Esko Eerikäinen julkaisi kuvia instassa lapsensa konfirmaatiosta,kuvissa näkyy muidenkin lapsia?
Onko tuo ihan oikein?
Itse olisin jättänyt ne muiden lasten kuvat pois.
On kuitenkin ns. Julkisuuden henkilöitä vanhemmat
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla ja tilaisuudessa saa kuvata vapaasti. Ei siinä mitään lupia tarvita.
Totta kai saa. Meidänkin nuoren konfirmaatiokuvissa näkyy vaikka kuinka paljon porukkaa, muuten ei ois onnistunu ees kuvata kirkon pihalla, kun siellä oli niin paljon populaa samaan aikaan. Mutta en mä silti laittanut someen sellaisia kuvia, joissa näkyy muiden naamat, varsinkaan ilman asianosaisten lupaa.
Mitään lupia ei tarvita kuvaamiseen eikä julkaisuun. Omaa rajoittuneisuuttasi.
Olivat varmasti onnessaan kun pääsivät julkkujen kanssa someen. Oletko kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Kaiken ikäisiä saa kuvata julkisella paikalla ja julkisissa tiloissa. Ei ole mitään erillistä lapsia koskevaa kuvaamislakia.
Ja julkaista?
Tätä kyllä inhoan nykyajassa. Kaikilla kamerat joka paikassa.
Kaikki mikä on laissa sallittua ei välttämättä ole fiksua kuitenkaan.
Osassa kuvistahan oli kasvoja peitetty joten todennäköisesti esim. yksityiseen juhlaan osallistuvat olivat kuvien julkaisemisesta tienneet ja antaneet siihen luvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua, miten voi olla noin tyylitön kuin tuo äijä. Rumat tatuoinnit ja kynsilakkaa.
Esko on ihana sekä ulkoisesti että sisäisesti.
Kyllä. Jos ei olisi Esko radiossa, ei tulisi radiota ikinä kuunneltua. Kesälomankin loppumista odottelin.
Rikollinen on Esko, oletko itsekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei.
En sitten aloittanut tätä,että lapsia arvosteltaisiin!!!
En edes seuraa koko tyyppiä. Iltalehden juttu toi tämän omille silmilleni. Ja ihmettelin.
-ap
Miksi ei saa arvostella, hän, ja koko perhe, käyttäytyy huonosti, toki sitä saa arvostella, kun itse tilaisuudesta kuvat julki tuo.
En tykkää haukkua lapsia. Tai kiusata somessa. Olen aikuinen ja Teinit on teinejä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken ikäisiä saa kuvata julkisella paikalla ja julkisissa tiloissa. Ei ole mitään erillistä lapsia koskevaa kuvaamislakia.
Ja julkaista?
Tätä kyllä inhoan nykyajassa. Kaikilla kamerat joka paikassa.
Kaikki mikä on laissa sallittua ei välttämättä ole fiksua kuitenkaan.
Kyllä, kuvata ja julkaista saa ilman lupaa. Ja kuvaaja päättää henkilökohtaisesti mikä on fiksua kuviensa suhteen.
Okei.
Ilmiantakaa tämä ketju.
En halua lapsia haukkua.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Okei.
Ilmiantakaa tämä ketju.
En halua lapsia haukkua.
-ap
Olen jo neljä viestiä ilmiantanut, mutta eivät nämä lähde niin vain pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla ja tilaisuudessa saa kuvata vapaasti. Ei siinä mitään lupia tarvita.
Kuvata saa mutta saako julkaista?
Tietenkin, poislukien alastomuus ja muuten kyseenalaiset tilanteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös noussut haloo, kun joku kuvasi naisia yleiselle uimarannalla?
Oli kuvannut seksuaalisia kehonosia häiritsevästi.
Vierailija kirjoitti:
Olivat varmasti onnessaan kun pääsivät julkkujen kanssa someen. Oletko kateellinen?
Julkku, tuot sakki on juuri sitä mistä fiksut ihmiset pysyvät mahdollisimman kaukana. Säälittävän näköistä touhua, nousukasmaista lapsellista pröystäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa. Meidänkin nuoren konfirmaatiokuvissa näkyy vaikka kuinka paljon porukkaa, muuten ei ois onnistunu ees kuvata kirkon pihalla, kun siellä oli niin paljon populaa samaan aikaan. Mutta en mä silti laittanut someen sellaisia kuvia, joissa näkyy muiden naamat, varsinkaan ilman asianosaisten lupaa.
Sä teet niin kuin sä teet, mutta lain mukaan julkisella paikalla saa kuvata ja julkaista, jos kuvat eivät riko siveellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on sen tytön kavereita. Veikkaan, että tykkäävät olla vaan julkkiksen kuvassa.
Se, mikä pisti silmään on Eskon tarinoissa kun joku Sharon esiintyy, niin sekä Victoria että Isabella vaan räpläävät puhelintaan. Aika huonosti kasvatetut lapset. :D toi Isabella ylipäänsä on ihan jokaikisessä kuvassa tai videossa kännykkä kädessä. Ihan aina.
Mistä tiedät, että ne kuvan muut tytöt ovat Eskon lapsen kavereita? Ehkä ovat olleet vain samassa rippikouluryhmässä. Eikä kaikki nuoretkaan halua mitään julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotapas kun sinua kuvataan nolossa tilanteessa ja kuvat laitetaan someen. Lehdissäkään ei saa julkaista esim. jonkun julkisen kumppanin kasvoja, jos hän ei ole julkisuudesta ennestään tuttu. Joku voi jopa vaatia kuvien poistoa, korvauksiakin. Mieti jos siellä on lapsi jota yritetään suojella ja tuo ääl iöpaska julkaisee kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Se tyttö käyttäytyi koko juhlan ajan kuin ää liö, konfirmaatiosta kyse, tämä herkutteli kirkon käytävällä itseään ja heitteli lentosuukkoja. On kyllä juuri kuin vanhempansa, sivistymätön moukka.
Hyvä esimerkki taas siitä miten tietty väestönosa kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotapas kun sinua kuvataan nolossa tilanteessa ja kuvat laitetaan someen. Lehdissäkään ei saa julkaista esim. jonkun julkisen kumppanin kasvoja, jos hän ei ole julkisuudesta ennestään tuttu. Joku voi jopa vaatia kuvien poistoa, korvauksiakin. Mieti jos si
Kerro nyt eka mitä noloa noissa kuvissa oli?
Miksi ei saa arvostella, hän, ja koko perhe, käyttäytyy huonosti, toki sitä saa arvostella, kun itse tilaisuudesta kuvat julki tuo.