Voiko tai onnistuuko naisen matkustaa yksin?
Nyt ei rahaa siihen juuri ole mutta onnistuuko vai onko liian vaarallista nykyään? Ja millaisille matkoille voi mennä yksin?
Kommentit (28)
Ihan kaikenlaisille matkoille voi mennä yksin. Elämä menee ohi jos istuu yksin pirtissä pelkäämässä kaikkea mitä voisi sattua.
Uskaltaa. Mutta jos ei ole koskaan matkustanut, niin kannattaa aloittaa Pohjois-Euroopasta sekä turistikohteista ja vasta sitten mennä kauemmas. Pääasiassa jos miettii ennalta, mitkä paikat vaikuttavat turvallisilta ja mitkä eivät, isoin riski on taskuvarkauksissa.
Nykyään en tiedä, mutta kyllä se 10-15 vuotta sitten onnistui ja oli ihan turvallista, mutta minusta se oli todella tylsää.
Ihan sama olla kotona yksin kuin jossain reissussa yksin, koska mä en vaan viihdy niin hyvin yksin että ainainen yksinäisyys olisi mulle minkäänlainen nautinto. Olisi kyllä kiva jos olisi edes semisti erakkoluonteinen ihminen, mutta minkäs sitä itselleen ja luonteelleen mahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältä intia ja muslimimaat, ehkä myös jotkut yksittäiset "pahamaineiset" paikat, kuten gambodza.
Eihän euroopassakaan voi enää öisin liikkua ilman taksia monessa paikkaa kumivenepakolaisten takia, mutta päivisin ihan turvallista kun kantaväestökin ulkoilee
Missäs tällainen Gambodza sijaitsee?
Kambodža*
Sijaitsee thaimaasta etelään.
Mikä sua AP pelottaa siinä yksinmatkailussa?
Mä matkustan usein yksin mutta paikkoihin jossa on kavereita tai sukulaisia joten saan halutessani vaikka illallis-tai teatteriseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisempaa naiselle on olla kotona suomalaisen miehen kanssa kuin matkustella yksin. Minäkin olen käynyt yksin monessakin maassa eikä ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa.
Sitten kun palaat kotiin niin mies pahoinpitelee??
Vietin kesäkuussa kolme viikkoa yksin matkustaen junalla ympäri Eurooppaa kun lapset olivat isänsä kanssa reissussa. En missään vaiheessa tuntenut oloani turvattomaksi.