Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka ei koskaan käy sukulaisten haudoilla?

Vierailija
11.09.2024 |

Löytyykö?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Muistan heidät ihmisinä, en halua muistaa heitä hautakivinä. Hengailen kyllä mielelläni muilla hautausmailla.

Vierailija
2/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko muistatte hyvin. Minulla alkaa himmetä jonkin verran, kun melkein 30 vuotta sitten on osa kuolleet. Ääni tulee vielä mieleen kun muistelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisten haudoilla käyn, sukulaisten en. 

Vierailija
4/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy edes omaisten, saati sukulaisten. Muistoni ovat elävistä ihmisistä, ei haudoista.

Vierailija
5/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy isovanhempieni enkä isäni haudalla, koska ne ovat eri kaupungeissa, mutta lapseni haudalla käyn vuodesta toiseen joka päivä.

Vierailija
6/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, jos tulisi kakkahätä, mutta kun ei ikinä tule.

Vierailija
7/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy edes omaisten, saati sukulaisten. Muistoni ovat elävistä ihmisistä, ei haudoista.

Minulla täysin sama. M50

Vierailija
8/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kun ovat 500 - 700 km päässä täältä missä asun.

Vierailija
9/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudanhoito on aina jonkun vastuulla, ja vaikka sen olisi ulkoistanut seurakunnalle (Helsingissä seurakuntayhtymälle), ei tee pahitteeksi käydä välillä tarkistamassa tilannetta ja varmistamassa esim. ettei hautakivi ole kallistunut tai kaatunut. Hautapaikkaoikeuskin on määräaikainen, ja kun se umpeutuu eikä sitä enää lunasta, hauta otetaan uuteen käyttöön. Mutta eihän se teitä kiinnosta.

Vierailija
10/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kova käymään haudoilla ja lapsena kiersin usein hautausmailla. Lapsuuden jälkeen loppui kun tajusin miten turhaa touhua tuo on. Äitini jatkaa edelleen.

Vierailija
11/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuoteen vanhempieni haudalla tarkistamassa, että hauta on hoidettu ja kukat istutettu sopimuksen mukaan. Muilla haudoilla en käy.

Vierailija
12/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat kuolleet ajat sitten, hautajaisissa olin, sen jälkeen en ole käynyt kertaakaan, eikä ole tarkoitus mennäkään. Miksikö, asia ei merkitse minulle mitään.

M56

Vierailija
13/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy edes vanhempieni haudalla, kun asun kaukana eri paikkakunnalla ja käyn kotipaikkakunnalla ehkä kerran viidessä vuodessa. 

Vierailija
14/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen käynyt 16 vuotta sitten viimeksi. Välimatkaa sukulaisten haudoille on. 8 tuntia pitäisi matkustaa. 

Vierailija
15/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudanhoito on aina jonkun vastuulla, ja vaikka sen olisi ulkoistanut seurakunnalle (Helsingissä seurakuntayhtymälle), ei tee pahitteeksi käydä välillä tarkistamassa tilannetta ja varmistamassa esim. ettei hautakivi ole kallistunut tai kaatunut. Hautapaikkaoikeuskin on määräaikainen, ja kun se umpeutuu eikä sitä enää lunasta, hauta otetaan uuteen käyttöön. Mutta eihän se teitä kiinnosta.

No kiinnosta, ei todellakaan. Eipä ole asukit valitelleet, saa kivet olaa tai olla olematta ihan missä asennossa lystää. muut voivat siirrellä jo häiritsee.

Vierailija
16/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua käydä omaisteni haudoilla. Helpompi kun ei käy. Olisi parempi kun koko hautapaikkoja ei edes olisi. 

Vierailija
17/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat mun sydämessäni, eivät haudassa.En ole koskaan käynyt

Vierailija
18/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäinpäivä, joulu, äitienpäivä, alkukesä. Silloin käyn lattamassa kukat, matkaa tulee yhteensä 150km.

Vierailija
19/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä katsomassa vanhoja kirkkoja ja hautausmaita, mikäli matkan varrelle osuu. Omaisten haudoilla en ole käynyt vuosikymmeniin. Miksi pitäisi? Muistella voi kotonakin.

Vierailija
20/23 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua käydä omaisteni haudoilla. Helpompi kun ei käy. Olisi parempi kun koko hautapaikkoja ei edes olisi. 

Mulla tähän asti kuolleita sukulaisia on suuri osa haudattu samalle hautausmaalle. Haluaisin käydä pitkästä aikaa tsekkaamassa sitä hautausmaata, koska lapsena siellä käytiin säännöllisesti vanhempien kanssa. Siihen hautausmaahan liittyy lapsuusmuistoja. Jatkossa sukulaisia ei varmastikaan haudata samalle hautausmaalle. Oma toisen puolen suku on siis keskittynyt tietylle paikkakunnalle ja alueelle melko pitkään. Nykyään niitä asuu naapurikunnissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi