Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaiden kodit

Vierailija
11.09.2024 |

Tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleen. 

Mistä päättelet, että joku on varakas? Nyt siis keskitytään kotiin.

Pääkaupunkiseudulla varmasti korostuu alueet ihan eri tavalla ja ehkä ne talotkin. Itse asun Pohjanmaalla ja olen suurituloinen, kuten melkein koko tuttavapiirini. Ihmiset asuvat hyvin monenlaisissa kodeissa. Yksineläjät usein kerrostalossa tai rivitalossa, mutta perheelliset omakotitaloissa.  Lopulta harva asuu kuitenkaan missään ökytalossa.  Osa asuu esim rintamamiestalossa, osa remontoineet lapsuudenkodin omalle perheelleen ja osa rakentanut uuden talon, mutta lopulta enemmistö asuu normaalissa 110-150m2 omakotitalossa. Raha saattaa näkyä enemmän ehkä autoissa (sähköautot yleisiä) ja matkustelussa.

Duunari panostaa ylimääräisen rahan helpommin pelkkään elektroniikkaan (veronpalautuksilla ostetaan robotti-imuri ja Applen tietokone), mutta itse kodin sisustus on hyvin tavallinen ja edullinen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on Pohjanmaalta ja siellä tosiaan "rikkaat ja koulutetut" elää hyvin eri tavalla, kuin täällä pääkaupunkiseudulla.  Mielestäni kuitenkin positiivisesti eri tavalla 

Vierailija
2/5 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minkälainen se sisustus on Pohjanmaan varakkailla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko uusvarakas vai onko vanhaa rahaa taustalla.

Hirvenpää tai täytetty villisika olohuoneessa kertoo yli miljoonan salkusta. Sähköautot ja matkustus uusvarakkuudesta.

Vierailija
4/5 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän työkseni kiinteistöjä, myös ihmisten asuntoja. Helsingin keskustassa on miljoona-asuntoja, jotka ovat kuin kaatopaikkoja. Toisaalta on asuntoja, jotka on sisustettu kuin vaikkapa Ruotsin kuninkaanlinna.

Eli sisustuksesta voi päätellä jotain ihmisten mausta ja elämäntyylistä, ei varallisuudesta.

Vierailija
5/5 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minkälainen se sisustus on Pohjanmaan varakkailla? 

Jos on paljon rahaa, niin hakeudutaan asumaan maaseudulle tai ainakin hyvin maaseutumaiseen ympäristöön. Omaa pihaa ja tilaa pitää olla paljon. Talo voi olla mitä vain rintamamiestalosta uusirakennukseen.

Sisustus on harkittu ja siihen on selvästi panostettu. Tyyli voi kuitenkin olla mitä vain maalaisromantiikasra retroon ja aina minimalistiseen skandityyliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi