Sanna Marinin Laura Rädyn holdingyhtiöjärjestelyjen kritisointi ei olut kaksonaismoralismia
Sanna Marin kritisoi Laura Rädyn holdingyhtiöjärjestelyjä 2014. Marinilla ei ole holdingyhtiötä, joten hän ei osallistunut mainittuun "yhteiskunnan syöpään" listaamattoman yrityksensä huojennetussa osingossa.
Marin ja SDP ovat toki kannattaneet myös listaamattomien yritysten veroedun alentamista, jopa poistoa, mutta tämä tapahtuu lainsäädännön kautta ja koskisi toteutuessaan kaikkia, ei vain demareita tai vasemmistoliittolaisia. Tämän hetken osinkoveroetu on kaikkien käytettävissä, mikäli ehdot täyttyvät, ja kyllähän fiksu ihminen käyttää verovähennysoikeutensakin, joten miksei osinkoveroetuakin, jos sellaiseen on oikeutettu.
Tämä siitä huolimatta että itsekin kannatan eriarvoistavien veroetujen lainsäädännöllistä poistoa. Kaikista pääomatuloista pitäisi maksaa vähennysten jälkeen AINA 30% tai 34% pääomaveron mukaisesti.
Ainoa moraalisesti arveluttava asia on siis oikeistopoliitikkojen asenne eriarvoistaviin veroetuihin, jotka hyödyttävät pääosan hyvätuloisia ja varakkaita.
Kommentit (9)
ei ollutkaan. Se oli akkamaista vinkumista ja paskauutisointia
Vierailija kirjoitti:
minä taas kannatan veromekanismeja, jotka kannustavat yrittäjyyteen. Sanna näytti nyt konkreettisesti, että miten ne tuottavat meille kansantalouden tärkeitä kasvuyrityksiä. Ja vasemmistokin äityi suorastaan ylistyshuutoihin!
Sitäpaitsi turha yrittää spinnata. Kyseessä oli veroedun hyödyntäminen, jota Marin kritisoi yhteiskunnan syöväksi: listaamattomien yritysten verokohtelu
Itse Ivan Puopolo kertoi podcastissaan että kritiikki koski nimenomaan Laura Rädyn holdingyhtiön järjestelyjä vuonna 2014, ei listaamattomien yritysten veroetua, jonka toki SDP haluaa poistaa.
Siis ymmäränkö vertauskuvan oikein: vuonna 2023 minä kritisoin ja tuomitsin uskottumuuden tiukasti. Minä itse olin uskoton 2024. Mutta en ole kaksinaismoralisti, koska en vielä 2023 ollut uskoton itse?
Ei, et voi selittää mustaa valkoiseksi.
Marin sentään julki toi verojärjestelyt, muiden touhu ei kestä edes päivänvaloa. Salataan viimeiseen asti. Illehti voisi tuoda esiin muiden verojärjestelyt ja sijoitukset.
On myös hyvä ymmärtää, että lainsäädännössä olevat, holding-yhtiöjärjestelyjä koskevat menettelyt, eivät ole sinne alunperin laadittu pienten osakeyhtiöiden iloksi, vaan ihan muuhun tarkoitukseen. Se että tällaiset sadan-kahdensadan tuhannen liikevaihdolla puuhastelevat somevaikuttajat sun muut ovat nyt keksineet tällaisen oikotien onneen, on sattuma.
Mutta alkuperäisesti nuo lain suomat mahdollisuudet on suunnattu jollekin suuryhtiöille, jotta ne voivat peitellä tuloksiaan ja siirtää ne pois verotuksen ulottuvilta.
Vasemmistolaiset ei koskaan kanna vastuutaan vaan vänkäävät vastaan loputtomasti vaikka kaikki tietää totuuden. Sen takia heihin ei voi koskaan luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Marin sentään julki toi verojärjestelyt, muiden touhu ei kestä edes päivänvaloa. Salataan viimeiseen asti. Illehti voisi tuoda esiin muiden verojärjestelyt ja sijoitukset.
Marin ei tuonut itse julkisuuteen verojärjestelyjään tietäen hyvin oman kaksinaismoraalisuutensa ja yhteiskunnan syöpä-puheet, media ne toi julkisuuteen. Kun paska lävähti tuulettimeen niin marin päivitti x:ään ympäripyöreitä selittelyjä. Musta ei valkoiseksi muutu.
Marin myös on poistanut oman kirjoituksensa, jossa väitti verokikkailujen olevan yhteiskunnan syöpä. Kirjoitus löytyy kuitenkin netin syövereistä, kuten tiedetään.
minä taas kannatan veromekanismeja, jotka kannustavat yrittäjyyteen. Sanna näytti nyt konkreettisesti, että miten ne tuottavat meille kansantalouden tärkeitä kasvuyrityksiä. Ja vasemmistokin äityi suorastaan ylistyshuutoihin!
Sitäpaitsi turha yrittää spinnata. Kyseessä oli veroedun hyödyntäminen, jota Marin kritisoi yhteiskunnan syöväksi: listaamattomien yritysten verokohtelu