Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko ratkaista tällaisen yhtälön kulujen jakamisesta avioliitossa.

Vierailija
13.09.2024 |

Mies tienaa nettona 4000-4500 e/kk ja minä saan työmarkkinatukea 595 e kk, olen työkyvytön työtön. Kaikki tuloni menevät ruokaan ja lääkkeisiini ja yhteisen lapsemme kuluihin. Nyt mies on alkanut vaatia, että minun pitäisi maksaa enemmän kuin tuon 595 e/kk verran. Säästöjä ei ole, joten kysyin miten hän meinaa minun rahoittavan enemmän. Tarjouduin avioeroon, mutta siihenhän mies ei suostu, koska yhteinen omaisuus ilman avioehtoa. Toki kuulemma saan muuttaa minne haluan, mutta yhteisestä omaisuudesta en saa mitään. Jännä sinänsä, koska olemme omaisuutemme yhdessä hankkineet, lähinnä siis autot ja omakotitalon, silloin kun vielä olin työkykyinen ja maksoin tuloihini suhteutettuna enemmän kuin mies. Nyt kun mies maksaa enemmän yhteisiä elämän kuluja, katsoo hän omaisuudenkin kuuluvan hänelle. Kysyin häneltä ihan suoraan, että meinaatko että minun pitäisi alkaa pil*ua myymään että perheen elintaso pysyisi yllä. Siihen hän ei vastannut mitään. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työkyvytön miksi et ole työkyvyttömyyseläkkeellä, se on paljon suurempi kuin työmarkkinatuki jos olet tienannut ennen ihan hyvin.

Ei sinne eläkkeelle ihan sormia napsauttamalla mennä.

Vierailija
42/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työkyvytön miksi et ole työkyvyttömyyseläkkeellä, se on paljon suurempi kuin työmarkkinatuki jos olet tienannut ennen ihan hyvin.

Kela eikä työeläkelaitos myönnä tk-eläkettä. Heidän papereissaan olen työkykyinen. Muiden lääkäreiden lausunnot työkyvyttömyydestä eivät  paina mitään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi aivan idiootti mies ja käyttää taloudellista väkivaltaa. Ei sen ole väliä suostuuko eroon vai ei, senkusnlaitat erhakemuksen menemään etkä alistu kynnysmatoksi. Sinä saat erossa sen mikä sulle kuuluu ja piste. Älä hyvä ihminen jää tuollaiseen suhteenseen.

M44

Mitä M44 mielestä naiselle kuuluu? Puolet miehen omaisuudesta vaikkei siihen ole osaa eikä arpaa?

Omaisuuteen on osa ja arpa kun menee naimisiin ilman avioevtoa. Pitäis miestenkin se tietää.

Vierailija
44/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta naimisiinmenevältä jää tuo elatusvelvollisuuskohta huomaamatta. Niin se jäi minunkin exältä. Vauvavuotena minä elin säästöistäni, vaikka mies tienasi täyttä palkkaa ja lapsi oli suunniteltu ja yhteinen. Mies ei halunnut jäädä perhevapaille, vaikka sitäkin ratkaisua tarjosin tämän taloudellisen epäkohdan paikkaamiseksi. Erohan siitä tuli. 

Vierailija
45/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja paino? Mitä se pillù maksaa?

Vierailija
46/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi aivan idiootti mies ja käyttää taloudellista väkivaltaa. Ei sen ole väliä suostuuko eroon vai ei, senkusnlaitat erhakemuksen menemään etkä alistu kynnysmatoksi. Sinä saat erossa sen mikä sulle kuuluu ja piste. Älä hyvä ihminen jää tuollaiseen suhteenseen.

M44

Mitä M44 mielestä naiselle kuuluu? Puolet miehen omaisuudesta vaikkei siihen ole osaa eikä arpaa?

Miten niin MIEHEN omaisuudesta. Aloituksessa kerrotaan että omaisuus on yhdessä hankittu. Mies vaan syystä tai toisesta katsoo sen vain ja ainoastaan hänen omaisuudekseen. 

Tass on naisen vaisto hyvin toiminut ja valittu luuseri.

Vierailija
47/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Et sitten lukenut ketjua. Suuren osan parisuhteesta ap on maksanut isomman osan yhteisistä kuluista kuin mies (ennen sairastumistaan). Eli miksi omaisuus olisi pelkästään miehen kun nainen on siitä maksanut vähintään puolet jos ei enemmänkin.

AP kirjoitti maksaneensa "tuloihin suhteutettuna" enemmän. Ehkäpä puolet, tarina ei kerro. 

