Milloin veikkaatte että hallitus kaatuu? Onhan tämä aivan käsittämätön pohjanoteeraus
-köyhimmiltä leikataan, vaikka ei pitänyt
-ostovoima ennätysalhainen
-konkurssiinmeno vain kiihtyy
-rahat hassataan junaan ja lähetetään ulkomaille
-julkista terveydenhuoltoa ajetaan alas
-ihmisillä ei varaa edes ruokaan
-ravintola-alakin kriisissä
-jne, jne, jne...kauanko kestää ennen kuin hallitus kaatuu? Veikkauksia?
Kommentit (1028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras hallitus sitten Sipilän. Mutta eihän Kela-elätti kokonaisuuksia ajattele. Suu ja käsi käy, mutta mitään ei tuottavaa tapahdu.
Ja tämä halveksunta ja ivallisuus. Jatkuvaa syyllistämistä, pilkkanaurua, osoittelua. Sadismia. Mihin nämä tällaiset kykenisivätkään, jos heitä ei mitkään lait pidättelisi? Minä en muista näin jäätävää ilmapiiriä rakkaassa Suomessamme aiemmi, kuin tämä nykyinen. Tuntuu, että oikeistohallitus kannattajineen vihaa köyhiä. Ei edes HALUTA kaikkia mukaan. En tällaista ankeuttajapuhetta, piiskaamista, koulukiusaajahenkeä muista olleen aiemmin. Sipilän hallituskin äänestäjineen oli sivistynyttä väkeä näihin verrattuna. Mille te olette antaneet luvan? Tällaiselle toivottomuutta ja ankeutta lietsovalle mielialalle? Jossa ihmisiä jaotellaan tuottavuuden mukaan hyödyllisiin
Ei voi ymmärtää miten tällaista hallitusta siedetään.
Vierailija kirjoitti:
Ensin tarvitaan kipeät leikkaukset ja sitten saamme Satosen lupaamat 100 000 uutta työpaikkaa. Koetetaan yhdessä kestää tämä vaikea vaihe...
Mitään ei ole lupailtu. Ekspertit ovat laskeneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin lapset opetetaan siihen, että jokainen hoitaa oman elantonsa työnteolla. Omituista ajattelua joku tukien maksimointi, kai tämä on sitä ylisukupolvista köyhyyttä, että opetetaan olemaan säästämättä, jotta saa tukia..
Höpö höpö höpö! Suurin osa työttömistä haluaa tehdä töitä ja elättää itsensä. Heidät on siihen ihan samalla tavalla opetettu lapsesta saakka. Mutta kun töitä ei anneta, on pakko jotenkin maksimoida tuet että ei päädy ulosottoon ja lapset huostaan. Laskut on edelleen maksettava, oli tulot mitä tahansa, niin kauan että joku päästää töihin. Huomaa: PÄÄSTÄÄ TÖIHIN! Voisit vttu jo lopettaa tuon syyttelyn ja vähitellen opetella ymmärtämään tosielämää. Vai oletko jo niin seniili että mikään ei muutu aivoissa? Vai onko niin pahat mielenterveysongelmat että saat jotain sairasta nautintoa kun pääset jatkuvasti lyömään ly
Suomessa 300 000 työtöntä, 100 000 pitkäaikaistyötöntä. Plus muu väki, joka ei edes ilmoittaudu työttömäksi, mutta on tukien varassa. Satojatuhansia niistäkin.
Kysymys: Miksi maapallon toiselta puolelta täytyy marjanpoimijat tilata. Eikö se työ nyt kelpaakaan?. Arvaan että tulee vastauksia, ei saa riittävästi palkkaa, mutta thaipoimijat saa nettona 2500-3000€. Sitten "ne rikkaat marjakapitalistit ovat riistäjiä". Joo, kaksi oli. Ehkä. Mutta entä ne muut?
Miksi työtön sitten ei itse ryhdy marjayrittäjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin lapset opetetaan siihen, että jokainen hoitaa oman elantonsa työnteolla. Omituista ajattelua joku tukien maksimointi, kai tämä on sitä ylisukupolvista köyhyyttä, että opetetaan olemaan säästämättä, jotta saa tukia..
