Minusta tulee mummo!
Miten valmistaudun tähään uuteen elämänvaiheeseen?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi lähti aikanaan ovet paukkuaen kotona ja asuvat aika kaukana. Tiedän että heille tulee vaikeaa rahojen kanssa. Itsekin olen köyhä työtön. Voinko mitenkään tukea heitä tuppautumatta liikaa?
t. ap
Miksi lähti ovet paukkuen? Mistä tiedät että odottaa lasta? Onko kertonut itse?
Me olimme hänen mielestään huonoja vanhempia. On kertonut ja lähettänyt ultraäänikuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tulee mummo. Olemme valmistautuneet etukäteen jo siinä kohtaa, kun lapsi meni naimisiin. Tehtiin sellaiset testamentit, jotka voi ottaa vastaan osittain. Lapsi voi siis antaa osan perinnöstä mennä omalle lapselleen / omille lapsilleen.
Voidaan jeesiä vanhempainvapaan aikana, jos heillä tulee tiukkaa.
Jos oma koti on täynnä ties sun mitä koriste-esineitä, niin yksi tapa valmistautua mummo-aikakauteen on katsella kotia vähän sillä silmällä, että voiko tänne tulla konttaavan vauvan tai kävelevän taaperon kanssa kylään rennosti. Vai meneekö mummilta hermot, kun joutuu koko ajan vahtimaan, ettei piltti pudottele koriste-esineitä hyllyiltä alas.
Vanhemmat vahtivat lastaan, ei mummi. Kannattaa opettaa jo pienelle lapselle, että koko maailma ei ole häntä varten.
Meillä on talo järven rannalla. Tuolla ajatusmallilla järvi tulisi kuivattaa
Tietenkin lähtöoletus on, että vanhemmat vahtivat. Mutta kaikki vanhemmat eivät vahdi. Tai jos onkin sellaiset vanhemmat, että he vahtivat, niin he voivat kokea vaikeassa ympäristössä kyläilyn niin raskaana, että jättävät mieluummin käymättä.
Jokainen tietenkin tekee omat ratkaisunsa. Minä ajattelen aina sen kautta, miten itse pääsisin helpoimmalla. En pelkän periaatteen vuoksi rupea elämästäni tekemään hankalaa.
Onnea matkaan! En osaa antaa valmistautumisohjeita muuta kuin että nauti mummoudestasi sydämesi kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tulee mummo. Olemme valmistautuneet etukäteen jo siinä kohtaa, kun lapsi meni naimisiin. Tehtiin sellaiset testamentit, jotka voi ottaa vastaan osittain. Lapsi voi siis antaa osan perinnöstä mennä omalle lapselleen / omille lapsilleen.
Voidaan jeesiä vanhempainvapaan aikana, jos heillä tulee tiukkaa.
Jos oma koti on täynnä ties sun mitä koriste-esineitä, niin yksi tapa valmistautua mummo-aikakauteen on katsella kotia vähän sillä silmällä, että voiko tänne tulla konttaavan vauvan tai kävelevän taaperon kanssa kylään rennosti. Vai meneekö mummilta hermot, kun joutuu koko ajan vahtimaan, ettei piltti pudottele koriste-esineitä hyllyiltä alas.
Vanhemmat vahtivat lastaan, ei mummi. Kannattaa opettaa jo pienelle lapselle, että koko maailma ei ole häntä varten.
Meillä on talo järven rann
Miniä halusi tuoda meille pinnasängyn, syöttötuolin, vaunut ja leluja selittäen, että heidän on sitten helpompi tulla tänne, kun on kaikki valmiina. Tein varmasti elämästäni hankalaa ilmoittammalla, että tämä on minun kotini, tänne ei tuoda eikä täältä hävitetä tavaroita siksi, että jonkun on helpompi vierailla. Tai sitten minä vastavuoroisesti tuon heidän asuntoonsa keinutuolin, kangaspuut ja matonkuteita, jotta minun on helpompi vieraillessa puuhata järkeviä asioita.
Ilmoitin myös, että meillä tullaan tapaamaan minua, ei tavaroitani. Ei lapsenlapsen edes tarvitse siirtyä tuvasta muihin huoneisiin, joten turha selittää, että koriste-esineet pitää siirtää turvaan.
Pystyisitkö muuttamaan lähemmäksi?
Mun elämässä on juuri nyt ihanaakin ihanampi aika. Tyttären poika on 2v ja tytär opiskelee monimuotona (yh...muuten) ja mä saan hoitaa lasta silloin kun koulussa pitää olla paikanpäällä tai etätehtäviin osallistua ajastetusti.
Voi kun minustakin tulisi mummo, antais tähän yksinäisen rikkinäisen ihmisen elämään jotain tarkoitusta, mutta tyydyn jo osaani, että ei tule.
Mä ostin itse pinnasängyn, leluja, syöttötuolin jne jne... Sisustin huoneen lapsenlasta varten kun sopivasti jäi huone tyhjäksi yhden lapsen muuttaessa pois kotoa
Mummouteen kannatta varautua kuntoilemalla. Kyykkyjä ja käsilihaksia. Myös selkä kannattaa vahvistaa. Hampaat hoidattaa. Muistelemalla lastenloruja ja -lauluja.