Rinnoissa kyhmyjä imetyksen aikana? Apua!!
Olen löytänyt tänään muutaman kyhmyn rinnoista. Imetän vielä 10 kuukautista lastani. Kannattaako lähteä lääkäriin vai johtuuko imetyksestä? Tuli kyllä huolestunut olo.
Kommentit (7)
Vierailija:
Suurin osa naisten rintasyövistä todetaan vasta mammografiassa ja se on meidän naisten yleisin syöpätyyppi, joten en halua pelotella, mut suosittelisin pikaisesti yhteydenottoa gynelle.
Minulle tuli kyhmyjä usein kun rinta tyhjeni vähän epätasaisesti. Ja imetin 1,5 vuotta
Mainitsen kuitenkin seuraavan kerran neuvolassa. Kyhmyt ovat kovia ja pallomaisia. toista rintaa käytän harvemmin ja siinä erityisesti yksi isohko pallo.
Vierailija:
4. Just siihen että on turha itkeä sitten kun asianlaita onkin toinen!!!
ja mulla oli juuri tuollaisia kovia patteja ja kyhmyjä rinnoissa, kun lopetin imetyksen ja maidontulo loppui, niin kyhmytkin katosi.
Vierailija:
Mainitsen kuitenkin seuraavan kerran neuvolassa. Kyhmyt ovat kovia ja pallomaisia. toista rintaa käytän harvemmin ja siinä erityisesti yksi isohko pallo.
Varsinkin näin kylmällä jotkut ovat alttiimpia rintatulehduksille, joten sinuna yrittäisin aukaista noita isompia tukoksia ainakin.
Onko vauva harventanut rinnalla käymistä lähiaikoina?
Suurin osa naisten rintasyövistä todetaan vasta mammografiassa ja se on meidän naisten yleisin syöpätyyppi, joten en halua pelotella, mut suosittelisin pikaisesti yhteydenottoa gynelle.