Höpö höpö höpö! Suurin osa työttömistä haluaa tehdä töitä ja elättää itsensä. Heidät on siihen ihan samalla tavalla opetettu lapsesta saakka. Mutta kun töitä ei anneta, on pakko jotenkin maksimoida tuet että ei päädy ulosottoon ja lapset huostaan. Laskut on edelleen maksettava, oli tulot mitä tahansa, niin kauan että joku päästää töihin. Huomaa: PÄÄSTÄÄ TÖIHIN! Voisit vttu jo lopettaa tuon syyttelyn ja vähitellen opetella ymmärtämään tosielämää. Vai oletko jo niin seniili että mikään ei muutu aivoissa? Vai onko niin pahat mielenterveysongelmat että saat jotain sairasta nautintoa kun pääset jatkuvasti lyömään ly
Osa-aika töistäkin jää aina enemmän käteen, kun pelkästä työttömyydestä. Joten en todellakaan jaksa teitä elättejä, jotka eivät vaivaudu osa-aika töihin, "koska tuet puolittuvat". Myös tuo asioiden tahallinen vääristely "ei saa olla yli 10 000 euroa tilillä tai asumistuki poistuu" tai "lapsi ei voi mennä kesätöihin, kun toimeentulotuki tippuu" aiheuttaa aika monella ärsytystä. Kun me muut kuitenkin teidän koko perheen elämisen maksamme.. Ei minuakaan huvittaisi aamulla töihin mennä, joten jaksaisitko edes sen pari tuntia tulla meille siivoamaan, niin oltaisiin edes vähän enemmän tasoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus aloitti vihdoinkin ne välttämättömät leikkaukset. Joita demari, viher ja muut heikot sossupossuhallitukset ovat vältelleet.
Toivon todellakin että seuraavassa hallituksessakin jatketaan Orpon ja Purran linjalla. Uskokin, että myös seuraava hallitus rakennetaan heidän viitoittamalle tielle.
Joo, seuraava hallitus on Orpo 2 . Tai miksei Purra 1- hallitus. Demuista ja vihervassareista ei ole kuin suunsoittajiksi. Menettäneet kasvonsa kun olivat osaamattomia, ajoivat maan konkurssin partaalle.
Olen melko varma, että seuraavassa hallituksessa jatkaa kokoomus ja Orpo. Leikata pitää vielä paljon, paljon enemmän ja
Nämä osuu myös meihin työkyvyttömiin jotka ei kyetä töihin eikä päästä eläkkeelle. Käytännössä kuolemantuomio kun ei ole varaa ostaa lääkkeitä tai käydä lääkärissä enää. Meitä ei näillä leikkauksilla voi motivoida töihin.
Suomessa 300 000 työtöntä, 100 000 pitkäaikaistyötöntä. Plus muu väki, joka ei edes ilmoittaudu työttömäksi, mutta on tukien varassa. Satojatuhansia niistäkin.
Kysymys: Miksi maapallon toiselta puolelta täytyy marjanpoimijat tilata. Eikö se työ nyt kelpaakaan?. Arvaan että tulee vastauksia, ei saa riittävästi palkkaa, mutta thaipoimijat saa nettona 2500-3000€. Sitten "ne rikkaat marjakapitalistit ovat riistäjiä". Joo, kaksi oli. Ehkä. Mutta entä ne muut?
Menetän Kela-tuen jos poimin marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö! Suurin osa työttömistä haluaa tehdä töitä ja elättää itsensä. Heidät on siihen ihan samalla tavalla opetettu lapsesta saakka. Mutta kun töitä ei anneta, on pakko jotenkin maksimoida tuet että ei päädy ulosottoon ja lapset huostaan. Laskut on edelleen maksettava, oli tulot mitä tahansa, niin kauan että joku päästää töihin. Huomaa: PÄÄSTÄÄ TÖIHIN! Voisit vttu jo lopettaa tuon syyttelyn ja vähitellen opetella ymmärtämään tosielämää. Vai oletko jo niin seniili että mikään ei muutu aivoissa? Vai onko niin pahat mielenterveysongelmat että saat jotain sair
Koeta nyt stana tajuta viimein että ne yrittäjät eivät palkkaa suomalaisia työttömiä koska meitä ei voi orjuuttaa. Tuomioita on niille juuri jaettu orjatyön teettämisestä. Mikä siinä on että sinun aivoihin tämä tosiasia ei mene perille? Tästä on VUOSIA puhuttu mediassa ja keskustelupalstoilla!!!
