Haaveissa neljäs lapsi
Mutta mies ei halua enää.. :( Olen jo puoli vuotta pohtinut, että voinko jättää tämän haaveen sivuun. Parisuhde toimii, mutta tämä asia hiertää..
Kommentit (69)
Kolmessa on ihan tarpeeksi kenelle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko varaa ostaa isompaa autoa? Neljää mukulaa ei saa kuljettaa normiauton kolmipaikkaisella takapenkillä.
Yksi menee eteen. Kaikki eivät välttämättä ole samaan aikaan pieniä turvaistuinikäisiä. (Meillä oli niin piti ostaa tila-auto)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se neljäs toisi?
Öö.. Täysin uuden ihmisen, uuden yksilön, uuden ihmissuhteen?? Mitä hemmettiä nyt taas?
Ohis
Mulla eräs ystävä haaveilee tällä hetkellä 6. Lapsesta. Ja arvatkaa mikä on syy? Kuulemma kaikki somessa olevat mammat raskautuu nyt ja selvitään jopa 7-10 lapsen kanssa.
No Somessa voi esittää vaikka ja mitä
Riko vaan oman itsekkyytesi takia olemassa olevien lastesi perhe. Kylläpä sitten kaikki ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Riko vaan oman itsekkyytesi takia olemassa olevien lastesi perhe. Kylläpä sitten kaikki ovat onnellisia.
Eihän hän ole näin sanonut?
Vierailija kirjoitti:
Kun teillä jo on lapsia, sanon, että kyllä se ohi menee. Meillä oli samankaltainen tilanne, tosin niin, että olisin halunnut toisen lapsen. Mies ei halunnut ja aikamme perusteltuamme omia kantojamme, suostuin siihen. Toisen lapsen kaipuu meni pikkuhiljaa ohi ja, vaikka edelleen ikäni puolesta siihen olisi mahdollisuus, en enää itsekään siihen haluaisi lähteä. Teillä on jo kolme lasta, käytä energiasi niihin. Lemmikin hankkiminenkaan ei ole hullumpi idea.
Ei kaikki ole kuten sinä. Osa tuntee näissä asioissa voimakkaammin ja vanhemmuus on erittäin tärkeä rooli. Toiset ajattelee, että siinähän se lapsi solahtaa mukaan elämään. Ei tässä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun jatkuvasti mangutaan, että synnytystalkoot nyt naiset (suomalaiset kuolee sukupuuttoon), niin kun joku vapaaehtoisesti olisi halukas lapsia hankkimaan, se onkin paha ja hyi!
Synnyttäkää te, jotka oikeasti haluatte useamman lapsen, mulle riittää yksi vauva. Onnea ap ja muut monilapsiset!
Mua tässä ainakin häiritsee se, että ap on saanut hankkia haluamansa lapsen jo kolme kertaa. Voi olla, että isä ei ole kaikista niistä ollut kovin innoissaan, mutta on ajatellut, että hankitaan nyt sitten (näin päin se aika usein nimittäin menee, ei toki aina). Nyt on laittanut rajan, että enempään ei kykene ja sitten ap:ta hiertää asia. Mun mielestä ap kuulosta aika itsekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin sitten ei mikään riitä. -Lapsettomaksi jäänyt
Toisen suru ei ole kuitenkaan sinulta pois, vaikka et lasta itse saanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla eräs ystävä haaveilee tällä hetkellä 6. Lapsesta. Ja arvatkaa mikä on syy? Kuulemma kaikki somessa olevat mammat raskautuu nyt ja selvitään jopa 7-10 lapsen kanssa.
Jos on jo 5 niin tuskin se kuudes perhe-elämää kaataa for real.
Lähde lätkimään,saat elatusmaksut lypsettyä ukoltasi,ja teet sen neljännen kersan sitten jonkun muun kanssa...helppoa kuin heinänteko..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun teillä jo on lapsia, sanon, että kyllä se ohi menee. Meillä oli samankaltainen tilanne, tosin niin, että olisin halunnut toisen lapsen. Mies ei halunnut ja aikamme perusteltuamme omia kantojamme, suostuin siihen. Toisen lapsen kaipuu meni pikkuhiljaa ohi ja, vaikka edelleen ikäni puolesta siihen olisi mahdollisuus, en enää itsekään siihen haluaisi lähteä. Teillä on jo kolme lasta, käytä energiasi niihin. Lemmikin hankkiminenkaan ei ole hullumpi idea.
