Etäisä uhkailee lopettavansa lastensa tapaamisen koska ei pidä mun äänensävystä
En ole tarkoittanut mitään erityistä äänensävylläni, mutta kysymys kuuluu pitäisikö? Eli olisiko tuollaisen tyyypin parempi antaa kadota?
Hän yritti sanella aikatauluja ja vastasin sanasta sanaan "Vai niin.", kun en voinut siinä hetkessä luvata asian menevän kuten hän haluaa. Tämä "Vai niin" on hänen mielestään syyllistämistä ja ties mitä.
Kommentit (57)
Kyseessä lienee kuitenkin edelleen lasten oikeudesta tavata toista vanhempaansa, paitsi jos ovat jo yli 12v, ni saavat itse päättää? Veemäinen tilanne kaikkinensa toki ja tässä on selkeästi vielä parannettavaa lakitasoa myöten, sillä etävanhemmalla ei ole velvollisuutta nähdä jälkikasvuaan, jos sä taas et vie lapsia sovittuna ajankohtana, on se rangaistavaa.
Btw, tiedän tunteen, mulla myös tämmönen ex.. Hän on tunnistavinaan äänensävyni pelkistä tekstareista 🙄
Saattaisi ollakin parempi antaa kadota
Epätoivoisesti mies yrittää vielä kontrolloida sinua ja lavastaa tulevan oman lapsiensa hylkäämisen sinun eli "vieraannuttavan exän" syyksi. Onko mies itse aina kuin naantalin aurinko ja äänensä kuin hunajaa sinun kanssa keskustellessa?
Kai nauroit vaan p*skasesti tuolle uhkaukselle? Parempi lapsillekkin olla ilman sellaista isää joka ei heitä halua nähdä.
Ikävää.
Hän oletettavasti voi niin pahoin, että syyllistää sinua kaikesta. Olet se lähin siinä, vaikka syynin ihan muualla. Ihan sama mitä tai miten sanot.
Apuja tarvitsette.
Kuulostaa huonolta.
Mikä on ongelma?
Sun projektiha ne lapset on muutenki ollu ni lopeta tuon etäisän kiusaaminen. Anna sen mennä äläkä vaadi mitään elätystä.
Entä jos sulla on äänensävy? Et vain itse huomaa.
Ehkä olisi paras kommunikoida vain sähköisin viestin. Ei tule väärinkäsityksiä. Samalla saat tällaiset uhkaukset mustaa valkoisella.
Hän tekee asiat itselleen juuri niin vaikeiksi kuin tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma?
Sun projektiha ne lapset on muutenki ollu ni lopeta tuon etäisän kiusaaminen. Anna sen mennä äläkä vaadi mitään elätystä.
Sulla taitaa olla aamulääkkeet ottamatta, kaivahan dosetti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoisesti mies yrittää vielä kontrolloida sinua ja lavastaa tulevan oman lapsiensa hylkäämisen sinun eli "vieraannuttavan exän" syyksi. Onko mies itse aina kuin naantalin aurinko ja äänensä kuin hunajaa sinun kanssa keskustellessa?
Se voi olla myös ap joka epätoivoisesti yrittää vielä kontrolloida.
Toivottavasti käytöksesi ei aiheuta haittaa lapsillesi.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mies yrittää katkaista kaikki siteet entiseen elämään, mutta ei halua itselleen huonoa omaatuntoa, joten yrittää siksi keksiä tekosyitä.
Äänensävy nyt ei todellakaan ole mikään syy jättää lapset näkemättä.
Tuskin on kovin hyvä vanhempi, jos on noin katkera ja pikkumainen. Anna katkoa välinsä ja keskity lapsen hyvinvointiin. Lapsen tapaamisoikeudesta on kyse eikä vanhemman. Jos vanhempi on vastahakoinen tapaamaan lastaan, se ei ole lapselle hyväksi olla sellaisen ihmisen seurassa. Sitä paitsi ne lapset kasvaa. Tuskin joku 18v. enää menee tapaamisiin kiltisti reppu selässä. Muutosta tulee jossain vaiheessa ihan jo sieltä lapsen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
H*ora!
Samaan nippuun menee kaikki sun elämäsi naiset äidistä ja mummosta alkaen, ei siis kannata yleistää!
hmmm, eikö ne tapaamisen aikataulut ole sovittu siellä lastenvalvojalla tekemällä tapaamissopimus?🤔 Ja se määrittelee teille kummallekin ne raamit miten lapsen oikeus toiseen vanhempaan toteutetaan.
En vaan millään ymmärrä miehiä (tai naisia), jotka jonain kostona exälle uhkailee, etteivät enää tapaa lapsia. Luulisi, että siinä kärsii enemmän se, joka ei niitä lapsia tapaa. Ja eniten tietysti lapset.
Vastaisin miehelle, että mitä hän minua uhkailee omien lastensa tapaamattomuudella. Lasten tapaaminen on hänen oikeutensa ja nyt hän uhkailee sillä, että jättää sen käyttämättä. Miten tyhmää.
Lisäisin vielä, että minulle käy, ettei hän tapaa lapsiaan, mutta itselleen ja suhteelle lapsiinsa hän siinä hallaa tekee.
(Oikeasti olisin tosi surullinen jos mies ei tapaisi lapsiaan, ihan lasten takia, mutta en antaisi sen näkyä jos mies käyttää sitä kiristyskeinona.)
Meillä puoliso saattaa suuttua juuri tuosta syystä, että minulla on 'väärä äänensävy'. Käsittääkseni käytännössä kyse siitä, että äänestäni kuuluu esimerkiksi lievää harmistusta. Puoliso on todella herkkä tuolle.
Mutta sinulla eri tilanne, kun kyseessä eksä. Miten jos pääsääntöisesti kommunikoisit viesteillä? Ei olisi äänensävyjä, joista voisi suutahtaa.