Vierailija kirjoitti:
Nämä osuu myös meihin työkyvyttömiin jotka ei kyetä töihin eikä päästä eläkkeelle. Käytännössä kuolemantuomio kun ei ole varaa ostaa lääkkeitä tai käydä lääkärissä enää. Meitä ei näillä leikkauksilla voi motivoida töihin.
Jos ei kykene töihin, pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle. Luulosairaudet eivät kuitenkaan invalidisoi.
Vierailija kirjoitti:
Menetän Kela-tuen jos poimin marjoja.
Ymmärränkö, että et tee töitä koska menetät tukia?
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy ymmärtää, että työtön on hyvin laiska. Ei se mihinkään metsään lähde. Suostuu korkeintaan juomaan kahvia jonkin valtion rahoittaman yhdistyksen tiedotusvastaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani ovat tehneet koko elämänsä työtä. Minä olen saanut työteliään esimerkin siis kotoani. Olen koulutettu, ahkerasti osaamistani kehittänyt koko aikuisikänikin. Nyt olen ollut pitkään työttömänä. Minua, 48-v. ei kutsuta enää työhaastatteluihin. Pelottaa kuvitellakin millaiseksi tilanne muuttuu, kun 50 täyttyy - tuskin tästä enää paranee. Olen tehnyt projekteja, pätkiä, työsopimuksia on ketjutettu. Edes pätkiä en enää saa. Minä en ole ainoa ahkera, koulutettu, työhakemuksia jatkuvalla syötöllä laativa työtön. Meitä on paljon, liikaa.
Miten jotkut oikeasti voivat olla näin tietämättömiä ja asenteellisia? Tai ehkäpä enemmän juurikin asenteellisia kuin tietämättömiä. Tiedetään tilanne, mutta on tarve nähdä joku kansanosa huonossa valossa, jotta oma kruunu kirkastuu. Saa hiukan pörhistellä turhamaisia höyheniään, kun itsetunto kasvaa toisen kustannuksella. Syyttämällä ja ivaamalla toisia huijaa itsensä luulemaan olevansa parempi. Ikivanha kuvio. Mutta mikään yhteiskunta ei lopulta kestävällä tavalla menesty, mikäli se ei tahdo kaikkia mukaan, mikään syntipukkiyhteiskunta ei lopulta tuota mitään hyvää. Romahtaa kuin korttitalo.
Vierailija kirjoitti:
Koeta nyt stana tajuta viimein että ne yrittäjät eivät palkkaa suomalaisia työttömiä koska meitä ei voi orjuuttaa. Tuomioita on niille juuri jaettu orjatyön teettämisestä. Mikä siinä on että sinun aivoihin tämä tosiasia ei mene perille? Tästä on VUOSIA puhuttu mediassa ja keskustelupalstoilla!!!
Samaa mieltä. Suomalaiset työttömät ovat sellaisia prinsessoja, ettei niitä voi palkata. Menevät aivan sekaisin, jos joskus pitäisi lopettaa kahvitauko etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani ovat tehneet koko elämänsä työtä. Minä olen saanut työteliään esimerkin siis kotoani. Olen koulutettu, ahkerasti osaamistani kehittänyt koko aikuisikänikin. Nyt olen ollut pitkään työttömänä. Minua, 48-v. ei kutsuta enää työhaastatteluihin. Pelottaa kuvitellakin millaiseksi tilanne muuttuu, kun 50 täyttyy - tuskin tästä enää paranee. Olen tehnyt projekteja, pätkiä, työsopimuksia on ketjutettu. Edes pätkiä en enää saa. Minä en ole ainoa ahkera, koulutettu, työhakemuksia jatkuvalla syötöllä laativa työtön. Meitä on paljon, liikaa.
