Voinko minäkin luoda rahaa tyhjästä niin kuin pankit?
Voiko kuka tahansa luoda rahaa tyhjästä? Eräs asiantuntija sanoi haastattelussa että pankit luovat rahaa tyhjästä oikeasti. Rahan arvo perustuu vain siihen että ihmiset uskovat että niillä pankkitilin numeroilla, jotka symboloivat rahaa, on arvoa. Ei niillä ole, ei edes ole mitään rahaa niiden takana, vaan ne edustavat tyhjyyttä!
Miten voisin päästä näppäilemään tililleni tuommoista rahasymbolia?
Miten voisin saada ihmiset uskomaan että minulla on rahaa (vaikkei olekaan) ja toimimaan sen uskon mukaan eli antamaan minulle hyödykkeitä?
Tarvitsisin rahaa yhteen hankintaan, siksi pohdin tällaista.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pankit niitä,tyhkästä luo tutustupa nyt vähän aiheeseen, miten rahaa voi esim painattaa ja miten se vaikuttaa valuutan arvoon ja hintoihin.
Kyllä pankin antolainaus luo rahaa tyhjästä.
Tarkoitatko tilannetta, jossa pankki lainaa luotolla ja antaa osan edelleen eteenpäin? Ei se raha tyhjää ole elimtyhjäst tulkut, jos olisi, niin ongelmia ei olisi, jos ei pysty takaisin maksaa..
Pankki lainaa rahaa, jota sillä ei ole. Lainattava raha tehdään tyhjästä. Tietty määrä lainattavasta rahamäärästä pitää jo olla olemassa, mutta ei kaikkea.
https://yle.triplet.io/uutiset/nain-toimii-talous-mista-raha-tulee
En tiedä, miten rikkaus määritellään, mutta olen onnistunut ihan omalla työlläni hankkimaan puolen miljoonan omaisuuden.. ei se paljon ole, mutta enemmän kuin 15v sitten vasta työuran alussa opintovelkaisena.