Mutta omaisuus toki on yhteinen ja puolet kuuluu aloittajalle joka tapauksessa, jos avioehtoa ei ole. 

Vierailija
48/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkään ei huomioida mitä kukin tekee kodin ja lasten hyväksi. Osallistuuko mies kaikkeen tekemiseen? Jos alkaa uhkailee, niin pistäpä palkkavaatimus lasten ja kodin hoidosta, vaikka kuntatessin mukaisilla palkoilla.

Minä hoidan kodin yksin. Tosin miehen mielestä en tee mitään, konehan ne pesee on vastaus kaikkeen. En kuulemma edes tee ruokaa, lämmitän vaan. Hänelle esim. makaronilaatikko ei ole ruokaa, koska se paistetaan uunissa, uunihan sen tekee jne. Hän on vienyt tämän vähättelyn ihan ihmeellisiin sfääreihin. Ap

Vierailija
49/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vaan se, että mies on mielettömän mustasukkainen. Kuitenkaan hän ei kerro miten hänen mielestään rahoittaisin tämän enempää elämäämme. Ap

Vierailija
50/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkään ei huomioida mitä kukin tekee kodin ja lasten hyväksi. Osallistuuko mies kaikkeen tekemiseen? Jos alkaa uhkailee, niin pistäpä palkkavaatimus lasten ja kodin hoidosta, vaikka kuntatessin mukaisilla palkoilla.

Minä hoidan kodin yksin. Tosin miehen mielestä en tee mitään, konehan ne pesee on vastaus kaikkeen. En kuulemma edes tee ruokaa, lämmitän vaan. Hänelle esim. makaronilaatikko ei ole ruokaa, koska se paistetaan uunissa, uunihan sen tekee jne. Hän on vienyt tämän vähättelyn ihan ihmeellisiin sfääreihin. Ap

Noniin. Eiköhän se nyt ole päivänselvää, ettet ole missään hyvässä parisuhteessa, vaan ero on ainoa oikea vaihtoehto. Saat puolet omaisuudesta, lapset jää yleensä äidille ja exä maksaa elaria. Lisäksi kun et ole miehesi kanssa, varsinkin jos alaikäisiä lapsia, tulet varmasti saamaan paremmat tuet jatkossa. Nythän et saa, kun viranomaiset olettaa, että miehesi elättää sinua, kuten avioliittolaissa sanotaan. 

Vierailija
51/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Minun täytyy löytää uusi mies ennenkuin voin laittaa eron vetämään. En kestä yksin sitä prosessia minkä mies tulee aiheuttamaan. 

Voi luoja. Tää on oikeasti säälittävintä mitä oon ikinä lukenut tältä palstalta. Ja oon ollut täällä nyt 20v...

Mitäpä jos kasvattaisit selkärangan ja ottaisit itse vastuun elämästäsi? Tuollaistako mallia haluat lapsellesi antaa? Ootko ylpeä?

Sinä et tunne miestäni. 

Vierailija
52/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Eiköhän se nyt ole päivänselvää, ettet ole missään hyvässä parisuhteessa, vaan ero on ainoa oikea vaihtoehto. Saat puolet omaisuudesta, lapset jää yleensä äidille ja exä maksaa elaria. Lisäksi kun et ole miehesi kanssa, varsinkin jos alaikäisiä lapsia, tulet varmasti

En tosiaan ole hyvässä parisuhteessa. Normaaleista parisuhteista onkin helpompi erota kuin hyvinkin sairaista.

Vierailija
53/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vaan se, että mies on mielettömän mustasukkainen. Kuitenkaan hän ei kerro miten hänen mielestään rahoittaisin tämän enempää elämäämme. Ap

Siis pelkäät, että hän tappaa sinut, jos eroat? Sitten se on turvakotiin ja välittömästi. Kyseessä on taloudellinen väkivalta, henkinen väkivalta ja vähintään fyysisen väkivallan uhka. 

Vierailija
54/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa alkaisin harrastaa pesäpalloa, ne mailat on aika kovia.

Vierailija
55/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Minun täytyy löytää uusi mies ennenkuin voin laittaa eron vetämään. En kestä yksin sitä prosessia minkä mies tulee aiheuttamaan. 

Ensin eroon vanhasta, ja vasta myöhemmin mahdollisesti katselet uutta miestä. Kestät takuulla yksinkin! Tsemppiä!!

Vierailija
56/56 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avioliitto jos ette halua yhteistä omaisuutta?

Yhteistä on vain se, joka on yhdessä maksettu ja kauppakirjassa on molempien nimi.

Jos omaisuus hankittu ap:n ollessa töissä, niin kaiketi hänen nimensä on papereissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan