Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet jutut jotka saavat sinut sulkemaan videon?

Vierailija
09.09.2024 |

Teen itse käsitöitä ja tulee siten katsottua käsityöaiheisia videoita eri somekanavilla. Videot alkaa mielenkiintoisesti, mutta sitten jossain kohtaa se tapahtuu: nimittäin annetaan kissojen, koirien jne kävellä missä sattuu, ja se vielä jätetään videoon "söpönä" välikohtana. Ei, se ei ole söpöä kun kissa käy kiehnäämässä tarvikkeet läpi, etenkin jos kyseessä on myytäväksi tarkoitettu tuote. Saman tien loppuu kiinnostus koko tekijää kohtaan.

Mitä vastaavia ärsytyksiä teillä muilla on, jotka saavat samantien lopettamaan videon katsomisen?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu ym. huonot tavat.

Seuraan paljon nuorten naisten kanavia/videoita.

He usein välillä kiroilevat kuin ei mitään, mikä on tosi junttimaista - ei kiinnosta katsella juntteja.

Sääli kun usein muuten sisältö mukavaa.

Tuo on kai ns. pet peeve. Tyyli kuntoon!

Vierailija
42/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinäytteleminen. Harvoille sopii vedetty rooli, mutta he vetävätkin sen hyvin. Muut ovat sen verran myötähävettäviä, että pakko lopettaa katselu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaus. Aloitus kestää 10 minuuttia ja vielä ei ole tapahtunut muuta kuin esittely. Joskus nukahdan kesken, kun puhe on monotonista ja ei ole oikeasti mitään älykästä sanottavaa.

Katso Jaakko Parkkalia niin ei ole hidasta...

Vierailija
44/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson twitchissä ja youtubessa kun ihmiset pelaavat livenä retropelejä ensimmäistä kertaa elämässään ja suljen videon jos striimaaja alkaa höpöttämään tuhottoman kauan chatin kanssa ja vain seisoo pelissä paikoillaan. Jonkin aikaa se ei häiritse mutta esim. eräs mies seisoi paikoillaan pelissä lähes 10 min kun alkoi höpöttelemään chatin kanssa, olisin sulkenut sen videon jo paljon aiemmin mutta oli peli jota kukaan harvemmin pelaa niin olisin tykännyt sitä katsoa.

Toki chattia voi lukea ja siihen reagoida ja keskustella chatin kanssa, mutta useimmat osaavat onenksi tehdä sen samaan aikaan kun pelaavat eivätkä jää tönöttämään ikusuuksia paikoillensa pelissä ja pälättämään chatille.

Vierailija
45/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen liian kimittävä, korkea ääni. Se sattuu korviin.

Vierailija
46/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta eläinjutusta tuli mieleen kun, joskus myynti-ilmoituksissa on väen vängällä laitettu kuva missä näkyy joku kissa tai koira taustalla. Ja sit tekstissä: "kOiRa Ei kUuLu KaUpPaAn 😅😅😅😅😅" joo ehe ehe ja ehe, en mä sitä sun piskiä haluaisikaan ostaa

Vierailija
47/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jaarittelu. Olen etsinyt jumppa/venytysvideota, kun minulla on hermopinne niskassa. Ei tule mitään. Joka jumalan video alkaa jollain yleistieto-osuudella ja selostuksella anatomiasta. Haluan vaan niitä liikkeitä.

Vierailija
48/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta eläinjutusta tuli mieleen kun, joskus myynti-ilmoituksissa on väen vängällä laitettu kuva missä näkyy joku kissa tai koira taustalla. Ja sit tekstissä: "kOiRa Ei kUuLu KaUpPaAn 😅😅😅😅😅" joo ehe ehe ja ehe, en mä sitä sun piskiä haluaisikaan ostaa

Ei sitä välttämättä väen vängällä ole laitettu. Minun koirani työnsi aina itse naamansa mukaan kuvaan, kun kuvasin tavaroita myyntiin :)

Vierailija
49/68 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei saa sulkemaan videota, mutta on asia, joka on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää: amerikkalaiset.

Ei niin, että amerikkalaiset ihmiset sinänsä ärsyttäisivät minua. Vaan se, että kaikista harrastuksista on noin viimeisen 10 vuoden aikana tullut amerikkalaisten dominoimia.