Miten jotkut oikeasti voivat olla näin tietämättömiä ja asenteellisia? Tai ehkäpä enemmän juurikin asenteellisia kuin tietämättömiä. Tiedetään tilanne, mutta on tarve nähdä joku kansanosa huonossa valossa, jotta oma kruunu kirkastuu. Saa hiukan pörhistellä turhamaisia höyheniään, kun itsetunto kasvaa toisen kustannuksella. Syyttämällä ja ivaamalla toisia huijaa itsensä luulemaan olevansa parempi. Ikivanha kuvio. Mutta mikään yhteiskunta ei lopulta kestävällä tavalla menesty, mikäli se ei tahdo kaikkia mukaan, mikään syntipukkiyhteiskunta ei lopulta tuota mitään hyvää. Romahtaa kuin korttitalo.
Hätä ei ole tämän näköinen. Kouluttaudut vain lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö höpö! Suurin osa työttömistä haluaa tehdä töitä ja elättää itsensä. Heidät on siihen ihan samalla tavalla opetettu lapsesta saakka. Mutta kun töitä ei anneta, on pakko jotenkin maksimoida tuet että ei päädy ulosottoon ja lapset huostaan. Laskut on edelleen maksettava, oli tulot mitä tahansa, niin kauan että joku päästää töihin. Huomaa: PÄÄSTÄÄ TÖIHIN! Voisit vttu jo lopettaa tuon syyttelyn ja vähitellen opetella ymmärtämään tosielämää. Vai oletko jo niin seniili että mikään ei muutu aivoissa? Vai onko niin pahat mielenterveysongelmat että saat jotain sair
Minä olen tehnyt yli 20v raskasta työtä, eri aloilla. Valittamatta ja tyytyväisenä mitättömään palkkaani. Nyt on kroppa rikki ja pitkällä sairaslomalla, josta kukaan ei tiedä toivunko työkykyiseksi. Älä sinä minulle selitä jaksamisesta ja viitsimisestä. Varmasti olen jaksanut enemmän kuin sinä kitisijä koskaan. Minulla on kuitenkin sen verran älyä päässä että tiedän miten paljon työkykyä rajoittavia asioita voi ihmisillä olla enkä lyö lyötyä. Se on sairasta! Mielen sairautta että lyö lyötyä. Mene sinäkin viimein töihin ja ole jlauta tyytyväinen että on vielä työkyky tallella. Huomenna voit olla samassa tilanteessa kuin minä ja muut työkyvyttömät. Ymmärrätkö että tuolla jatkuvalla haukkumisella lannistat kaikki työttömät niin että eivät sinun kaltaisten kanssa halua ikinä tehdä töitä. SINÄ ja sinunkaltaiset työntekijät ja yrittäjät lisäätte työhaluttomien määrää joka päivä sadoilla ihmisillä. Kukaan ei halua tehdä töitä kaltaistesi kanssa. Katse peiliin jos joku ei halua teille töihin. Syy on SINUN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde oppisopimuksella opiskelemaan lähihoitajaksi, etsi palkkatukipaikka jostain järjestöstä, kerää sieniä myyntiin, mene hotelliin siivoojaksi, etsi ravintola-alan keikkatyötä..
Ei ole tämän hallituksen vika että se joutuu tekemään kerralla kaikki ne säästöt ja uudistukset, jotka olis pitänyt tehdä jo 20 vuotta sitten. Lisäbonus tuli Marinin hallitukselta, joka otti velkaa lisää aivan simona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kykene töihin, pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle. Luulosairaudet eivät kuitenkaan invalidisoi.
Ei pääse eikä pääse edes kuntoutukseen kun tätä reumasairautta ei kela enää hyväksy kuntoutukseen. Tästäkin on vuosikausia jankutettu joka mediassa ja somessa miten eläkkeelle ei pääse vaikka ei kykene muuta kuin tuskissaan makaamaan petissä. Miten sinun aivot ei tätäkään rekisteröi? Oletko jotenkin vajaaälyinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tämän hallituksen vika että se joutuu tekemään kerralla kaikki ne säästöt ja uudistukset, jotka olis pitänyt tehdä jo 20 vuotta sitten. Lisäbonus tuli Marinin hallitukselta, joka otti velkaa lisää aivan simona.
Juuri näin. Pelottavinta tässä on, että suurin osa kansasta ei vieläkään ymmärrä mikä tilanne on!!!!
Mikään tieto ei tunnu menevän perille!
Puhallus tapahtuu kapitalismissa säännöllisin väliajoin. Rikkaat saavat halvalla kiinteistöt ja asunnot.