Minkä verran juokset viikossa hoikkavartaloinen?
Sinä hoikkavartaloinen, minkä verran juokset viikossa?
Kommentit (27)
50-80 km. Olen koko ikäni harrastanut juoksua aktiivisesti.
Juoksin n. 50 km viikossa, mutta toukokuusta lähtien olen ollut telakalla. Paino ei ole noussut.
Riippuu missä vaiheessa kautta mennään ja missä harjoittelun pääpaino. Yleensä 15-40 km jaettuna neljään juoksukertaan, hyvin harvakseltaan tulee juostua sitten tsekkausmielessä pidempiä (30-50 km) lenkkejä, niillä viikoilla yritän sitten lyhentää muut harjoitukset minimiin ettei kokonaiskilsat nouse liikaa. Ja polku/maastojuoksua, harvemmin asfaltilla kun yritän säästellä vähän jo niveliäni "tässä iässä".
175/56
En juokse ollenkaan, minusta se on tylsää. Käyn sen sijaan ryhmäliikuntatunneilla 5-6 x viikossa.
Vierailija kirjoitti:
50-80 km. Olen koko ikäni harrastanut juoksua aktiivisesti.
Mainitaan nyt vielä, että mun työmatka on 5km/suunta ja sen menen aina juosten. Eli viikossa tulee noista jo se 50km. Erikseen käyn heittämässä pidemmän lenkin kerran viikossa. Salilla käyn 2-3 kertaa viikossa.
Yhdellä tuntemallani himojuoksijalla on lonkatkin rikki. Ihmisen ei ole tarkoitus juosta jatkuvasti pitkiä matkoja. Eihän eläimetkään huvikseen juokse ympäriinsä, vaan ainoastaan silloin kun on pakko. Muun ajan ne lepäävät.