Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raharemontti ohjelman Helena

Vierailija
10.09.2024 |

Eipä enää ihmetytä, että on aina rahapula, kun noinkin hyvillä tuloilla oli tiukkaa ja oli velkaa. Mulle 2700€/kk nettotulot olisivat suuret tulot.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet joutuneet ulosottoon 4000 euron nettotuloillakin. Ihmiset ostaa kaiken heti ja sitten eivät selviä osamaksuista tai lainasta kun pitääkin yhtäkkiä maksaa viittä osamaksua autosta, sängystä ja kaikesta. Muista kun itse nukuin pelkällä patjalla joskus 2 vuotta koska säästin rahaa siihen kunnon sänkyyn ja autoon ettei tarvii ottaa lainaa. Niin olen tehnyt aina että jos ei ole varaa maksaa heti niin en osta mitään. Olen aina säästänyt rahaa kuten säästin  omaan veneeseeni 4 vuotta ja vene maksoi 15000 euroa.

Vierailija
2/43 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihmetellä ettei ihmiset ymmärrä ihan perusmatematiikkaa. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää että tilille täytyy tulla enemmän kuin sieltä lähtee. Hätätapaukset erikseen, niissä poikkeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin Helenan muumimukeista joulumukin, jonka arvo on 150-200 €. Hän tai myyjä ei kumpikaan tuntunut olevan tietoinen että se on muita arvokkaampi. Mutta onneksi just sen hän päätti viime hetkellä pitää. Toivottavasti saa joskus tietää! 😁

Vierailija
4/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla luonteelta tuhlaavaisuuteen taipuva . Ihmettelen jos työssä hallitsee budjetin mutta ilmeisesti ei halua kotiin työtä muistuttavia asioita .Autonkin voi hankia kun tinkii laadusta .Velka kun on maksettu saattaa kortit taas vinkua . Hassua kun puhuivat ylimääräisestä rahasta ja kumminkin oli pankkilainaa jota voisi lyhentää lisää .

Vierailija
5/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bongasin Helenan muumimukeista joulumukin, jonka arvo on 150-200 €. Hän tai myyjä ei kumpikaan tuntunut olevan tietoinen että se on muita arvokkaampi. Mutta onneksi just sen hän päätti viime hetkellä pitää. Toivottavasti saa joskus tietää! 😁

Luulet vaan. Kyllä käsikirjoittajat ja Helena sen tiesivät. Kuului juonen käänteisiin. Hyvin toimi ja sinä sait nauttia jännittävästä draamasta.

Vierailija
6/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet vaan. Kyllä käsikirjoittajat ja Helena sen tiesivät. Kuului juonen käänteisiin. Hyvin toimi ja sinä sait nauttia jännittävästä draamasta.

Luulen kans ettei myynyt tuotteita vaan mainostettiin liikettä ja annettiin vaikutelma että kodin tyhjentämisellä tienaa. Kaupasta ei saa muumimukeja kun reilusti yli 20 eurolla joten noiden mukien hinnoittelu meni metsään .

Vierailija
7/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän järkyttynyt jaksosta. Käytetyllä teljkarulla ja imurilla ei ole paljoa arvoa vrt mitä ne tuovat Helenan vapaa-aikaan... Myyntien jälkeen Helenan kotiin ei jäänyt mitään arvokasta jos nuokaa tosiaan sitä olivat. Mihin Helena olo 44 v saanut menemään kaikki rahansa kun koti tai ulkonäkö ei rahan käytöstä kielinyt... Ei edes lapsia ollut... 🙄 Ja millä ajatusmaailmalla ihmiset elää noin ns huolettomia velalla vailla säästöjä? Luulevatko kenen tulevan pelastamaan kun homma kusee? 

Vierailija
8/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä näissä ohjelmissa sitä että on pakko myydä äkkiä kaikki pilkkahintaan jollekin ostajayrittäjälle. Miksei anneta aikaa myydä itse niin saisi enemmän rahaa? Olihan hän myynyt jotain pienempää itse jälkeenpäin.

Ostaja muuten taatusti tiesi sen mukin arvon.

Vierailija
9/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla luonteelta tuhlaavaisuuteen taipuva . Ihmettelen jos työssä hallitsee budjetin mutta ilmeisesti ei halua kotiin työtä muistuttavia asioita .Autonkin voi hankia kun tinkii laadusta .Velka kun on maksettu saattaa kortit taas vinkua . Hassua kun puhuivat ylimääräisestä rahasta ja kumminkin oli pankkilainaa jota voisi lyhentää lisää .

Ehdottomasti olisi kannattanut maksaa lainaa enemmän kun kerran jäi ylimääräistä säästöön. Kuitenkin suhteellisen pieni laina jos oli pelkästään se 8000€.

Vierailija
10/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ihminen, joka ei tuo töitä kotiin. Onhan noita, jotka hoitavat työnsä säntillisesti, mutta omassa elämässä sama asia on sinne päin.

