Millä nimellä teillä kutsutaan vispipuuroa?
Olen kuullut käytettävän vispipuuron lisäksi sanoja ilmapuuro ja lappapuuro.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mannapuuro
Tuo tehdään aina maitoon, vispipuuro tms mehuun tai veteen.
Meillä se oli aina marjapuuroa. Meillä tykättiin enemmän lohkeavasta puurosta, joten aika harvoin äiti sitä viitsi vatkata. Itse olen jatkanut samalla linjalla eli en vatkaile.
Vispipuuro on vispipuuro eikä muuksi muutu.
61v
Söin nyt ensimmäisen annoksen Ritua ja se maistui hyvältä. Tein muuten sillä tavalla, että soseutin marjat sauvasekoittimella keittämisen jälkeen.
Ap
kirjoitti:
Pidä huoli omasta puurostasi. ll
Vispapuuraksi.
Äitivainaa sanoi puuroa vatkapuuroksi.
lappapuuro, Lapista oon mutten enää asu ja jäänyt monia sanoja joita käytän tarvittaessa
Vierailija kirjoitti:
Meillä se oli aina marjapuuroa. Meillä tykättiin enemmän lohkeavasta puurosta, joten aika harvoin äiti sitä viitsi vatkata. Itse olen jatkanut samalla linjalla eli en vatkaile.
Ehdottomasti puolukkapuuro vatkataan, tulee lappapuuroa :)))
lappapuuro veteern, riisipuuro maitoon samaten mannapuuro, riisihiutalepuuro maitoon, kaurapuuro maitoon tai veteen
Vierailija kirjoitti:
Vispipuuroksi sanon minä.
Sama
Lapsena sikotaudissa en voinut syödä kuin vispipuuroa. Muisto yli 75 v. sitten.Hyvää oli ja vieläkin teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti puolukkapuuro vatkataan, tulee lappapuuroa :)))
Sinäkös sen määräät? Pönttöpää olet, sitä paitsi se on vispaamisen jälkeen vispipuuro. Ei sitä mitenkään lapata muuten kun valmiina naamaan.
😲Kuule, samat sanat sulle. Terveisin, Ritu täältä jääkaapista