Ei kaikki ole kuten sinä. Osa tuntee näissä asioissa voimakkaammin ja vanhemmuus on erittäin tärkeä rooli. Toiset ajattelee, että siinähän se lapsi solahtaa mukaan elämään. Ei tässä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa
Ei toki. Mutta se ainakin on väärä tapa, että pakotetaan kolmen lapsen isää hankkimaan vielä neljäs lapsi tai muuten erotaan. Siinä kärsii ne kolme muuta lasta, kun isällä ei voimavarat riitä enää heihin sitten, kun taloon tulee neljäs tai siten, että vanhemmat eroavat. Toki kaikenlaisia tunteita saa ihminen tuntea, mutta kyllä me voimme myös päättää, miten annamme tunteidemme meitä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin sitten ei mikään riitä. -Lapsettomaksi jäänyt
Toisen suru ei ole kuitenkaan sinulta pois, vaikka et lasta itse saanutkaan.
Nää tietyt lapsettomaksi jääneet on kyllä itsekkäintä sakkia mitä on. Koko maailman pitäis kumartaa ja mielistellä oikkujensa ja tunteiden heilahdeluidensa mukaan. Itse ei riitä ymmärrystä mihinkään.
Kaikilla on omat huolenaiheensa ja surunsa.
Ehkä sinun pitäisi pohtia asiaa niin että miksi nykyiset lapsesi eivät sinulle riitä. Miksei heissä ole sinulle riittävästi. Pakoiletko töihin menoa, oletko koukuttunut vauvaan, pelkäätkö tyhjää pesää, koetko olevasi itse kokonainen vain jos sinulla riittää hoivattavaa. Pohdi omia syitäsi ja mieti olisiko uusi lapsi oikeasti ratkaisu näihin vai pitäisikö sinun mennä itseesi ja yrittää hoitaa ongelmasi jollakin muulla tavalla. Miehesi ei uutta lasta halua niin pelihän on sillä selvä. Miehesi ei selvästi yritä täyttää jotain koloa itsessään lapsia hankkimalla joten hän pystyy arvioimaan tilannetta realistisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun jatkuvasti mangutaan, että synnytystalkoot nyt naiset (suomalaiset kuolee sukupuuttoon), niin kun joku vapaaehtoisesti olisi halukas lapsia hankkimaan, se onkin paha ja hyi!
Synnyttäkää te, jotka oikeasti haluatte useamman lapsen, mulle riittää yksi vauva. Onnea ap ja muut monilapsiset!
Mua tässä ainakin häiritsee se, että ap on saanut hankkia haluamansa lapsen jo kolme kertaa. Voi olla, että isä ei ole kaikista niistä ollut kovin innoissaan, mutta on ajatellut, että hankitaan nyt sitten (näin päin se aika usein nimittäin menee, ei toki aina). Nyt on laittanut rajan, että enempään ei kykene ja sitten ap:ta hiertää asia. Mun mielestä ap kuulosta aika itsekkäältä.
Tämä nyt äärimmäisen epäreilua ajattelua alkaa spekuloimaan tällaisilla asioilla, joista ei mitään viitteitä ole.
Kuinka pahansuopaa porukkaa täällä on, kun ei saa ap edes tunteistaan puhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki. Mutta se ainakin on väärä tapa, että pakotetaan kolmen lapsen isää hankkimaan vielä neljäs lapsi tai mu
Kukaan ei käsittääkseni pakottanut ketään mihinkään. Ap yritti tunteitaan kertoa, mutta jo täällä haaskat hyppii kiukkusina niskaan tuomitsemaan. Tais haukuttavat miehet loppua, kun käytte toistenne päälle...?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun pitäisi pohtia asiaa niin että miksi nykyiset lapsesi eivät sinulle riitä. Miksei heissä ole sinulle riittävästi. Pakoiletko töihin menoa, oletko koukuttunut vauvaan, pelkäätkö tyhjää pesää, koetko olevasi itse kokonainen vain jos sinulla riittää hoivattavaa. Pohdi omia syitäsi ja mieti olisiko uusi lapsi oikeasti ratkaisu näihin vai pitäisikö sinun mennä itseesi ja yrittää hoitaa ongelmasi jollakin muulla tavalla. Miehesi ei uutta lasta halua niin pelihän on sillä selvä. Miehesi ei selvästi yritä täyttää jotain koloa itsessään lapsia hankkimalla joten hän pystyy arvioimaan tilannetta realistisesti.
Hirveen negatiivisiä kommentteja täällä. Nainen taitaa edelleen olla naiselle susi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveen negatiivisiä kommentteja täällä. Nainen taitaa edelleen olla naiselle susi
Häh? Tuohan oli hyvä ratkaisukeskeinen kommentti. Joku syyhän sille on, miksi lapsen haluaa ja sille tarpeelle voi löytyä jokin muukin ratkaisu kuin lapsen hankkiminen. Nykyisen miehen kanssahan sitä neljättä lasta ei voi enää hankkia ja, kuten olet moneen kommenttiin vastannut, ap ei ole puhunut eroamisesta. On siis löydettävä jokin muu ratkaisu kuin lapsen hankkiminen.
Kukaan ei pysty hoitamaan neljää lasta asiallisesti siten, että kaikille riittää yksilöllistä huomiota ja aikaa.