Itsekin olisin maksanut lainan mahdollisimman pian pois, harmi, kun sen pituutta ja kuukausierää ei avattu sen tarkemmin.

Vierailija
11/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa tonnin kuussa lainaa pois. Nämä "rahaa kuluu# ihmiset ovat aivorakenteeltaan erilaisia. Ehkä heille joku suljettu tili systeemi olisi hyvä. Ennen vanhaan oli duuneissa sellainen huoltotili, minne meni osa liksasta ja maksettiin samalla kun liksa tuli pakolliset maksut kuten lainanlyhennys pois.

Vierailija
12/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kohtaus oli koukku ko. sarjassa. Katsoja jää jännittämään meneekö arvokas muumimuki ns. pesuveden mukana. Huh, ei mennyt.

Vierailija
13/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti olisi kannattanut maksaa lainaa enemmän kun kerran jäi ylimääräistä säästöön. Kuitenkin suhteellisen pieni laina jos oli pelkästään se 8000€.

Tämä on juurtunut suomalaisiin sitkeästi että ei voi säästää kun on velkaa. Nimenomaan kun velkaa on noin vähän mielestäni kannattaa säästää siinä sivussa.

Vierailija
14/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kohtaus oli koukku ko. sarjassa. Katsoja jää jännittämään meneekö arvokas muumimuki ns. pesuveden mukana. Huh, ei mennyt.

Olisin voinut maksaa siitä 100,- , ihana joulumuki. Sitähän myydään 200:lla.

Vierailija
15/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vähän järkyttynyt jaksosta. Käytetyllä teljkarulla ja imurilla ei ole paljoa arvoa vrt mitä ne tuovat Helenan vapaa-aikaan... Myyntien jälkeen Helenan kotiin ei jäänyt mitään arvokasta jos nuokaa tosiaan sitä olivat. Mihin Helena olo 44 v saanut menemään kaikki rahansa kun koti tai ulkonäkö ei rahan käytöstä kielinyt... Ei edes lapsia ollut... 🙄 Ja millä ajatusmaailmalla ihmiset elää noin ns huolettomia velalla vailla säästöjä? Luulevatko kenen tulevan pelastamaan kun homma kusee? 

Mä pidin tästä ajatuksesta, että pitää osata luopua tavarasta, ei voi aina vaan ostaa ja kuluttaa. Ajatuksia herättävää kun tuo elektroniikka oli ostettu velaksi ilmeisesti lyhyen pohdinnan jälkeen, sillä Helenalle ei näyttänyt vaikeaa luopua elektroniikasta. Eli pointtina ostettu esine tuo tyydytyksen vain vähän aikaa. Se pitäisi muistaa ostotilanteessa.

Vierailija
16/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatuksia herättävä ohjelma, vaikka onkin tietysti mainos.

Oletteko itse hyvät mammat selvillä omista kuluistanne?

Itse aloin tarkistella perheeni kuluja ja vaikka rahat ovat pienistä tuloista huolimatta riittäneet, niin viihdekulut (tv, viihde, puhelin) on yllättävän suuria. 

Meidän yhteiset tulot ovat suurinpiirtein yhtäsuuret kuin Helenan yksin. Ja ei asuta pääkaupunkiseudulla. 

Vierailija
17/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskeltiin ohjelmaa katsoessa, miten toiset samassa tilanteessa olevat älähtävät sohvallaan, että helppo se tommosen on kun yksi tulee ja soittaa lainat läpi ja sopii asiat. "Kyllä minäkin selviäisin jos joku tekisi puolesta". Ja mitään ei heidän elämässään tapahdu ohjelman loputtua🤣

Vierailija
18/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä puuttui olennainen asia. Nämä tuhlaajat tarvitsevat psykiatrin apua.

En usko sen auttavan pitkän päälle, että joku raha-ammattilainen laskee heidän menot ja kulut. Ongelma on ne tyhjyyden tunteen hetket omassa yksinäisyydessään, joihin haetaan helpotusta himoshoppailulla. Heikkona hetkenä ei välttämättä laskelmat auta.

Vierailija
19/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne koirat jotain rotukoiria? Mietin vaan, kun pystyy pitämään kolmea koiraa ja on rahasta tiukkaa. Millä rahalla ne on hankittu, jos on joku rotukoira? 

Vierailija
20/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ohjelman mieheni kanssa ja sanoin hänelle, että jos nuo tulisi tutkimaan minun rahankäyttöä, niin saisin varmasti kiitoksia. Olen tehnyt budjetin ja kuluseurannan jo pitkään.

Shoppailuhalun saa tyydytettyä ostamalla parlla kympillä rahastoa. Minulla menee myös heti tilipäivänä tultua säännölliset automaattisiirrot muutamaan rahastoon. Raha tilillä tuo turvaa. Erikseen laitan talteen tavalliselle tilille humputtelurahaa. Ei kannata vetää liian tiukalle, sitten voi iskeä sairaalloinen nuukuus.

Kiva ohjelma, katson kyllä jokaisen jakson.