomassa päitään. Itä-Suomi on jokaisella asteella parempi kuin Etelä-Suomi. Mutta hesalaiset narsistit ei sitä voi hyväksyä.
Itä-Suomi on jäänyt jonnekin vuosikymmenien taakse kehityksessä, aina tuntuu kuin palaisi kultaiselle 80-luvulle. MIkään ei ole niistä ajoista muuttunut.
Ei mustaa tai ruskeaa näy katukuvassa.
No itseasiassa Lappeenrannassa näkyi hyvinkin paljon aasialaisia, mikä oli ihan iloinen yllätys. Aika moniakin kansallisuuksia havaitsin katukuvassa ja myyjä puhui sujuvaa englantia.
Olen kuullut, ihana Lappeenranta on pilalla.
Vietin kesälomia Uusi-Värtsilässä mummolassa. Viimeksi olen käynyt 80 luvun lopulla siellä. Täytyis joku kesä käydä ajelemassa siellä päin. Mummolaa ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Hesalaiset ovat aina aukomassa päitään. Itä-Suomi on jokaisella asteella parempi kuin Etelä-Suomi. Mutta hesalaiset narsistit ei sitä voi hyväksyä.
Itä-Suomi on jäänyt jonnekin vuosikymmenien taakse kehityksessä, aina tuntuu kuin palaisi kultaiselle 80-luvulle. MIkään ei ole niistä ajoista muuttunut.
No itseasiassa Lappeenrannassa näkyi hyvinkin paljon aasialaisia, mikä oli ihan iloinen yllätys. Aika moniakin kansallisuuksia havaitsin katukuvassa ja myyjä puhui sujuvaa englantia.
"No itseasiassa Lappeenrannassa näkyi hyvinkin paljon aasialaisia, mikä oli ihan iloinen yllätys. Aika moniakin kansallisuuksia havaitsin katukuvassa ja myyjä puhui sujuvaa englantia."
Iloinen asia kun suomalaisissa kaupungeissa näkyy muita kuin suomalaisia(ja multiyläpeukut päälle)? Onhan meitä mahtavat muutama miljoona tällä planeetalla että lisää miljardiaasialaisia Suomi täyteen jeh jeh. ..dun svenssontrollit. Jotenkin jännä miten vieläkin tämä suomalaisiin iskostettu omankansan-viha nostaa päätään kun puhutaan itäsuomesta. Siitä oikeasti ugrisuomesta ja sen kansasta. Swedujen sekäsikiö jälkeläisiä taas aukomassa päätänsä suomen alkuperäisväestöstä ja vinkkaamassa kuinka meidät pitäisi "häivyttää".
Minä olen muuttamassa juuri itäsuomeen. En kaipaa tätä wokelandiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&n
"Olen kuullut, ihana Lappeenranta on pilalla."
Nuo jotka läähättävät ja haluavat Suomen täyteen jotain aasialaisia ovat peräkammarien poikia. Näiden logiikalla koko kansan voi tuhota ja kotimaan luovuttaa kunhan pertsalle riittää runqattavaa ja seksin ostoa)
Nuo aasialaismuijat ovat muuten helkkarin rässistejä suomalaisia kohtaan. Tulevat väkisin tähän maahan "opastamaan" tätä päähän potkittua kansaa "rakenteelliesta rässismistä" Luulisi niille olevan vähän sopivampiakin kohteita kuin vaikka englanti tai tanska suomalaisten sijaan lol. Aasialaisilla on joku erikoisviha suomalaisia kohtaan mitä ei ole edes entisille orjuuttajille niin kuin briteille. Taitavat olla kateellisia kun (itä)suomalaistenkin geeneissä virtaa vanha aasialaisperimä mutta me saamme siniset silmät ja vaaleat hiukset, naturellisti.
Vierailija kirjoitti:
Olen Itä-Suomesta kotoisin ja lähtenyt sieltä Helsinkiin jo 70-luvulla. Siellä ei ole minulle mitään.
Hyvä vaan että pysyt siellä tsadissa. Elä tule tänne ihmisten ilmoille.
Itsekin käynyt tänä vuonna itä-suomessa muutaman kerran.
Maaseutu jätetty oman onnensa nojaan. Pieni odottava tunnelma, sanoisin viipyilevä.
Valtio siis suomi on sanoisinko hylännyt maaseudun, vihervasemmiston ajatuksia saada porukka kaupunkeihin.
Kyllä maaseudulle pitää saada myös valtion palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kesällä Imatralla ja hyvin huomasi, että Venäjän vastaista raja-aluetta on kehitetty nimenomaan venäläiset turistit ja päiväshoppailijat mielessä. Nyt kun raja on kiinni, niin jättikokoiset marketit kumisee tyhjyyttään ja kylpylähotellit samaten. Juhannuksen myyntipiikin jälkeen tuli hiljaisuus. Surullista, niin kaunista luontoa ja isot mahdollisuudet, mutta ei maksajia.
Eihän se niiden yrittäjien vika ole, että Venäjä ei sitten ollutkaan demokratiaan pyrkivä rauhallinen maa, kuten melkein kaikki itselleen uskotteli.
Mutta aika paljon sinne rakennettiin uutta venäläisiä turisteja varten vielä sen jälkeenkin kun Venäjä hyökkäsi Krimille, joten jotain jäi tajuamatta. Kuten se, että ei noin väkivaltainen maa osaa muuttaa tapojaan, kun on tehnyt tuota vuosisatoja.
Juha Sipilä ja Petteri Orpo halusivat venäläisille kauppakeskus Zsarin vaikka venäjä oli hyökännyt Krimille. Nyt se myydään pilkkahintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maamme johto taitaa katsoa, Ukraina on tärkeämpi asia kuin maamme asiat.
Jos Putler voittaisi Ukrainassa ja tulisi sitten vuosien päästä rajan yli niin Itä-Suomen kannalta asia taitaisi olla aika paha?
Vuosien päästä Putte on kuollut. Vanha hauras mies jo.
Kaaos laskeutuu Venäjälle väistämättä.
Mä kävin noin 5 vuotta sitten ensimmäisen kerran kiertämässä Itä-Suomessa. Olen aina asunut läntisessä Suomessa ja itä on jäänyt matkaillessakin vähemmälle. Ja todellakin yllätyin!
- Upea Koli muutti mun sydämeen lopullisesti. Itä-Suomessa aivan mahtavia kansallispuistoja ja järvimaisemia
- Lappeenrannassa olen käynyt nyt muutaman kerran ja aina iloisena sinne menen ja haikeana sieltä lähden
- Imatralla olen viettänyt nyt kaksi juhannusta. Ihana pieni paikka. Savonlinna. Ihana!
- Parasta on kuitenkin mahtavat ihmiset. Paikalliset ovat tarjonneet apuaan ja tulleet juttelemaan. Länsisuomalaiselle todella outo juttu ja alkuun mietinkin että mikä näitä vaivaa...