Onko herrasmiehiä mielestäsi vielä olemassa?
Onko kohteliaita, hyvin käyttäytyviä herrasmiehiä mielestäsi olemassa?
Kuka heitä kasvattaisi hienoiksi miehiksi, kuinka naisia kohtaan käyttäydytään?
Kommentit (22)
Tinderissä on, lukee monen profiilissa.
Se riippuu siitä oletko itse ns. "Lady". Jos et käyttäydy,älä oleta muiden olevan sinua kohtaan kohteliata.
Onhan niitä vaikka miten paljon. Suurin osa varmasti.
Enpä ole moiseen harvinaisuuteen enää vuosikymmeniin törmännyt. N62
Ei. Feminismi tappoi kaiken ritarillisuuden ja herrasmiesmäisyyden, kun se oli ilmeisesti osa toksista patriarkaatin sortavaa rakennetta.
Kyllä on. Herrasmiesmäisyys vain ei herätä huomiota samalla tavalla kuin törkeä käytös. Toisekseen, nykyään jos tarjoutuu vaikka avaamaan oven naiselle, saattaa vastaus olla "osaan mä itsekin". Jos tarjoutuu kantamaan raskaan kassin, saatetaan sanoa "painu v*ttuun pervo".
Vierailija kirjoitti:
Tiskin on, koska siitä ei ole mitään hyötyä miehelle itselleen.
Katkeraa miesvihaa.
On joo. Jos tunnet yhden, tunnet todennäköisesti useamman
On heitä mutta ei yritykseni toimia herrasmiehenä perustu siihen että ensi-sijaisesti yrittäisin aina puollustaa ja/ tai edesauttaa ja huomioida ensi-sijaisesti nais(t)en edut ja oikeudet, vaan siitä, että vierelläni olisi sukupuoleen katsomatta olisi, ainakin enimmäkseen luontevaa ja mutkatonta olla.
Sinkkumies
Minä ja veljeni olemme hyvin kasvatettuja herrasmiehiä, mutta se ei ole KOSKAAN kiinnostanut ketään
Kyllä on, ilahduttavasti tässä mun 40+ -ikäluokassa. Ihmisille, joilla on asiat hyvin, ei ole ongelma kohdella toisia kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Herrasmiesmäisyys vain ei herätä huomiota samalla tavalla kuin törkeä käytös. Toisekseen, nykyään jos tarjoutuu vaikka avaamaan oven naiselle, saattaa vastaus olla "osaan mä itsekin". Jos tarjoutuu kantamaan raskaan kassin, saatetaan sanoa "painu v*ttuun pervo".
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.- Vai miten se meni? - Joka tatauksessa silloin se "herrasmiesmäisyys" punnitaan kun, joku vastaa siihen hyökkävällä tai provosoivalla tavalla...
On siis helpompaa käyttätyä hyvin, jos itseä kohtaankin käyttäydytään mutta kykeneekö käyttäytymää hyvin silloin kun ei saa kiitosta tai saa käytöksestään osakseen jopa satuttavaa tai loukkaavaa käytöstä.
Sinkkumies
Kyllähän minä oon ystävällinen ja toisia kunnioittava, jos vain samaa ollaan itselleni. Vihaisena tai turhautuneena on aika vaikea olla ystävällinen. Yleensä/melkein aina sulkeudun, jos tunnen noita tunteita, enkä osoita mieltäni.
Jos oon ovella niin sukupuoleen katsomatta pitelen ovea toisille.
Minustakin tuntuu, että suurimmalta osalta ihmisiltä puuttuu käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Meepäs riidanhaastaja pesee sitä tiskiä, kun kerran se mielessä.
Kyllä suurin osa on, jotka rakentavat tätä suomea ja puolustavat rajoja hengellään. Kuljettavat jätteet roskiin, raatavat tehtaissa ja tekevät uusia teitä. Mutta he hautautuvat tämän miesvihan alle!
Minäpä olenkin akateeminen herrasmies!
Vierailija kirjoitti:
Ei. Feminismi tappoi kaiken ritarillisuuden ja herrasmiesmäisyyden, kun se oli ilmeisesti osa toksista patriarkaatin sortavaa rakennetta.
Tämä. Nykyään kun pitää ovea auki tai yrittää bussissa tarjota istumapaikkaa, niin saa vain ikäviä mulkaisuja takaisin.
Itse olen välillä herrasmiesmäinen, mutta sen kohteenkin pitää käyttäytyä sen arvoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Se virhe tässä että sinun täytyy olla komea niin saat eri reaktion.