Esimerkkinä ihan vaikka lukeminen. Ennen muinoin esimerkiksi kirjablogit olivat tosi kirjava joukko erilaisia näkökulmia. Brittiläisillä ja australialaisilla lukijoilla oli ihan erilaiset näkökulmat ja maut kuin amerikkalaisilla, vaikka kieli oli sama. Nykyään kaikki tuntuu muuttuneen tosi tasapäiseksi - ja amerikkalaiseksi. Valtaosa kirjailijoista, joita promotaan, on amerikkalaisia. Muista anglomaista kotoisin olevat kirjailijatkin yrittävät nykyään selkeästi vedota amerikkalaiseen makuun, ja eurooppalaisetkin kirjatubettajat ja -bloggaajat jne. käsittelevät lähinnä amerikkalaisia kirjoja, koska niistä puhutaan eniten ja niillä on eniten lukijoita => enemmän yleisöä. Amerikkalaiset toimivat makutuomareina, ja kaikessa pitäisi pelata amerikkalaisten sääntöjen mukaan.

Vierailija
50/68 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
51/68 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson lyhyehköjä kokkausvideoita, ja suljen videon välittömästi, jos kokkaaja käsittelee raaka-aineita ilman hanskoja, ja hänellä on pitkät rakennekynnet. Samoin jos kuvaan ilmestyy taapero, en vaan enää pysty katsomaan, koska miltei aina se lapsi imeskelee sormiaan ja koskettelee sen jälkeen ruokia tms. 

niin et edes kattele niitä kokkaus juttuja että oppisit tai kokkaisit jotain :D mietit vaan kuinka kivaa tai älllöttävää olis syödä

Vierailija
52/68 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroilu ym. huonot tavat.

Seuraan paljon nuorten naisten kanavia/videoita.

He usein välillä kiroilevat kuin ei mitään, mikä on tosi junttimaista - ei kiinnosta katsella juntteja.

Sääli kun usein muuten sisältö mukavaa.

Tuo on kai ns. pet peeve. Tyyli kuntoon!

aikuisen ja lapsen erottaa kiroilusta, toiselta se on kielletty

Vierailija
53/68 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lueskelin Iltalehteä verkosta.  Jotta voisi katsoa 15 sekunnin uutisclipin, joka videon kohdalla pitää ensin katsoa minuutti mainoksia.

Vierailija
54/68 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkät introvideot. Joku muutaman sekunnin introvideo ei haittaa mutta joillakin on muutaman minuutinkin kestäviä introja videoissaan.

Vierailija
55/68 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästä asiaan rai vaihtoehtoisesti lähdetään koko ajan pitkille sivuraiteille, tai sellaiset 'mitä mun pitikään sanoa öö' jotka on tahallaan jätetty.

Amerikantyylinen huutopuhe tai muuten ärsyttävä puhe.

Muikistelu ja huulien töröttäminen, kun ei tiedetä miten pitäisi olla kameran edessä. 

Vierailija
56/68 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot mun mussukka-musiikki

Vierailija
57/68 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä välttämättä väen vängällä ole laitettu. Minun koirani työnsi aina itse naamansa mukaan kuvaan, kun kuvasin tavaroita myyntiin :)

No hyvänen aika ei silti ole pakko VÄEN VÄNGÄLLÄ ottaa kuvaa ja postata kuin se kisu on muka niin söpö. Asiakkaille menevät tuotteet vielä yök.

Vierailija
58/68 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson tekniikan alojen youtubevideoita ja vihaan itseään kuvaavia tyyppejä, eli puhuvia päitä.

Vierailija
59/68 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvänen aika ei silti ole pakko VÄEN VÄNGÄLLÄ ottaa kuvaa ja postata kuin se kisu on muka niin söpö. Asiakkaille menevät tuotteet vielä yök.

Jo se että horisee naamasta koiralla, saa viskaamaan medipäätteen seinään.

Vierailija
60/68 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan monia: ärsyttävä puheääni. Se on tavallaan epäreilua arvottaa sisältöä äänen perusteella, koska omalle äänelle ei välttämättä voi mitään. Mutta en minäkään voi mitään sille ärsytykselleni. Naapurin kiljuva taaperokin on ärsyttävä, vaikkei taaperoa voi siitä syyttää.

Sen sijaan intro on usein paikallaan, jos se pysyy napakkana ja asiassa. Opetusvideoissa se saattaa tehostaa oppimista, jos saa etukäteiskatsauksen siitä, mitä tuleman pitää. Riippuu toki asiasta ja oppijasta. Kielivideoissa ainakin vaikeampien konseptien kohdalla intro on tarpeen, tai intron puute voi häiritä - sellaista palautetta olen opettajana saanut monelta...

Turhasta jaarittelevat suljen minäkin, tai hyppään yli ne sönkkäilykohdat.