Miten suhtaudutte hankaliin, teihin jopa vihamielisesti käyttäytyviin
työkavereihin? Työpaikan vaihto ei tule kyseeseen.
Kommentit (30)
Alistan heitä köyrimällä rajusti pyllykoloon.
V-ttumainen tilannehan se on. Olen joskus ollut töissä, joka oli ilmapiiriltään myrkyttynyt ja klikkiytynyt. Heti kun pääsin sieltä pois, kaikki on ollut niin kuin pitääkin. Tuskin kenenkään kannattaa kovin pitkään sietää myrkkyilmpaiiriä, vaikka työ olisikin kiinnostavaa. Elämä on lyhyt.
Hoidan tarvittavat normityöasiat, mutten en mene tuppaamaan omaa seuraani ja annan toisen olla rauhassa jos haluaa olla.
Pikaliimaa tuoliin, näppikseen ja hiireen ennen kun palaa kahvitauolta.
Vierailija kirjoitti:
"Kill them with kindness, eli ehdottoman korrekti ja ystävällinen käytös koko ajan."
Ei tehoa kaikkiin mulqvisteihin tuokaan.
Ei auta, jos on häiriintynyt persoonallisuus kyseessä.
Aamupäivän kahvitunnilla tarjoile konvehteja koska juhlistat jotakin.
Lounaalla sujautat puolikaan kossupullon työpisteensä pöytälaatikkoon. (muista pirskottaa hiukan sermikankaalle jotta on realistiset tuoksut)
Iltapäivän tiimipalaverissa pomon kuullen "huolestut" hänen voinnistaan, "kun on puhe sammaltanut, ettei vaan olisi aivoinfrakti ja portaissakin horjahti".
Jos pomo ei ota onkeensa, niin soitat henkilöstöosastolle ilmiantopuhelun työpaikkajuopottelusta.
Jos kiusaaja on mies niin pelkkä syytös pepunpuristelusta riittänee.
Käyttäydyn itse erittäin ystävällisesti takaisin, se saa ikävältä ihmiseltä pakan sekaisin.
Yleensä ottaen kiusaamiselta menee pohja kun kysyt reippaasti (muiden kuullen) "onko sinulla jotain minua vastaan", kiusaamisen kohteeksi joutuvat hiljaiset alistujat, ei rohkeat.
Kysyn milloin hän on persuksi ryhtynyt?
Kuulostaapa ankealta työilmapiiriltä, jos porukka vastaa pahaan pahalla. Miksei vie mieluummin asiaa eteenpäin?