Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäisä uhkailee lopettavansa lastensa tapaamisen koska ei pidä mun äänensävystä

Vierailija
12.09.2024 |

En ole tarkoittanut mitään erityistä äänensävylläni, mutta kysymys kuuluu pitäisikö? Eli olisiko tuollaisen tyyypin parempi antaa kadota?

Hän yritti sanella aikatauluja ja vastasin sanasta sanaan "Vai niin.", kun en voinut siinä hetkessä luvata asian menevän kuten hän haluaa. Tämä "Vai niin" on hänen mielestään syyllistämistä ja ties mitä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuorojen, työmatkojen ja menojen yhteensovittaminen tapaamisten kanssa ei ole sanelua. Se on hyvin toimivissa eroperheissä vanhempinen välistä yhteistyötä. Puolin ja toisin joustetaan tarvittaessa. 

Vierailija
42/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään vikaa että exän kanssa keskustellessa on vittumainen äänensävy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on narsisti 

Vierailija
44/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvuorojen, työmatkojen ja menojen yhteensovittaminen tapaamisten kanssa ei ole sanelua. Se on hyvin toimivissa eroperheissä vanhempinen välistä yhteistyötä. Puolin ja toisin joustetaan tarvittaessa. 

Kyse on lapsen tapaamisoikeudesta. Meillä lapsi kyllästyi jatkuviin muutoksiin ja tapaamisten siirtymisiin. Minä joustin aina, peruin meidän menojakin, jotta lapsi pääsisi isälleen. Isä kuitenkin veivasi tapaamisia milloin oikeasti töiden, mutta välillä omien menojen tai en tietenkään edes tiedä minkä takia. Ikinä en lapselle tuskaillut, että taasko tätä. Ilmoitin vain, mitä isä oli ilmoittanut. Sitten tuli se päivä, kun lapsi hermostui siihen, ettei tiedä missä viikonloppua viettää./Ei ap

Vierailija
45/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti etäisä näkee itsensä lasten varahoitajana eikä vanhempana, joka rakastaa lapsiaan. Toteaisin tuollaisessa myös että "Vai niin. Kerro myös lapsille että et enää tapaa heitä. Lapset kyllä muistaa hylkäämisen isompana, jos yrität pitää yhteyttä. Ihan omaan nilkkaasi se kolahtaa".  

(Yhden ystäväni isä lähti kävelemään, kun hän oli 1,5 vuotias ja kolme isompaa sisarusta. Ei mitään yhteydenpitoa, äitinsä oli totaaliyksinhuoltaja ja siivoojan palkalla elätti lapset.  Kun ystäväni oli 30 v ja kahden lapsen äiti, isä otti ja ykskaks soitti. Siihen aikaan oli puhelinluettelot, niin oli onkinut vanhimman tyttärensä puhelinnumeron tietoonsa ja tältä onkinut nuorimman numeron. No, ystäväni ilmoitti että "Sua ei ole 30 vuoteen kiinnostanut, niin ei kiinnosta minuakaan" ja laski luurin alas. 

Ukko kuoli viime syksynä. Perinnöstäkin olisi halunnut kieltäytyä, mutta se olisi siirtynyt vain aikuisille lapsilleen, joista toinen oli toimeentulotuella, niin otti sen sitten vastaan ettei mene toimeentulotuki jälkeläiseltä katkolle. Jakaa perintörahat ns. tiskin alta....minä ehdotin, että pitäisit itsekin vähän hauskaa, kun eihän se ukko koskaan edes elareita äidillesi maksanut. Mutta hän haluaa auttaa lapsiaan. Äidit, nuo väkevät.)

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
46/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen narsistiakka taas sielä. Hakemalla hakenut että vois eristää lapset isästään.

Vierailija
47/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä vieraannuttajan uskomattomia copetuksia. Et anna isän nähdä lapsiaan ja keksit tekosyyn jota ei usko kukaan.

Vierailija
48/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoisesti mies yrittää vielä kontrolloida sinua ja lavastaa tulevan oman lapsiensa hylkäämisen sinun eli "vieraannuttavan exän" syyksi. Onko mies itse aina kuin naantalin aurinko ja äänensä kuin hunajaa sinun kanssa keskustellessa?

No tämä tuli minullekin mieleen. Eron jälkeen on tajunnut, että lapsista on vähän vaivaakin ja tämä nyt rasittaa ylimaallisesti ja haluaa eroon lapsista. Mutta eihän hänessä itsessään ole vikaa, joten sinä saat olla syntipukki. Lapsille olisi varmaan parempi päästä eroon tuollaisesta "isästä". Lapsilla on oikeus täyspäisten aikuisten hoivaan, ihan sama mitä sukua ovat vai ovatko mitään.

Vierailija
49/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen tyyli, asenne ja toteamus "Vai niin" on passiivisagresiivista. Ymmärän täysin mitä etäisä tarkoittaa. Eron jälkeen voi riidellä aamusta iltaan jos haluaa. Ja niin moni tekeekin. Asiat voi esittää rakentavamminkin. Lähivanhempi itsekin. 

Mitä se etävanhemman sanelu sitten on? Rakentavaa toimintaa? ? Ei etävanhemmalla ole mitään oikeutta alkaa sanelemaan aikoja. Ne sovitaan yhdessä ja paras on sopia lastenvalvojan luona kirjallisesti. 

Lähivanhempi ei omista lapsia yksin. Moni lähivanhempi vaikuttaa asennoituvan eron jälkeen tilanteeseen johtajan elkein. Halutaan määrätä kaikesta itse. Annetaan eroparin välisten henkilökohtaisten riitojen ja kaunojen vaikuttaa asenteeseen ja huoltajuusasioiden toimintatapaan. 

Vierailija
50/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi oksettava miten muut narskut täällä simppaa vieraannuttajaa.

Vierailija
51/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sulla on äänensävy? Et vain itse huomaa.

Ehkä olisi paras kommunikoida vain sähköisin viestin. Ei tule väärinkäsityksiä. Samalla saat tällaiset uhkaukset mustaa valkoisella.

Mitä sinä luulet hänen tekevän näillä uhkauksilla? Ei se kommunikointi sähköisesti auta mitään. Siihenhän se vasta onkin helppo tulkita mukaan vaikka mitä "sävyjä". Etkö ole lukenut vaikka tätä palstaa? 

Vierailija
52/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoisesti mies yrittää vielä kontrolloida sinua ja lavastaa tulevan oman lapsiensa hylkäämisen sinun eli "vieraannuttavan exän" syyksi. Onko mies itse aina kuin naantalin aurinko ja äänensä kuin hunajaa sinun kanssa keskustellessa?

Lähettää mulle loukkauksilla höystettyjä tekstiseiniä aina kun mulla on väärä äänensävy. Eli kuten jollain toisellakin, äänensävyt poimitaan myös tekstareista.

ap

Vierailija
53/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että aina löytyy jokin tekosyy, eli anna olla. Voithan toki ehdottaa että hän saa tavata lapsia jonkun neutraalin ihmisen kanssa, jolloin kanssakäymisenne on minimissä. Kannattaa ehdottaa asiaa kirjallisesti, jotta lapsillesi jää todiste että olet yrittänyt ratkoa asiaa, jos sitä joskus vanhempina kysyvät

Vierailija
54/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa muuttaa äänen sävyä, jos toinen on herkkä.  puhu vaan todella nätisti, että saat kaikki haluamasi asiat lävitse. sehän voi olla, että toooooodella nätisti puhumalla ja itse herkistelemällä myös saat ajettua omaa etuasi aikalailla. 

Miksi edes käyttää äänensävyä? Viesti,  lapsi on noudettavissa sopimuksen mukaisesti paikasta x ja aikaan x. 

Sen toisen mielestähän tuossakin on äänensävy, eli liian tylysti kirjoitettu.

Useampikin on ehdottanut kommunikointia viesteillä, mutta tämä "Vai niin" oli viesti kuten myös nämä uhkaukset. Hän itse lähettää mulle solvauksilla höystettyjä tekstiseiniä joista mun pitäisi sitten vain lukea se asia, mutta lyhyet vastaukset minulta näihin ovat tylyjä. Päin naamaa tyyppi ei ole yhtä törkeä. Lapset saavat tavata isäänsä niin kauan kuin haluavat ja järjestyy vain jotenkin, mutta että yrittäisin puhua erityisen nätisti? Enpä taida.

Vierailija
55/57 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista kaikille, ja tuesta niille jotka ovat sitä antaneet!

Meillä on kirjallinen sopimus tapaamisista, tehty hänen toiveiden mukaan. Minun toiveeni ja lasten etu olisi toimia sen mukaan. Kommunikoimme enimmäkseen viestein, mikä ei estä herkkänahkaista harmistumasta, mutta antaa minulle mustaa valkoisella. Suurin mysteeri minulle on se mihin hän minun hyväksyntää eli erityistä ystävällisyyttä tarvitsee. Mitä väliä (oletetuilla) äänensävyillä?

Jotkut ovat arvelleet, että petaa lopullista katoamista näillä jutuilla. Siltä minustakin välillä tuntuu, mutta toivon ettei niin ole, sillä se satuttaisi lapsia todella paljon. Niin tai näin, tuskin mun äänensävyt mitään ratkaisee.

ap

Vierailija
56/57 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanenhan tällaisesta tulee aina mieleen, että miestä ei lasten hoitaminen oikein kiinnosta, ja koitetaan vältellä asiaa. Siellä on ehkä uuden tyttöystävän kanssa kaikkea kivaa tekemistä suunnitteilla tai tyttöystävää ei kiinnosta kotileikit, niin lapset eivät nyt mahdu uuteen elämään. Koska hän ei kuitenkaan halua leimautua ikäväksi lastenhylkääjä-isäksi, hän koittaa pyristellä asiasta jotenkin vierittämällä syytä ex-puolison päälle. Eli ap, pidä pää kylmänä, pysy asiallisena ja jatkossakin viestittely vain viesteillä, niin silloin sinulla on aukoton päiväkirja ja todisteet siitä, miten homma oikeasti meni.

Voimia sinulle. 

Vierailija
57/57 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes vastaisi mihinkään kilometrin pituisiin syyllistämis ja uhkailuviesteihin. Ei liity lapsiin mitenkään ja koska olette eronneet, ei sulla ole enää mitään velvollisuutta ottaa vastaan mitään tunneoksennusta eksältä. Kommunikoisin vain lapsiin liittyvistä asioista, jos meininki on tuo.

Pidä toki noi viestit tallessa todisteena. Ota ruutukaappaukset, jos se whatsappissa pommittaa, koska sieltä voi nykyään poistaa viestejä. Jos yrittää myöhemmin laittaa jotain asiaa sinun syyksi, niin onpahan sitten näyttöä, kuinka itse on kiukutellut ja uhkaillut lasten hylkäämisellä noin naurettavan asian, kun äänensävyn takia. Jessus mikä mieslapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme